Luitjes,
Ik zit met volgende vraag:
Ik bemerk dat stationair mijn motortemp (koelwater) erg warm wordt. Normaal heb je 3 verdelingen en bij snelweg gebruik staat de temp tussen streep 1 en 2 ( streep 0 is de stand als ie af staat) en bij doorknallen op snelweg staat deze op streep 2.
Echter als ik van de snelweg kom en ik sta aan een rood licht dan loopt de temp al snel op tot bijna tegen het rood. Ok de ventilator slaat wel aan, en hij zakt ook (traag) maar zodra ik begin te rijden en hij rijwind krijgt valt de temperatuur in vrij korte tijd terug naar netjes streepje 2 zoals het zou moeten.
Ik vroeg me nu af hoe dit zou komen ? Kvs pijl staat mooi netjes (op MAX als hij warm staat) geen borreltjes / belletjes / smurrie in de kvs of kvs in de olie of mayo of ..... Dus kopakking die raar doet denk ikniet.
Ik vermoed dat de rad. Gewoon vol troep zit en dat deze enkel nog bij rijwind of met de koelventilator aan genoeg hittedissipatie heeft om het blok op temperatuur te houden. Nu had ik hier graag ff jullie opinie over gehad voor ik eens begin met heel het spel uit te spoelen. Dat is toch ook ff werk als je geen brug / put of leuke werkplek hebt dus ... Ik doe liever. Nu geen onnodige dingen en zal alles wat kawachten wel doen tegen de zomer aan als het wat lekkerder weer is. Echter dit koelprobleem wil ik zeker wel opgelost hebben voor ik in april de nurburg ring aandoe.
Hoge temperatuur stationair
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
Hoge temperatuur stationair
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
-
o8-Carni-8o
Re: Hoge temperatuur stationair
Pfoe, daar vraag je me wat. Zou het kunnen zijn dat je thermostaat te laat open gaat? Hij is toen bij mijn 1.4 8v ook wel eens vast gaan zitten. Daarna zou mijn enige optie zijn om te gaan spoelen. Laten we even wachten totdat Henny zijn oordel velt 
-
WHOPPER
Re: Hoge temperatuur stationair
Zonder rijwind heb je weinig koeling, en als je net van de snelweg afkomt is je motor gloeiende-tyfus-heet (maar door de rijwind koelt ie). Zodra ie dus stil komt te staan is het dus vrij logisch dat ie dat doet, die van mij flikt dit ook. Zou natuurlijk eventueel slechte doorstroming kunnen zijn bij de radiateur, maar dat lijkt me niet aangezien ie met rijwind wél netjes koelt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3398 Weergaves
-
Laatste bericht door SGclio1
-
- 5 Reacties