hallo allemaal ik ben hier nieuw en voor het eerst.
ik heb een clio 2 uit 2000 1.4 16v km stand 234000 mijn clio is apk goed gekeurd maar volgens de garage is mijn versnelingsbak stuk en moet er een nieuwe in!
voor de keuring had ik nergens last van hij schakelde perfect en hoorde ook geen rare geluiden, echter na de keuring schakelt hij ook nog perfect maar nu hoor ik rare geluiden, een soort schuren van metaal op metaal en tikkende en kloppende,gierende en toeterende geluiden, die hoorde ik voor de keuring niet.
ik heb het vermoeden,het gevoel en het idee dat mijn versnellingsbak nu droog loopt dus dat er geen olie in zit.
ik ben een leek op autogebied, graag zo ik advies en tips willen waar en hoe ik de versnellingsbak olie moet en kan bijvullen het liefst met een duidelijke omschrijving, hoeveel olie moet erin wat voor soort enz enz
alvast bedankt
bleekie
help hoe en waar vul ik versnellingsbak olie toe?
-
bleekie
Re: help hoe en waar vul ik versnellingsbak olie toe?
hoi henny,
bedankt voor de tip en de omschrijving, maar de bak die zit onder de auto achter zon spat scherm klopt dat? ik heb een 5 versnellings bak bedoel je dat?
en ja ze hebben inderdaad met de apk een kleine beurt gedaan en de olie ververst, ik hoop dat het is wat jij zegt.
als ik de auto opkrik kan ik er dan makkelijk bij?
bedankt voor de tip en de omschrijving, maar de bak die zit onder de auto achter zon spat scherm klopt dat? ik heb een 5 versnellings bak bedoel je dat?
en ja ze hebben inderdaad met de apk een kleine beurt gedaan en de olie ververst, ik hoop dat het is wat jij zegt.
als ik de auto opkrik kan ik er dan makkelijk bij?
-
niels001
Je draait de plug van de bak eruit , kijk even of er geen rotzooi in de olie zit metaal glinsters etc.....,
Bij vullen zorg dat de auto [b]horizontaal staat![/b]!! vullen tot ie aan de rand van het gat staat.(of ie overloopt als je smurrie mag maken)
Zelf rij ik met ATF olie in mijn bak voor minimale weerstand , ong 30 000 , +soepel schakelen bij koud weer.

Bij vullen zorg dat de auto [b]horizontaal staat![/b]!! vullen tot ie aan de rand van het gat staat.(of ie overloopt als je smurrie mag maken)
Zelf rij ik met ATF olie in mijn bak voor minimale weerstand , ong 30 000 , +soepel schakelen bij koud weer.
-
niels001
Ik heb er atf inzitten omdat ze bij camions ook atf inkappen als ze niet lekker shakelen
Ivm lekken is het inderdaad gevaarlijk maar na een jaar kurkdroog (zelfs de bak is eraf geweest voor nieuw druklager)
Ivm hoge snelheden in de bak ,8000 toeren ziet hij soms , clio 2.0 16v ( ze hebben nogal een zwakke bak naar mijn gevoel )
Ik snap dat je het niet zo slim vindt , ik ken hier nog een peugeot (atf)
Ik heb het ook maar geprobeerd omdat de bak van de rs niet echt een super is met schakelen , nu met stijve motorsteunen en atf gewoon strak
We zien wel wat ie doet
maar ik kan je goed begrijpen dat jij dit dom vindt .
grtz
Ivm lekken is het inderdaad gevaarlijk maar na een jaar kurkdroog (zelfs de bak is eraf geweest voor nieuw druklager)
Ivm hoge snelheden in de bak ,8000 toeren ziet hij soms , clio 2.0 16v ( ze hebben nogal een zwakke bak naar mijn gevoel )
Ik snap dat je het niet zo slim vindt , ik ken hier nog een peugeot (atf)
Ik heb het ook maar geprobeerd omdat de bak van de rs niet echt een super is met schakelen , nu met stijve motorsteunen en atf gewoon strak
We zien wel wat ie doet
grtz
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht