Ik zou er ook een originele koppeling in laten zetten mocht dat nodig zijn.
Kijk wel even op Ebay voor misschien een lagere prijs dan bij de dealer.
En er zijn zat Renault monteurs die in de vrije uurtjes willen monteren.
In mijn vorige auto had ik Sach sportkoppeling en een custom made vliegwiel van 3.4kg.
Dan is de motor inderdaad sneller op toeren en dat scheelt iets.
De motor zal met ontkoppelen ook sneller in toeren terugvallen.
Ook zal het gewicht schelen want een 4kg lichter vliegwiel zal ongeveer 12kg in gewicht schelen omdat alles wat roteerd zwaarder wordt naarmate de snelheid hoger wordt.
Of het in snelheid echt merkbaar is weet ik niet want ik ging van een 1.6 met 106pk naar 2.3 ITB met 243,6pk en dan is het verschil te groot.
Deze Corsa draaide rustig 1000 toeren stationair maar die was afgesteld op de MaHa testbank via een DTA management. Met standaard ECU zal de stationairloop iets onrustiger kunnen worden maar dat is niet echt een nadeel.
Bij Freddy van
http://www.freddycane.com/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een vliegwiel op maat laten maken.
Op die site kan je ook de Corsa 2300 zien!
Kostte mij toen iets van 650 Euro. Dan zet hij het oude tandwielkrans om de aluminium vliegwiel dat hij zelf afdraait uit een plak hoogwaardig aluminium.
Ik had ook de krukas laten afdraaien. Scheelde 5kg!