injectielampje springt aan
-
Anpi
injectielampje springt aan
Beste forumleden,
Het injectielampje springt steeds aan.
Het betreft een Clio 1.6 rxe van '99 op LPG3 (geen LPG-injectie).
Op benzine blijft het lampje uit. Zodra wordt overgeschakeld op gas gaat bij loslaten gaspedaal het lampje aan.
Wie weet bij welke symptomen het lampje hoort aan te gaan en wat het in dit geval zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Anpi
Het injectielampje springt steeds aan.
Het betreft een Clio 1.6 rxe van '99 op LPG3 (geen LPG-injectie).
Op benzine blijft het lampje uit. Zodra wordt overgeschakeld op gas gaat bij loslaten gaspedaal het lampje aan.
Wie weet bij welke symptomen het lampje hoort aan te gaan en wat het in dit geval zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Anpi
-
Anpi
Re: injectielampje springt aan
.. ik heb een andere tellerunit, maar volgens mij is het het lampje links helemaal onderaan.....
-
patrick lagunadriver
waarschijnlijk krijg een verkeerd signaal op je lambdasonde ff uitlaten lezen en je weet het als je motor verder goed loopt op gas niet druk om maken
-
Anpi
...moet dat uitlezen bij de dealer? Kan ik zelf ook iets resetten. Bv de accu een tijdje los?
-
patrick lagunadriver
-
Anpi
Oja, wat me nog opviel is dat de verbruiksmeter rijdend op gas ook te veel aangeeft (op benzine gebeurt dit niet). Veel meer dan dat de auto daadwerkelijk verbruikt... Kan dit er iets mee te maken hebben?
Lampje linksonder is het lampje dat de achterruitverwarming aan staat.... gewoon knopje indrukken, dan is die uit
Maar ik denk dat je het oranje lampje boven "9" bedoeld, "Luchtverontreiniging".
Je Lambda meet verkeerde waarden, mogelijk door slechte verbranding.
- Lekke vacuümslang
- Slechte bougie
- Vervuild gasklephuis/stappenmotor
- Luchtlekkage op de inlaat
- Vuile/defecte Lambda
Kan wel ff doorgaan maar dat zijn de meest voor komende oorzaken.
Maar ik denk dat je het oranje lampje boven "9" bedoeld, "Luchtverontreiniging".
Je Lambda meet verkeerde waarden, mogelijk door slechte verbranding.
- Lekke vacuümslang
- Slechte bougie
- Vervuild gasklephuis/stappenmotor
- Luchtlekkage op de inlaat
- Vuile/defecte Lambda
Kan wel ff doorgaan maar dat zijn de meest voor komende oorzaken.
-
ApaX
Hey,
Als je een euro gas verdemper systeem hebt dan kan het goed zijn dat je in de buurt van de verdamper een draad van de lambda sonde zit. Bij mij zit er een vierpolige stekker, en los daarnaast 1 witte draad. Op die witte draad kan je het lambda signaal aflezen. Even een multimeter aansluiten en kijken wat er gebeurt bij het gas loslaten. Volgens mij moet het mengsel arm worden bij gas loslaten (ik weet niet zeker of er wel een fuel cut off is).
Arm mengels is ongeveer 0.1 volt, rijk is ongeveer 0.8 volt....
Succes.
Als je een euro gas verdemper systeem hebt dan kan het goed zijn dat je in de buurt van de verdamper een draad van de lambda sonde zit. Bij mij zit er een vierpolige stekker, en los daarnaast 1 witte draad. Op die witte draad kan je het lambda signaal aflezen. Even een multimeter aansluiten en kijken wat er gebeurt bij het gas loslaten. Volgens mij moet het mengsel arm worden bij gas loslaten (ik weet niet zeker of er wel een fuel cut off is).
Arm mengels is ongeveer 0.1 volt, rijk is ongeveer 0.8 volt....
Succes.
-
meganieker
Gezien de leeftijd, denk ik dat je een vialle installatie hebt.
Wellicht een vaak voorkomend probleem is de pomp in de tank.
Een nieuwe pomp kost zo'n 900.00 .
Laat dit idd eerst eens uitlezen. Misschien is er iemand in je buurt die een OBD meter heeft.
Succes
Wellicht een vaak voorkomend probleem is de pomp in de tank.
Een nieuwe pomp kost zo'n 900.00 .
Laat dit idd eerst eens uitlezen. Misschien is er iemand in je buurt die een OBD meter heeft.
Succes