Dynamo vraagje

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
presa20

Dynamo vraagje

Bericht door presa20 »

Hi kan iemand mij vertellen of een dynamo van een Clio Rs mk2 182 het zelfde is als er 1 van een Clio Rs mk3 200 !!
De mijne heb de geest :blabla: gegeven teminste er kwam rook en een raar geurtje uit !! Maar kan er 1 kopen van een 200pk rs !!

Alvast :thanks:
WKB

Re: Dynamo vraagje

Bericht door WKB »

Ik zou eerst even bij een sloop langsgaan, als het goed is passen de dynamo's van een 1.6 16v MK2 ook maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
ApaX

Bericht door ApaX »

presa20 schreef: Maar kan er 1 kopen van een 200pk rs !!
Als ik jou was zou ik gewoon opzoek gaan naar een tweedehandsje of een revisie dynamo. Als je van plan bent om nog vele jaren met het karretje te rijden dan zou ik zeker zoeken naar een revisie dynamo.
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Koop altijd een originele en met de juiste onderdeelnummer een dynamo , een dynamo kan het zelfde eruit zien en zelfs erop passen , maar het gaat erom hoeveel ampere je dynamo levert bijv. een 90 ampere of een 120 ampere.
2.0 16v RS
ApaX

Bericht door ApaX »

hakan schreef:Koop altijd een originele en met de juiste onderdeelnummer een dynamo , een dynamo kan het zelfde eruit zien en zelfs erop passen , maar het gaat erom hoeveel ampere je dynamo levert bijv. een 90 ampere of een 120 ampere.
Dat maakt niet uit hoor. Je kunt best een 90 ampere dynamo vervangen door een 120 ampere. Andersom kan problemen opleveren.
hakan
forum member
Contacteer:

Bericht door hakan »

Ja dat bedoelde ik ook je moet niet lager gaan ,je kan wel hoger gaan , dus pas op met wat je op sloop koopt als je niet weet hoeveel ampere hij levert. voor je het weet is je dynamo weer stuk.
2.0 16v RS
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”