Benzinemeter, knipperlichten en alarmlichten doen niet meer!
-
marielleee1
Benzinemeter, knipperlichten en alarmlichten doen niet meer!
Hallo,
Deze week wilde ik gaan kijken of mijn originele bedrading naar de speakers liep.
Om deze te zoeken ging de kap van het dashboard eraf, de voor speakers eruit en de hoes om het stuur eraf.
Toen ik mijn alarmlichten wilden aandoen.. Deden deze het niet meer.
Dus ik starte mijn auto om te kijken of de knipperlichten het wel deden.
Na lang zoeken wist ik het ECHT niet meer...
- zekeringen zijn ALLEMAAL heel (niet gebroken & voor de zekerheid doorgemeten)
- de relais zijn nog goed (1 in zekeringkastje dashboard + 2 in motorkap)
- op alle kabels die naar alles toe lopen (zowel knipperlichten als alarmlichten) zit voeding op.
Na uren prutsen en zoeken ben ik naar mijn vriend gereden met een half aan elkaar zittende auto en kom ik erachter dat de benzine meter het niet meer doet.
Gelukkig net getankt..
Waar zou dit nou aan kunnen liggen?
Want ben echt de draad kwijt...
Deze week wilde ik gaan kijken of mijn originele bedrading naar de speakers liep.
Om deze te zoeken ging de kap van het dashboard eraf, de voor speakers eruit en de hoes om het stuur eraf.
Toen ik mijn alarmlichten wilden aandoen.. Deden deze het niet meer.
Dus ik starte mijn auto om te kijken of de knipperlichten het wel deden.
Na lang zoeken wist ik het ECHT niet meer...
- zekeringen zijn ALLEMAAL heel (niet gebroken & voor de zekerheid doorgemeten)
- de relais zijn nog goed (1 in zekeringkastje dashboard + 2 in motorkap)
- op alle kabels die naar alles toe lopen (zowel knipperlichten als alarmlichten) zit voeding op.
Na uren prutsen en zoeken ben ik naar mijn vriend gereden met een half aan elkaar zittende auto en kom ik erachter dat de benzine meter het niet meer doet.
Gelukkig net getankt..
Waar zou dit nou aan kunnen liggen?
Want ben echt de draad kwijt...
-
Leon
Re: Benzinemeter, knipperlichten en alarmlichten doen niet m
De knipperlichten kan aan de knop vande alarmlichten liggen, als deze niet goed aangesloten zit doen zowel de alarmlichten als je knipperlichten het niet.
Benzinemeter durf ik niet met zekerheid te zeggen maar mischien per ongeluk de stekker losgetrokken?
Hoop dat dit helpt.
Benzinemeter durf ik niet met zekerheid te zeggen maar mischien per ongeluk de stekker losgetrokken?
Hoop dat dit helpt.
-
marielleee1
Nouja, aangezien ik vanavond gewoon 2,5 uur heb lopen zoeken..Leon schreef:De knipperlichten kan aan de knop vande alarmlichten liggen, als deze niet goed aangesloten zit doen zowel de alarmlichten als je knipperlichten het niet.
Hoop dat dit helpt.
En gister al 5 uur..
Vond ik dat ik eerst inderdaad maar eens hier moest vragen..
Maar, ik gok ook dat het een stekkertje is ofzo,
Maar het is dus wel zo dat de alarmlichtenschakelaar ook invloed heeft op de knipperlichten.
mmm. toch nog even zoeken dan.. pffff. =(
Nee je knipperlichten moeten het gewoon nog doen via je schakelaar als je alarm licht schakelaar defect is. Krijg je wel spanning op de stekkers?
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
marielleee1
Ja! Dat is het um juist. Heb alles na laten meten met zo'n spanningszoeker ofzo? Zoon ding met een lampje eraan als die voeding krijgt.Nelis schreef:Nee je knipperlichten moeten het gewoon nog doen via je schakelaar als je alarm licht schakelaar defect is. Krijg je wel spanning op de stekkers?
Maar, rare is.. Dat de schakelaar (aan het stuur van de lichten en knipperlichten) De knipperlichten het niet meer doen, maar de gewone verlichting wel.. ook groot licht enzo, dus de schakelaar aan het stuur is ook niet kapott..
Je zou dan zeggen dat het Relais van de knipperlichten kapot is.
Die dingen gaan wel is vaker kapot.
Ref: 7700839864.
Meeste dealers zullen die wel hebben liggen. Kan altijd is vragen of je hem even mag uitproberen.
Meeste dealers zullen die wel hebben liggen. Kan altijd is vragen of je hem even mag uitproberen.
-
marielleee1
Hm, oke..Nelis schreef:Je zou dan zeggen dat het Relais van de knipperlichten kapot is.
En waar vind ik die?
Want heb er zoals ik zei 3 gevonden... ?
-
Leon
Als de schakelaar van de alarmlichten niet aangesloten is doen de knipperlichten het ook niet. Heb dit zelf ook een keer gehad toen de schakelaar van mijn alarm lichten verrot was. Had de schakelaar er vast uit gehaald voor ik naar de sloop reed, deden men knipperlichten het oook niet, check dus de aansluiting even.
Die zou in principe in de zerking kast echts voor moeten zitten, maar heb niet zo`n ding hier staan om te controleren helaas.....
-
marielleee1
Vanmorgen toch maar even naar de sloop gereden.
Daar even een nieuw schakelaartje gehaald. Men heeft mij verteld dat de schakelaar kapot zou zijn, dat de stroom er wel in gaat zegmaar, maar niet meer uit.
Dus heb f nieuwe schakelaar gekocht (moest zowiezo want lampje was ook in de schakelaar kapot)
En nu doet deze nieuwe het ook niettttttt.
Vanavond komt monteur langs.
kijken wat die doet =)
Daar even een nieuw schakelaartje gehaald. Men heeft mij verteld dat de schakelaar kapot zou zijn, dat de stroom er wel in gaat zegmaar, maar niet meer uit.
Dus heb f nieuwe schakelaar gekocht (moest zowiezo want lampje was ook in de schakelaar kapot)
En nu doet deze nieuwe het ook niettttttt.
Vanavond komt monteur langs.
kijken wat die doet =)
-
Lennerd
En benzine meter al terug ok of nog niet?
Alarmlichten niet werkend = geen knipperlichten.
Heb het euvel zelf ook pas nog gehad, schakelaar groen van binnen (oxidatie) en geen van beiden deed nog wat.
Ik vroeg dat van de benzine meter omdat er wel telkens terug gekomen wordt op de knipperlichten, maar niet op die meter. En gezien beiden het hebben laten afweten op 't zelfde moment, is er misschien gewoon wat los getrokken achter dash. (werken jou lichten nog?)
Heb het euvel zelf ook pas nog gehad, schakelaar groen van binnen (oxidatie) en geen van beiden deed nog wat.
Ik vroeg dat van de benzine meter omdat er wel telkens terug gekomen wordt op de knipperlichten, maar niet op die meter. En gezien beiden het hebben laten afweten op 't zelfde moment, is er misschien gewoon wat los getrokken achter dash. (werken jou lichten nog?)
-
marielleee1
Lennerd schreef:En benzine meter al terug ok of nog niet?
hey hey!
Uhm, ik heb de oude schakelaar uit elkaar gehad. Maar daar zat geen groene oxidatie in. Die nieuwe van de sloop ook niet. Benzine meer doet het dus inderdaad ook nog niet. Ik gok zelf dat er ook wat los zit aan de bekabeling. En ja mijn gewone lichten doen het nog wel.
-
Lennerd
Dan kan je al uit sluiten dat het de kabel van die hendel zou zijn dat los zit.marielleee1 schreef:Lennerd schreef:En benzine meter al terug ok of nog niet?
hey hey!
Uhm, ik heb de oude schakelaar uit elkaar gehad. Maar daar zat geen groene oxidatie in. Die nieuwe van de sloop ook niet. Benzine meer doet het dus inderdaad ook nog niet. Ik gok zelf dat er ook wat los zit aan de bekabeling. En ja mijn gewone lichten doen het nog wel.
Ik zou zeggen, demonteer even het bovenste deel overnieuw en kijk eens of je niets opmerkt dat los zit, of maar half ingeplugd.
-
marielleee1
goeeeed nieuws!!
alles doet het weer!
Ik zal voor diegene die het willen weten even kort uitleggen wat het probleem was..
De knipperlichten en de alarmlichten zitten inderdaad aan elkaar verbonden.
Zoals ik al zei ben ik naar de sloop gegaan en een nieuwe alarmschakelaar gaan halen.
Deze had ik erin gedaan maar er gebeurde niks..
(Dit was omdat ik vergeten was om de relais vergeten erin te doen)
Hier was dus inderdaad het probleem dat de schakelaar wel voeding kreeg,
maar dat de stroom er niet meer uit ging.
Volgende probleem was de benzinemetertje op het dashboard.
Het schijnt zo te zijn.. althans bij mijn Clio..
Dat de zekering van ''stop'' (de remlichten) niet alleen voor de remlichten is, maar ook voor de benzine meter..
En dat klopt inderdaad.
Toch nog maar 1x alle zekeringen nagekeken.. en dat bleek dat die van de remlichten kapot was, dus daar nieuwe in gedaan.
Toen ik ging starten liep de benzinemeter ook ineen keer weer!!
En inderdaad, de vraagbaken en de werkplaatsboekjes van de Clio geven dat ook aan dat zekering 10 voor rem en benzinemeter is.
Toch bedankt voor al jullie berichen =)
alles doet het weer!
Ik zal voor diegene die het willen weten even kort uitleggen wat het probleem was..
De knipperlichten en de alarmlichten zitten inderdaad aan elkaar verbonden.
Zoals ik al zei ben ik naar de sloop gegaan en een nieuwe alarmschakelaar gaan halen.
Deze had ik erin gedaan maar er gebeurde niks..
(Dit was omdat ik vergeten was om de relais vergeten erin te doen)
Hier was dus inderdaad het probleem dat de schakelaar wel voeding kreeg,
maar dat de stroom er niet meer uit ging.
Volgende probleem was de benzinemetertje op het dashboard.
Het schijnt zo te zijn.. althans bij mijn Clio..
Dat de zekering van ''stop'' (de remlichten) niet alleen voor de remlichten is, maar ook voor de benzine meter..
En dat klopt inderdaad.
Toch nog maar 1x alle zekeringen nagekeken.. en dat bleek dat die van de remlichten kapot was, dus daar nieuwe in gedaan.
Toen ik ging starten liep de benzinemeter ook ineen keer weer!!
En inderdaad, de vraagbaken en de werkplaatsboekjes van de Clio geven dat ook aan dat zekering 10 voor rem en benzinemeter is.
Toch bedankt voor al jullie berichen =)
Laatst gewijzigd door marielleee1 op 10 jul 2011 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hou het maar gewoon bij zwart, dankje
Reden: Hou het maar gewoon bij zwart, dankje
-
speklap
wow schrik me dood met je tekst kleur
maar mooi dat het toch gelukt is
-
marielleee1
speklap schreef:wow schrik me dood met je tekst kleur![]()
haha die kleur was dat iedereen f ziet dat ik wat te melden had
-
Lennerd
Blij dat het weer opgelost is voor je!
mooi dat het opgelost was.
wou al aanbieden om even te komen kijken
wou al aanbieden om even te komen kijken
-
- Vergelijkbare Onderwerpen