hallo allemaal,
bij mijn clio 2 phase 1 RXE uit 1999 doet zich het volgende probleem voor;
als ik mijn auto start is er niks aan de hand. loopt netjes stationair (automatische choke). ga ik rijden gaat het ook nog goed. maar kom ik bijv. bij een stoplicht aan om te stoppen en ik trap mijn koppeling in dan zakken m'n toeren naar nul waardoor de motor afslaat. opnieuw starten (start in 1 keer dan weer) en daarna door middel van een beetje gas te geven de motor aan de praat houden. weer verder rijden geeft geen problemen. met doorschakelen en terugschakelen valt het toerental ook wel terug maar niet genoeg om af te slaan. als de motor eenmaal een beetje op temperatuur is en ik trap dan de koppeling in bij het stoppen voor een stoplicht valt het toerental ook wel weer terug naar nul maar herstelt zich zelf dan weer naar zo'n 700 a 800 toeren en loopt dan verder netjes stationair. tot zover dus dit probleem alleen bij een koude motor.
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? de stappenmotor en gasklephuis zijn al recentelijk schoon gemaakt. dit was toen nodig omdat het toerental onregelmatig was. dat probleem is nu over. zelf heb ik bij dit probleem het vermoeden dat het heeft te maken met een sensor voor de temperatuur van de motor. aangezien het probleem zich alleen voordoet bij een koude motor.
UPDATE; het probleem hierboven omschreven deed zich ook een keer voor nadat ik al een stuk had gereden. de motor was op temperatuur. verder dus geen problemen met afslaan als deze op temperatuur is. auto geparkeerd, motor uitgezet en na ong. een half uur wilde ik weer weg. auto starten geen probleem. motor was enigzins nog warm van de rit daarvoor. rij de straat uit, trap m'n koppeling en de toeren zakken weer naar nul. waardoor de motor weer afsloeg. motor weer opnieuw gestart en verder gereden.
ik hoop dat er iemand is die dit herkent.
alvast bedankt voor de eventuele reacties.
motor valt uit
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5584 Weergaves
-
Laatste bericht door icebox666
-