schudden van de hele auto
-
jvmaris
schudden van de hele auto
hallo allemaal,
weer een tijdje geleden (gelukkig) maar toch weer een probleempje met de auto..
als ik de auto start dan schud deze een beetje met wegrijden en dan niet van voor naar achter maar juist meer van links naar rechts om het zo te zeggen...dit was vandaag >65 km per uur zo erg dat ik het idee had dat dit t laatste ritje zou worden....laat je het gas los dan is het ook weg maar op het moment dat je het gas indrukt dan begint t weer...
nu hebben we gezien dat er iets wat speling zit op de aandrijfas (deze heeft ook nog een klein scheurtje in de kap)...nu hebben we in 1e instantie onder deze kap weer flink wat vet aangebracht en nu lijkt t veel minder....ook hebben we de banden van voor weer nacht achter gelegd en andersom...
heeft iemand hier verder ervaringen mee?? de motorsteun hebben we ook bekeken maar ook die ziet er prima uit..idem voor de kogels..
ik hoop dat jullie raad weten..
gr jacqueline
weer een tijdje geleden (gelukkig) maar toch weer een probleempje met de auto..
als ik de auto start dan schud deze een beetje met wegrijden en dan niet van voor naar achter maar juist meer van links naar rechts om het zo te zeggen...dit was vandaag >65 km per uur zo erg dat ik het idee had dat dit t laatste ritje zou worden....laat je het gas los dan is het ook weg maar op het moment dat je het gas indrukt dan begint t weer...
nu hebben we gezien dat er iets wat speling zit op de aandrijfas (deze heeft ook nog een klein scheurtje in de kap)...nu hebben we in 1e instantie onder deze kap weer flink wat vet aangebracht en nu lijkt t veel minder....ook hebben we de banden van voor weer nacht achter gelegd en andersom...
heeft iemand hier verder ervaringen mee?? de motorsteun hebben we ook bekeken maar ook die ziet er prima uit..idem voor de kogels..
ik hoop dat jullie raad weten..
gr jacqueline
-
speklap
Re: schudden van de hele auto
ik denk toch dat het de motorsteun is bekend kwaaltje bij de clio
.
Schudden over de lengte richting met een dwarsgeplaatste motor... dan zal het niet aan een motorsteun liggen...
Maakt het verschil of je stil staat en dan gas geeft, zonder gas laat uitrollen?
Ook het wisselen van de banden van voor naar achter (waarom eigenlijk??) zal hier niet de oorzaak zijn.
Wat je zelf aangeeft, ik denk dat je richting de aandrijfas, fusee moet zoeken dat daar speling zit.
Maakt het verschil of je stil staat en dan gas geeft, zonder gas laat uitrollen?
Ook het wisselen van de banden van voor naar achter (waarom eigenlijk??) zal hier niet de oorzaak zijn.
Wat je zelf aangeeft, ik denk dat je richting de aandrijfas, fusee moet zoeken dat daar speling zit.
-
Kortman
Ik weet niet hoe het met de garages bij je in de buurt zit maar als ik echt een probleem heb (pas 1 keer voorgekomen) ga ik gewoon langs de dealer en laat hun een kijkje nemen. Tot nu toe heeft het me niks gekost.
-
jvmaris
zaterdag staat bezoek aan monteur gepland, hij gaat giseravond al gekeken en denkt idd aan de aandrijfas maar ik vroeg me af of jullie nog ideetjes hadden...
lag t maar aan de wind...helaas niet t geval...
gr jacqueline
lag t maar aan de wind...helaas niet t geval...
gr jacqueline
klinkt misschien heel simpel hoor, maar ik merk aan mijn clio als ik start of er een bobine aan het eind van zijn latijn is, ook schudden, misschien dat er gewoon een bobine gaar is en dat de boordcomputer dit nog niet gemerkt heeft.
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Vorig:
Mazda 323F 1.5 16v 1996
- roylee
- forum member
- Contacteer:
@heinzeman
hoe schud die van jou? Als je hem net start met koude motor eerst nog even niet maar dan na 10 of 20 seconde begint hij te schudden. Wel met regelmaat. Niet dat ie onregelmatig hikt. Ik heb dat namelijk ook. Had bobines al vervangen maar dat was om een andere reden maar heeft het schudden bij koude toestand niet verholpen. Ik kreeg ook de tip mijn smoorklephuis/gasklephuis te laten schoonmaken. Is bij mij al 10 jaar en 70000 kilometer niet gedaan. Gewoon nooit aangeraakt.
hoe schud die van jou? Als je hem net start met koude motor eerst nog even niet maar dan na 10 of 20 seconde begint hij te schudden. Wel met regelmaat. Niet dat ie onregelmatig hikt. Ik heb dat namelijk ook. Had bobines al vervangen maar dat was om een andere reden maar heeft het schudden bij koude toestand niet verholpen. Ik kreeg ook de tip mijn smoorklephuis/gasklephuis te laten schoonmaken. Is bij mij al 10 jaar en 70000 kilometer niet gedaan. Gewoon nooit aangeraakt.
Nee bij mij deed hij het alleen toen er een bobine vervangen moest worden, en ook inderdaad koud en warm.roylee schreef:@heinzeman
Huidig:
Vorig:
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Vorig:
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Als je bobine defect is merk je dat echt wel. Gaat die meer hikken en loopt die op 3 cillinders.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
dat probeer ik ook te zeggen, dat lijkt heel erg op dit schudden van de hele auto, maar misschien dat de auto de waarschuwing niet weergeeft.
Huidig:
Vorig:
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Vorig:
Mazda 323F 1.5 16v 1996
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Bij mij kreeg ik daar ook geen DTC van.als je bobine kapot is dan moet je dat ook merken met wegrijjden bij het stoplicht. Wwant dan gaat hij eerst inhoouden alsje rustig probeerrt op te trekken wat ook behoorllijk schud.
-
Kortman
Heb al 2 maal een kapotte bobine gehad, eerste keer merkte ik het alleen als het toerental boven de 3000 kwam. heel vreemd. de auto klinkt dan als een grasmaaier en heeft geen vermogen meer. behalve dat het toerental van de motor stationair niet meer regelmatig was merkte ik er niet veel van met wegrijden enzo...
- roylee
- forum member
- Contacteer:
Wat dat betreft veroorzaakt een kapotte bobine verscillende soorten problemen.
-
jvmaris
hallo allemaal,
wilde even laten weten dat t probleem verholpen is, het was de rechter aandrijf as.
vervangen en alles is weer oke...
bedankt allemaal voor het meedenken!
gr jacqie
wilde even laten weten dat t probleem verholpen is, het was de rechter aandrijf as.
vervangen en alles is weer oke...
bedankt allemaal voor het meedenken!
gr jacqie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht