UPDATE!! turbo probleem of egr klep reinigen?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
ray0480

UPDATE!! turbo probleem of egr klep reinigen?

Bericht door ray0480 »

als toevoeging op de vorige tekst.

alles gedemonteerd vanaf de turbo tot aan de EGR.
loopt erg veel olie vanuit de turbo door de slangen.
bij de EGR was echt het toppunt dikke laag natte olie en harde korrels roet.
Egr zelf viel op het eerste gezicht nog wel mee,ga die wel ff schoonmaken.
maar bij turbo loopt olie uit asje, draait wel gewoon.
1 injector opnieuw verwijderd hier zat al aangekoekt roet aan.(nog geen 5 km gereden)
kan iemand mij verder helpen om uit te zoeken waar het probleem in zou kunnen zitten.
het inhouden bij optrekken en het metaal tikkend geluid.

rij een clio 1.5 dci 2003 48 kw.
tot vorige week 30000km probleemloos gereden.
1 injector kapot zeiden ze bij renault dealer.
vervangen, 1km gereden zelfde probleem. nr.2 kapot.
gelijk alles vervangen en dat kost flink wat geld!!!
maar auto rijdt nog steeds niet goed. stationair prima.
zeer rustig rijden prima. normaal rijden geen power.
stotteren en soms metaal tikken geluid. 1 a 2 keer.
dit klonk hetzelfde als toen de injector kapot ging.
toen de injectoren kapot gingen had ik flinke rookpluim nu niet.
motor blijft ook gewoon lopen.
iemand advies hierbij.
timovd

Re: UPDATE!! turbo probleem of egr klep reinigen?

Bericht door timovd »

magnifus schreef:EGR gisterenavond schoongemaakt, deze was niet zo vuil als verwacht.

In de slang tussen EGR en turbo zit wel wat drab (mengsel van olie/roet/gruis), ook de temperatuursensor op deze slang is nat van de olie. Er zit geen speling op de turbo.

Iemand met een soortgelijke ervaring op dit gebied? Toch een kapotte turbo, of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
Hoe heb je de EGR-klep schoongemaakt?

hennybongers schreef: Jammer genoeg zijn er steeds meer garages die bij olieverversen gebruik maken van een vacuüm aftapsysteem. Olie aftappen doen ze steeds minder vaak via de aftapplug. Maar via de opening van de peilstok de olie eruit zuigen. Metaaldeeltjes die in de olie zitten worden hierdoor niet goed weggehaald. Met name voor gevoelige motoren zoals TDI en bijvoorbeeld RS blokjes kan dit funest zijn.
Goed om te weten. Bij mijn garage zuigen ze de olie er inderdaad uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”