koppeling niet goed of slechts wennen?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Borruhg

koppeling niet goed of slechts wennen?

Bericht door Borruhg »

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een 1.6 Clio uit 2002 en ben er zeer blij mee na een jaar in een gare Alto uit 95 te hebben rondegetuft.
Wat ik echter heb gemerkt is dat als ik niet fluweelzacht en soepel terugschakel, ik vaak een klap hoor en voel. Net alsof het blok een klap krijgt als er in 1 keer weer wordt aangegrepen. Voor de rest is de Clio werkelijk perfect, dus ik vraag me af of dit gewoon bij de Clio hoort (komt dit door die 'slappe motorsteunen'?) of dat ik er toch maar even mee terug naar de dealer moet?

Alvast bedankt voor de reacties.
Borruhg

Re: koppeling niet goed of slechts wennen?

Bericht door Borruhg »

Het gebeurt inderdaad ook wanneer abrupt gas wordt los gelaten. De versnellingspook beweegt dan ook wat.

Maar ik begrijp dat dit dus normaal is, niets om me druk over te maken en ik gewoon mijn rijstijl aan moet passen?
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Kwaaltje wat je erbij krijgt.

Kan is proberen je motorsteunen na te kijken misschien dat er nog eentje verrot is. Scheeld al een hoop schudden als die vervangen is!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Borruhg

Bericht door Borruhg »

OK, dankjewel. Ik kijk het voorlopig wel even aan en laat het desnoods even controleren. Heb 3 maanden bovag garantie er op dus komt allemaal wel goed.
Borruhg

Bericht door Borruhg »

Zo het euvel is verholpen dus deel ik het maar even hier met jullie.

Het bleek een bus op de aandrijfas te zijn welke de versnellingsbak met de as koppelt. Blijkbaar was dit een maandagochtend bus of gewoon van een gare batch, want aan de kant van de aandrijfas waren de inkepingen vrijwel helemaal versleten. Anywas, dat ding is dus vervangen en de terugrit was er één waar ik continu met een vette grijns op mn gezicht zat. Nu rijdt ie echt zoals ik wil!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”