Ok Dit is een algemeen vraagje,
Ik heb gemerkt dat mijn Clio meer lawaai maakt bij het "in toeren" gaan (dan spreek ik over de 2500 + Toeren) de laatste tijd.
Vroeger was zijn "gevroem" veel zoeter, waar de laatste tijd hij als een of ander industrieel apparaat klinkt.
Qua rijplezier heb ik precies niets verloren, ik DENK een beetje trekvermogen verloren, maar dit kan ofwel aan de winterbanden liggen, of gewoon in mijn hoofd zitten maar ik maakte me toch zorgen.
Dus is er iemand die me kan vertellen of het effectief zo is dat men clio meer lawaai gaat maken bij lage temperaturen ?
We spreken hier trouwens niet van een koude motor, maar van een motor die eerst al 25km Autostrade heeft afgelegd tegen 120/u (dus m.a.w. goed warm gedraaid is.)
Ik heb de olie al gecontroleerd, gekeken of er niets van vervuiling is, ergens dingen die schuren of dergelijke maar ik vind niets ...
Iemand enig idee / verklaring ?
Alvast bedankt
Meer lawaai bij koudere temperaturen ?
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
Meer lawaai bij koudere temperaturen ?
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Re: Meer lawaai bij koudere temperaturen ?
Ik denk dat het bandengeluid is. Ik heb met de winterbandjes ook meer "herrie" dan met zomerbandjes.
-
timovd
Ik heb er al een paar weken winterbanden onderliggen, maar als ik 's ochtends om half 7 de auto start, merk ik inderdaad ook dat de dci wat meer lawaai maakt. Na een paar minuten over de snelweg gaat de motor wel weer wat beter klinken. Lijkt mij normale situatie omdat de olie ook wat dikker is. Aan de banden ligt het iig niet zo te horen.
-
DieselMikey
ik heb hetzelfde probleem, komt waarschijnlijk doordat de druk(+warmte) in de cilinder op het randje zit, en door de wanden afkoelt.
hierdoor is de druk onstabiel en gaat hij "tikken"
ga voor de gein smorgens met dit weer, de wandtemp. van het blok meten. ^^ krijg je van
< die ogen !
maar idd als hij 5 min loopt is het goed.
even offtopic...
krabben smorgens met -9 is K*T !
hierdoor is de druk onstabiel en gaat hij "tikken"
ga voor de gein smorgens met dit weer, de wandtemp. van het blok meten. ^^ krijg je van
maar idd als hij 5 min loopt is het goed.
even offtopic...
krabben smorgens met -9 is K*T !
-
timovd
Vanmorgen gelukkig niet hoeven krabben. Ruitenwisser een keer heen en weer laten gaan was voldoende.
De dci deed er wel 2 seconden over om met -9 te starten. En dan is het alsof je een vrachtwagen hoort starten. Wat een geluid.
De dci deed er wel 2 seconden over om met -9 te starten. En dan is het alsof je een vrachtwagen hoort starten. Wat een geluid.
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
Ik heb zonet met het naar huis komen even testje gedaan op een parking 100 meter van men woonst,
Ontkoppelen en gas geven ---> Geen probleem
In een versnelling en gas geven ---> een soort blaas / zuig geluid dat je hoort alsof er een compressor / stofzuiger onder de motorkap ligt ....
In een versnelling en gas geven ---> een soort blaas / zuig geluid dat je hoort alsof er een compressor / stofzuiger onder de motorkap ligt ....
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
-
DieselMikey
WOW dus je hebt een Clio mét compressor, niet normaal!! das bijna een turbo jonge! ^^Entity_Razer schreef:Ik heb zonet met het naar huis komen even testje gedaan op een parking 100 meter van men woonst,
nee, gekheid, probeer eens rustig op te trekken, en dan constant blijven rijden... ebt het dan weg??
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht