Beste clubbers,
Ik heb een Clio II RS Ph1, en zit er misschien over na te denken om een wat unieke leuke dingen te gaan doen met de auto om iets meer vermogen eruit te halen maar stuk zuiniger te rijden in verhouding, nu vroeg ik mij af bestaat er een 6 bak voor een Clio II? Of is die van een Clio III passend te maken op een II?
Greets,
Raffa
RS Versnellingsbak 6-bak?
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Re: RS Versnellingsbak 6-bak?
Hmmm.. de motor van de Clio 3 RS is ook een F4R meen ik... de 6bak die eraan gekoppeld is zou dus wellicht best kunnen passen...maar of het aan de andere kant allemaal pas is/is te maken.. aardig ingrijpende actie..
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
RaffaClioRs
Zit eraan te denken er een turbo blok van te maken.. Dus turbo op de RS, en dan komt die echt te kort met die 5-bak vandaar
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
volgensmij is het onderblok van de clio 3 rs gelijk aan die van de clio 2rs
maw zou moeten passen.
maw zou moeten passen.
Groeten, Vincent.
-
Lee
Als je de prestaties wil verbeteren kun je beter aan motorische tuning denken
Chip
uitlaatsysteem
etc
Chip
uitlaatsysteem
etc
-
RaffaClioRs
Dan kom je met een beetje geluk op 200pk..Lee schreef:Als je de prestaties wil verbeteren kun je beter aan motorische tuning denken
Chip
uitlaatsysteem
etc
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Inderdaad, daar valt niet veel winst meer te behalen. Als je echt meer pit uit het blok wilt halen zul je er idd een stofzuiger op moeten knopen
leuk projectje!! hoe zeker is dat idee?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
RaffaClioRs
Dat is echt afhankelijk van of er dan een 6-bak onderken, want hij lust nu al benzine en met een turbo en een 5-bak zal dit veel erger worden, en slijt het blok ook way too snel ivm vaak heel snel hoge toeren offc, monteur hier in de buurt raadde het aan ook niet te doen met een 5-bak vandaar, maar heeft zich nooit verdiept in renaults is het bereid met mij samen te doen maar dan moet ik info winnen vandaarTriggerhappy schreef:Inderdaad, daar valt niet veel winst meer te behalen. Als je echt meer pit uit het blok wilt halen zul je er idd een stofzuiger op moeten knopenleuk projectje!! hoe zeker is dat idee?
-
Lee
Je kunt er beter 200 pk van maken dan een andere versnellingsbak niet echt logisch als dat beter was hadde ze dat standaard vanaf de fabriek wel gedaan denk ik.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Het is wel een 6bak in combinatie met een turbo he.... das ff een ander verhaal 
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht