gemiste verbranding

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
leo

gemiste verbranding

Bericht door leo »

hallo clio mensen
wat is ( kan ) de oorzaak zijn van een gemiste verbranding ( mistfire )
van middag reed ik 140 km per uur een 20 km lang
en hop motor storing lampje aan
ik denk weer een gemiste verbranding
niks van gemerkt onder het rijden
had ik vorige week ook ff uit laten lezen bij een alround garage en gewist
de storing was mistfire cillinder 2 maar ik heb nog niks vervangen
kan er een bobine kapot zijn ?
hij loopt wel wat onrustig stationar

wie o wie kan me helpen

gr leo
Nelis
spammer
Berichten: 1430
Lid geworden op: 26 mei 2008 19:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: gemiste verbranding

Bericht door Nelis »

Dat is meestal wel de storing ja als er een bobine kapot is!

Je hebt neem ik al penbobines erin zitten of nog zo`n blok?
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

ja er zitten 4 penbobines een 1.4 16 v
heb voor 3 weken geleden 1 laten vernieuwen een beru
en wat is cillinder 1 is dat de linker of de meest rechter als je er voor staat
dus 4 3 2 1 0f 1 2 3 4
kan dit ook het onrustig lopen veroorzaken ?
gr leo
Nelis
spammer
Berichten: 1430
Lid geworden op: 26 mei 2008 19:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: gemiste verbranding

Bericht door Nelis »

Bij Renault tellen ze vanaf de bak.

Dus de 1e cilinder is inderdaad de meest rechter als je er voorstaat.

Wat je is kan doen. Alle boutjes loshalen van de bobine`s. Stekker er weer op en motor starten. Nu 1 voor 1 omhoog trekken valt je motor toerental omlaag / je motor begint te hikken. Dan is die goed. Gebeurt er niks dan is die bobine defect.

Je wilt het ook nog wel is zien dat bij de kapotte bobine aan de zijkanten de vonken alle kanten op springen als je hem omhoog haalt!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

ok maar hij loopt niet op drie poten of zo
alleen loopt ti onrustig en beetje schuden zeg maar 3.5 cillinder
kan het zo zijn dat een bobine bij lage toerentallen niet goed mee doet ?
of is kapot - kapot

leo
Nelis
spammer
Berichten: 1430
Lid geworden op: 26 mei 2008 19:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: gemiste verbranding

Bericht door Nelis »

mwah kapot hoeft niet kapot te zijn.

Toen ik mijnes kocht liep die ook op 3 poten. Had al mijn bobines ingespoten met contact spray en ze werken nog steeds alle 4 prima. En het zijn nog de orginele af fabriek :worship:

Onrustig lopen zal meer te maken hebben met een vervuild inlaat kanaal!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

het inlaat kanaal heb ik al een keer schoon gemaakt heeft niks geholpen
maar je kun er niet goed in komen in dat grote diepe luchtfilter huis die tegen het schudbord aan zit
hoe kan ik die het beste schoon maken met een hogedruk spuit of zo ?
er gaat ook een aansluiting van de carterventielatie in het grote lucht fliterhuis
toen ik hem heb schoon gemaakt zat er wel wat olie en drap of zo in
zou het zo veel uit maken dat het inlaat huis een beetje vies is
kan het van de week nog wel een keer doen
en de elektronica van de gasklep is daar nog wat aan schoon te maken
dus achter het zwarte doosje

leo

oja en die sensor temperatuur binnen komende lucht zit ook op de inlaat
kan die rare dingen veroorzaken ?
Nelis
spammer
Berichten: 1430
Lid geworden op: 26 mei 2008 19:13
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: gemiste verbranding

Bericht door Nelis »

Je hebt de gasklep er ook afgehaald / inlaat spruitstuk?

En als ik zo de verhalen hier leest wilt dit aardig helpen ( vraag Arjan het anders zijn Clio is ook laatst het inlaat systeem schoongemaakt)

Electronice kan je dacht ik niks aan doe. Volgens mij kan je hem niet open schroeven :thumbsdown:
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

ja het Inlaatsysteem heb ik er eens af gehad dat lukt wel
hoe kan ik het beste die grote zwarte doos die naar beneden loopt schoonmaken je komt er bijna niet in
misschien vol gooien met een ontvetter ?
en die twee grote ringen ook maar er nieuw op zetten
en die sensor temperatuur binnen komende lucht zit ook op de inlaat
kan die rare dingen veroorzaken
als ik die stekker er afhaal als de motor loopt merk ik geen verschil

gr leo
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

de carterontluchting zit toch ook in de zwarte bak ?
en die sensor temperatuur binnen komende lucht zit ook op de inlaat
kan die rare dingen veroorzaken
als ik die stekker er afhaal als de motor loopt merk ik geen verschil

leo
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

zo vandaag het hele inlaat er af alles schoon gemaakt
was best wel vettig .
ff alles gespoeld met motorreiniger toen met warm water na gespoeld
goed geblazen met perstlucht
ligt nu te drogen
morgen ga ik naar de renault dealer ga ik alle rubbers en pakkingen halen
ben benieuwd of ti dan wel rustig loopt.
neen ik de map sensor en de lucht temperatuur meter mee
ff kijken of ze die kunnen door meten

wordt vervolgt leo
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

nou ik heb alles vernieuwd en schoon gemaakt en het heeft niks
geholpen
als de kat niet goed is kan de auto ook onrustig gaan lopen ??
of maak dat niks uit
ze hebben bij mij een 4 gas testgedaan en het co is wel te hoog 0.7
de voorste lambda sonde is ook vernieuwd

gr leo
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

ja hij rijd gewoon goed genoeg vermogen voor een 1.4
en die lucht massa meter dan? sensor temperatuur binnen komende lucht
dat kleine grijze ding op de inlaat ?
hij staat niet te staat te stampen maar loopt onrustig

gr leo
ApaX

Re: gemiste verbranding

Bericht door ApaX »

Schaf voor 30 tientjes even een werkplaats handboek aan, daar staan meteen de waardes in die de sensoren moeten hebben. Loop die even snel na (klusje van niks).

Als het een 1.4 8 klepper is dan kan je de kleppen stellen (vrij eenvoudig klusje). Hoor je de kleppen toevallig tikken? Misschien moet je is overwegen om de compressie te meten.
ApaX

Re: gemiste verbranding

Bericht door ApaX »

Hoi Henny,

Dat van de 1.4 16v wist ik niet. Ik dacht dat de k4j het zelfde in elkaar zat als de k4m (de 1.6). Daar haal je ook niet voor de lol je klep deskel eraf, dan liggen de nokkenassen meteen los.

Voor het probleem:
Voordat je allerhande metingen uitgaat voeren zou ik toch eerst nog een keer naar de onsteking kijken. Werken de bobines goed? Zitten er geen barsten in het keramiek van de bougie? Zijn de bougies niet vettig/verkoold? Een slechte bobine hoeft zich niet altijd te manifesteren als een bobine die niets meer doet, maar een zwakke vonk zorgt wel voor een late verbrandind....en een te hoge CO uitstoot.
leo

Re: gemiste verbranding

Bericht door leo »

hallo het is een 1.4 16v van 2004
ik denk niet dat je de kleppen kunt stellen
en ik heb al comppresie laten meten die is goed
ze hebben er ook met een camera in gekeken
maar weten jullie zo de waardes van de sensoren ? ( map en inlaatlucht meter )
ik denk dat ik maar eens ga kijken of de ditributie op tijd staat
dat kun je toch zo zien als je de motor steun weg haalt
en moet ik het blok ondersteunen als ik de steun los maak ?
er staan toch merktekens op de nokkenas tandwielen ?
stel dat het 1 tandje niet goed staat ( kan dit of denk ik nu onzin )

gr leo
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”