Clio rs valt uit
-
IvoS
Clio rs valt uit
Hallo, ik heb een probleempje met mijn clio rs.
Tis een phase 1 uit 2000, km stand is ca 120 000 km.
Het probleem is als volgt:
Eerste keer dat hij moeilijk deed is 2 a 3 weken geleden tot dan toe nog nooit problemen mee gehad.
Ik zet hem neer op een parkeerplaats, 2 uur later starte hij niet meer. Startmotor liet hem gewoon draaien maar hij sprong niet aan.
Accu afgehangen, minuutje later weer aangesloten en starten, geen probleem deed het gewoon weer.
Toen een km of 15 gereden neergezet en een half uurtje zelfde probleem. Dit opdezelfde manier opgelost.
De dag erna ik rijden en na een km of 10 viel hij uit en niet meer aan te krijgen. Afgesleept naar een bedrijf eenmaal aangekomen starte hij wel weer, uitgelezen maar geen fouten te zien. Wel op de klopsensor, deze vervangen, maar het probleem bleef bestaan.
Na 15 km viel die weer uit en na een uurtje of 4 starte hij gewoon weer.
Iemand enig idee waar ik naar moet zoeken? Ik heb eigenlijk geen opties meer, zeker omdat die met uitlezen geen fout aangeeft.
Mvg Ivo
Tis een phase 1 uit 2000, km stand is ca 120 000 km.
Het probleem is als volgt:
Eerste keer dat hij moeilijk deed is 2 a 3 weken geleden tot dan toe nog nooit problemen mee gehad.
Ik zet hem neer op een parkeerplaats, 2 uur later starte hij niet meer. Startmotor liet hem gewoon draaien maar hij sprong niet aan.
Accu afgehangen, minuutje later weer aangesloten en starten, geen probleem deed het gewoon weer.
Toen een km of 15 gereden neergezet en een half uurtje zelfde probleem. Dit opdezelfde manier opgelost.
De dag erna ik rijden en na een km of 10 viel hij uit en niet meer aan te krijgen. Afgesleept naar een bedrijf eenmaal aangekomen starte hij wel weer, uitgelezen maar geen fouten te zien. Wel op de klopsensor, deze vervangen, maar het probleem bleef bestaan.
Na 15 km viel die weer uit en na een uurtje of 4 starte hij gewoon weer.
Iemand enig idee waar ik naar moet zoeken? Ik heb eigenlijk geen opties meer, zeker omdat die met uitlezen geen fout aangeeft.
Mvg Ivo
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Re: Clio rs valt uit
hmm vaag.. BDP? Stappenmotor? als ie loopt loopt ie dan wel mooi stabiel stationair?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
IvoS
Best vaag ja :P
Bdp nog niet naar gekeken omdat hij hier geen foutmelding op gaf.
Stappen motor idem.
ALs hij loopt loopt hij gewoon als normaal iig zo voelt het wel aan.
Wel tikte hij 1 keer meer in de kat na een stukje van 5 km rijden. Daarna ook geen last meer van gehad of iig niet meer gehoord.
Bdp nog niet naar gekeken omdat hij hier geen foutmelding op gaf.
Stappen motor idem.
ALs hij loopt loopt hij gewoon als normaal iig zo voelt het wel aan.
Wel tikte hij 1 keer meer in de kat na een stukje van 5 km rijden. Daarna ook geen last meer van gehad of iig niet meer gehoord.
-
ApaX
Ruik je tijdens het starten benzine? Ik zou in eerste instantie is alle bedrading onder de motorkap bekijken. Haal alle stekkers even los en zoek naar slechte contacten. Start de motor in keer an ga gewoon aan de draden rommelen. Zo kan je mogelijke slechte contacten en draadbreuken vinden/uistluiten.
Een motor die plots uitvalt zonder enige aanwijzing (maar verder goed loopt) is vaak een sensor/bedrading probleem. Je hebt dik kans dat het de bpd sensor is....(Zoals hierboven is gezegd).
Een motor die plots uitvalt zonder enige aanwijzing (maar verder goed loopt) is vaak een sensor/bedrading probleem. Je hebt dik kans dat het de bpd sensor is....(Zoals hierboven is gezegd).
-
martin121
BDP sensor als deze slecht is hoef je dit niet te zien met uitlezen.Heb dit ook gehad dit probleem bij mij was het met een nieuwe sensor inclusief nieuwe stekker het probleem verholpen.Wil niet zeggen dat dit ook bij jou is maar het kan
-
ClioMarcel
ik zeg ook BDP sensor als ik dit zo lees ...
is et proberen waard in ieder geval ...
kosten : 15 - 20 euro meende ik ( ik was toendrtijd 15 euro kwijt voor mijn clio 2 ph 2 ,1.6 16V , 2001 )
en et werk zelf duurt niet langer dan een kwartiertje
is et proberen waard in ieder geval ...
kosten : 15 - 20 euro meende ik ( ik was toendrtijd 15 euro kwijt voor mijn clio 2 ph 2 ,1.6 16V , 2001 )
en et werk zelf duurt niet langer dan een kwartiertje
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Uitlezen zegt inderdaad niet alles. Mijn "stappenmotor" gaf ook 100% aan volgens de test, en zelfs de meetprocedures aan de "stappenmotor" zelf vertelden me dat het ding goed was. Ik heb hem toch vervangen omdat ik zeker wist dat ie gewoon niet goed was! En inderdaad het probleem was opgelost.
Inmiddels al meer duidelijkheid???
Inmiddels al meer duidelijkheid???
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Helaas hebben ze tegenwoordig een modificatie. Waardoor je bdp-sensor + stekker moet vervangen. Samen +/- € 60,- ex aan onderdelen.....ClioMarcel schreef:kosten : 15 - 20 euro meende ik ( ik was toendrtijd 15 euro kwijt voor mijn clio 2 ph 2 ,1.6 16V , 2001 )
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
martin121
Ik heb er 37,50 euro voor betaald inc stekker en btw.Dit was voor een clio 1.6 16v automaat en 2 maanden geleden
automaat is iets andere prijs ja, maar die stekker zit al tegen de € 30,- aan. Dus apart zo`n lage prijs dan.
-
ClioMarcel
ja maar ik ben niet bij de dealer geweest hé ?
Vergeet dat niet ... een dealer is sowieso al een keer zo duur
Vergeet dat niet ... een dealer is sowieso al een keer zo duur
-
martin121
Ik heb dit in een automaterialen zaak gehaald en bij de sensor zat al de stekker bij in de verpakking,dus hebben ze je toch veel te veel laten betalen de oplichters :lol:Nelis schreef:automaat is iets andere prijs ja, maar die stekker zit al tegen de € 30,- aan. Dus apart zo`n lage prijs dan.
Het is alleen wat meer werk als een schakel maar ja dat is het enige nadeel
haha niks teveel betaald. Ben magazijnmanager bij de Renault
!
Vondt al zo gek dat die dingen zo goedkoop waren, maar wist dus niet dat ze er ook universeel waren!!!
Vondt al zo gek dat die dingen zo goedkoop waren, maar wist dus niet dat ze er ook universeel waren!!!
-
IvoS
Bedankt mensen, het was idd de bpd sensor.
Ben in de tussentijd nog met de clio naar zuid frankrijk geweest. En hij heeft het gewoon volgehouden.
Zo'n klein ding zoveel problemen.
Kosten: ca 70 euro. origineel van renault. Alleen jammer dat het stekkertje duurder was als de sensor zelf
Ben in de tussentijd nog met de clio naar zuid frankrijk geweest. En hij heeft het gewoon volgehouden.
Zo'n klein ding zoveel problemen.
Kosten: ca 70 euro. origineel van renault. Alleen jammer dat het stekkertje duurder was als de sensor zelf
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht