Beste forummers,
Ik heb een vraag over een onderdeel horende bij de luchtinlaat.
Het gaat over het onderdeel van fig. 20-24 uit de onderstaande handleiding van K&N. Ze spreken hier over een IRV. Ik wil graag zelf een buizensysteem op me luchtinlaat aansluiten, maar wat is dat onderdeel en wat doet het?
http://www.knfilters.com/instructions/57-0488_inst.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Brent
IRV luchtinlaat
-
Timmeeeeeh
Re: IRV luchtinlaat
Hoi Brent,
Volgens mij is dit je stappenmotor, in de tekst spreken ze over IRV(Idle Control Valve) die regelt dus je stationaire toerental.
Volgens mij is dit je stappenmotor, in de tekst spreken ze over IRV(Idle Control Valve) die regelt dus je stationaire toerental.
-
Brent
Ah okey, wel een heel belangrijk onderdeel dus, maar ik begrijp dat die bij een ph2 op een andere plek zit? Want zo is het wel erg lastig om een buizensysteem op mn inlaat te monteren. Heb je misschien enig idee of ze ook buizen verkopen met tuitjes voor die stappenmotor en voor de carterontluchting?
-
Timmeeeeeh
Dat weet ik niet, zoals je wel in de beschrijving van K&N kunt lezen dien je dit onderdeel wel terug te plaatsen op de buis die door K&N bijgeleverd wordt. Hoe dit precies in elkaar zit kun je volgens mij op de foto's zien. Wellicht is dit zelf te fabriceren. Ik heb hier geen ervaring mee, bij mij ligt het resonantiefilter los waardoor je ook een ander aanzuiggeluid krijgt. Je zou er ook voor kunnen kiezen om alleen dit filter weg te halen en te vervangen door een stuk buis, waardoor je motor wel gewoon koele lucht krijgt. Probeer deze eens los te leggen en te kijken wat je dan van het geluid vindt;)
-
patrick lagunadriver
ik heb een megane cabrio gehad met zo`n motor toen heb ik de resonantiebox verwijderd en het orginele luchfilter eriut gehaald luchfilterhuis terug geplaatst en op de plek waar de resonantiebox zat een openluchtfilteer geplaats van green en een koude luchtslang vanuit de linkerkant van de bumper naar hetfilter geleid. gaf een lekkere roffel bij optrekken en was normaal stil. auto trok ook beter. veel succes 
-
Brent
Thx voor jullie reacties.
Ik heb er al een green performance kit opzitten, echter deze wordt op de resonantiebox aangesloten dus is er weinig geluidswinst.
Het probleem met die resonantiebox is dat het uiteinde aan de achterkant zo groot en ovaal is. De diameter zit daar rond de 90-100mm terwijl de aansluiting aan de voorkant rond de 70mm is evenals mijn Green filter. Dus dan moet je al gaan werken met van die silicone reducers, en dan ook nog in 45 graden etc, en dan kom ik even duur uit als dat mn Green set kostte, dat vind ik dan ook weer zonde van mn geld.
Ik heb er al een green performance kit opzitten, echter deze wordt op de resonantiebox aangesloten dus is er weinig geluidswinst.
Het probleem met die resonantiebox is dat het uiteinde aan de achterkant zo groot en ovaal is. De diameter zit daar rond de 90-100mm terwijl de aansluiting aan de voorkant rond de 70mm is evenals mijn Green filter. Dus dan moet je al gaan werken met van die silicone reducers, en dan ook nog in 45 graden etc, en dan kom ik even duur uit als dat mn Green set kostte, dat vind ik dan ook weer zonde van mn geld.