Beste techneuten,
Mijn multiriem piepte van de zomer erg en is toen vervangen. Na een tijdje piepte hij weer heel erg.
Hebben jullie hier ervaring mee? Kan er iets aan gedaan worden?
Zijn er riemen die niet snel piepen? De riem die erom zit nu lijkt een beetje van dat gladde harde plastic achtig materiaal.
groet Gert
multiriem piept heel erg
Re: multiriem piept heel erg
Als de riem gaat slippen wordt die meestal wat glazig en zal daardoor weer erger gaan piepen.
Moet je 'm handmatig stellen? Waarschijnlijk zal die wat strakker moeten staan.
Moet je 'm handmatig stellen? Waarschijnlijk zal die wat strakker moeten staan.
-
Gertgroen
Hee Arjan,
Ken jou nog van andere vragen. Eigenlijk heet ik René (Bleeker).
Had destijds zo'n raar geluid ivm met mijn bak. En een kachel die stonk enzo... inmiddels ben ik weer 40.000 km verder en alles rijdt nog prima! 232.000 km met de 1,9 diesel.
Bedankt voor de reply.
Inderdaad, je moet in de diepte een schroefje aandraaien geloof ik. Volgens een monteur zou dat niet gaan helpen omdat de poulies aardig glad zijn...
groet René
Ken jou nog van andere vragen. Eigenlijk heet ik René (Bleeker).
Had destijds zo'n raar geluid ivm met mijn bak. En een kachel die stonk enzo... inmiddels ben ik weer 40.000 km verder en alles rijdt nog prima! 232.000 km met de 1,9 diesel.
Bedankt voor de reply.
Inderdaad, je moet in de diepte een schroefje aandraaien geloof ik. Volgens een monteur zou dat niet gaan helpen omdat de poulies aardig glad zijn...
groet René
Ah! Hé René. Nieuw account dan? Kan je hier niet meer in of zo?
Tja, als de riem niet veel strakker kan heb je alleen maar kans dat die gat breken omdat die dan té strak wordt. Dan zal je denk ik een nieuwe riem én poelies erop moeten zetten. Kan natuurlijk best dat de poelies ook versleten raken.
Tja, als de riem niet veel strakker kan heb je alleen maar kans dat die gat breken omdat die dan té strak wordt. Dan zal je denk ik een nieuwe riem én poelies erop moeten zetten. Kan natuurlijk best dat de poelies ook versleten raken.