Hoi,
Ik heb sinds gister een probleem met mijn clio. Sinds 2 dagen brandde het acculampje als de motor stationair liep en tot 2000 toeren. Daarboven is het lampje uit. Een maat van mij dacht dat de stekkers van de dynamo loszaten omdat hij dit ook eens heeft gehad, echter was dit niet het geval.
Nu heb ik wat zitten zoeken en heb al verschillende dingen gemeten. Ik weet dat de dynamo niet goed is. Deze meet ongeveer 12v bij contact uit en ongeveer 12v bij lopende motor. Terwijl dit bij lopende motor 14.4v moet zijn.
Mijn vraag aan jullie is dan ook: wat is er kapot of kan er kapot zijn in mijn dynamo. het is iig niet de spanningsregelaar want die zou kapot zijn als de dynamo MEER dan 14v levert. Heb ook iets gelezen over diodes, hoe kan ik deze testen? Kunnen het de koolborstels zijn of geeft de dynamo dan helemaal geen stroom meer? En als laatste vraag: wat is de makkelijkste manier om het te demonteren: via de koplamp?
Graag hoor ik wat tips om tot de oplossing te komen!
Groeten
Nakijken/repareren/vervangen van dynamo clio 1.8 16v
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: Nakijken/repareren/vervangen van dynamo clio 1.8 16v
Als je Dynamo niet genoeg spanning afgeeft kan meer oorzaken hebben. Het hoeft neit perse de dynamo te zijn.
Er kan ook bijv een weerstand zitten in de + kabel, accu slecht ect. Waar heb je die 12v gemeten op de accu of op de dynamo?
Over de diodes kan je niks testen eigelijk, enige is wat je kan doen is hem demonteren en naar een dynamo / startmotor specialist gaan die hem kan door meten met appratuur dan weet je zeker of die wel of niet kapot is.
En hoe je hem moet demonteren heb ik geen idee van maar, er zijn hier meerdere mensen met een 16v die je het kunnen vertellen
Er kan ook bijv een weerstand zitten in de + kabel, accu slecht ect. Waar heb je die 12v gemeten op de accu of op de dynamo?
Over de diodes kan je niks testen eigelijk, enige is wat je kan doen is hem demonteren en naar een dynamo / startmotor specialist gaan die hem kan door meten met appratuur dan weet je zeker of die wel of niet kapot is.
En hoe je hem moet demonteren heb ik geen idee van maar, er zijn hier meerdere mensen met een 16v die je het kunnen vertellen
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
-
Benny-Clio-GP
Re: Nakijken/repareren/vervangen van dynamo clio 1.8 16v
Is al opgelost.
Ruildynamo bij zaak in eindhoven gehaald voor 80 euro.
Wat de oorzaak is geweest, geen idee. Koolborstel waren wel op zijn eind.
Demonteren hebben we via de koplamp gedaan. Viel reuze mee.
Groete
Ruildynamo bij zaak in eindhoven gehaald voor 80 euro.
Wat de oorzaak is geweest, geen idee. Koolborstel waren wel op zijn eind.
Demonteren hebben we via de koplamp gedaan. Viel reuze mee.
Groete
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1022 Weergaves
-
Laatste bericht door Justinclio4
-
- 0 Reacties
- 3532 Weergaves
-
Laatste bericht door 4renault
-
- 1 Reacties
- 3389 Weergaves
-
Laatste bericht door StadiumIII
-
- 2 Reacties
- 3063 Weergaves
-
Laatste bericht door Karlok
-
- 6 Reacties
- 4843 Weergaves
-
Laatste bericht door Red-Devil84