stuurbekrachtigingsolie verversen..
-
esculaap
stuurbekrachtigingsolie verversen..
hallo,
ik wil graag de olie van de stuurbekrachtiging verversen maar heb geen idee waar ik hem moet laten leeglopen.
weten jullie dat? het is een clio 2 ph 1.
ahopenlijk kunnen julie me op weg helpen.
gr marc
ik wil graag de olie van de stuurbekrachtiging verversen maar heb geen idee waar ik hem moet laten leeglopen.
weten jullie dat? het is een clio 2 ph 1.
ahopenlijk kunnen julie me op weg helpen.
gr marc
Re: stuurbekrachtigingsolie verversen..
Dat zou ik ook heel graag willen weten want ik zou niet weten wanneer dat voor het laatst is gebeurd. Of hoeft dit gewoon bijna nooit te gebeuren?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Pak eventueel een slang bij de stuurpomp zou ik zeggen. Draai de dop van het reservoir.
Renault heeft geen onderhouds interval van de stuurbekrachtigsings olie. Zou dus levenslang mee moeten gaan. Komt eigenlijk in de werkplaats ook nooit voor dat we het vervangen. Alleen natuurlijk als er een stuurleiding ofzo los geweest is.
D2 van Elf hoort er tevens officieel in!
Renault heeft geen onderhouds interval van de stuurbekrachtigsings olie. Zou dus levenslang mee moeten gaan. Komt eigenlijk in de werkplaats ook nooit voor dat we het vervangen. Alleen natuurlijk als er een stuurleiding ofzo los geweest is.
D2 van Elf hoort er tevens officieel in!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
esculaap
dank je wel voor de reactie, bijvullen is dan misschien beter.
gr marc
gr marc
Ja precies. Om het echt te vervangen zal niet nodig zijn of er moet echt slijpsel in het systeem zitten.
-
esculaap
begrijp er niets van er zit een soort van klep en die houdt de olie tegen, ook als ik de motor start en aan het stuur draai loopt de olie niet weg.
ik weet vrijwel zeker dat het oliepeil te laag is...
mis ik iets?
gr marc
ik weet vrijwel zeker dat het oliepeil te laag is...
mis ik iets?
gr marc
Zou zie gewoon al vol moeten zitten. In het hele systeem zit misschien maar max 1 Litertje.
Het is inderdaad lastig te zien niveau van de olie, ook als de de dop los draaid zie je het niet goed, bij mij zit er een filter erin ,asl je die eruit haalt zie je het beter.
2.0 16v RS
-
esculaap
zou dat filter mijn olie tegen kunnen houden dat ik daardoor niet kan bijvullen?
Je kan hem wel bijvullen , je moet steeds een beetje olie erin gooien het zakt langzaam naar beneden, alleen op welke niveau je zit is niet goed te zien , daarom als je de filter eruit haalt zie je het beter ,want te veel olie is ook niet goed , als je op de max. streepje zit plaats je de filter weer terug.
2.0 16v RS
-
esculaap
heb het filter verwijderd en olie bijgevuld.
slotje erop en thnx voor jullie reacties
slotje erop en thnx voor jullie reacties