kortsluiting ruitensproeier

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Limborgh

kortsluiting ruitensproeier

Bericht door Limborgh »

Hoi,

ik heb een vraag. Ik heb een probleempje met mijn clio uit '92. Op het moment dat ik het contact omdraaide begon de ruitensproeier te sproeien. Erg vervelend dus. De ANWB op bezoek gehad en die heeft een stekkertje los getrokken zodat ik nu nog wel mijn ruitenwisser kan gebruiken maar niet meer mijn ruitensproeier. Hij noemde het een typisch clio kwaaltje... Hij sprak over kortsluiting. Maar de grote vraag is nu precies waar die kortsluiting zit. Ik kreeg het advies om bij een sloperij langs te gaan om een nieuw onderdeel te halen, want reparatie zou mij een fortuin kosten. Nou is het probleem dat ik geen idee heb welk onderdeel ik dan moet hebben. Ik heb de sloperij gebeld en die wisten het ook niet. Hadden er nog nooit van gehoord.
Alle hulp is van harte welkom.
Alvast heel erg bedankt
Daphne
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: kortsluiting ruitensproeier

Bericht door Nelis »

Heeft de anwb voor de rest dus niet gezegd welk onderdeel het was? zou wel handig zijn als ze zoiets zeggen dan.

Want ik zelf heb dit ook nog nooit gehoord. Zou zeggen dat het pompje contant een spanning krijgt waardoor die blijf sproeien.

Kan misschien nieuwe sproeierpomp proberen majha niet zeker van.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Limborgh

Bericht door Limborgh »

Ik heb het vermoeden dat het aan de binnenkant zit, dus bij de hendel. Is dat mogelijk? De ANWB heeft niet gezegd welk onderdeel ik moest hebben en omdat de meneer zo overtuigd ervan was dat ze bij de garage er wel raad mee wisten ging ik er vanuit dat het een veel voorkomend probleem was. Valt dat even vies tegen.
Ik heb geen idee hoe het in elkaar zit, maar kan het zijn dat er ergens kortsluiting zit in de hendel of in een tussenstuk richting het pompje? En mocht het de hendel zijn, is dit een beetje goed te vervangen?
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Zou ook nog kunnen ja. Moet zeggen een schakelaar ligt wat meer voor de hand.

Probeer is de schakelaar los te halen en dan weer stekkertje vast te zetten.

Moet zeggen meer opties heb ik ff niet
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
marielleee1

Bericht door marielleee1 »

ik heb het laatst ook gehad

mijn knipper- en alarmverlichting deed hiet niet meer,
toen ik de auto starte om te kijken of die het nu wel zou doen,
sproeide die ineens vanzelf... :smash:
maarr, ik heb alleen zekering vervangen van de lichten en toen deed alles het weer normaal

dus weet niet wat ik gedaan heb.. maar misschien dat je hendel inderdaad niet goed werkt, of kortsluiting maakt bij je stuur?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 1 Elektronica (vraag & antwoord)”