motorcode is D4F . ik heb het bij mij ook laten doen. is vrij simpel, ik stond erbij zodat ik kon zien hoe ik het de volgende keer zelf moet doen. je moet inderdaad die bouten loshalen. maar ook die van het spruitstuk waar hij op het blok zit. dit zijn 7 bouten. dan moet je aan de achterkant van dat zwarte gedeelte(tegen firewall) de 2 grote stekkers van de computer afhalen(liever eerst even accu polen loshalen zodat hij niet gaat zeuren als je straks de stekkers er weer in doet)
dan de kabelboom gedeeltelijk uitbouwen. stekkers uit de bobine e.d.. dan ook de benzine slang en vacuum slang. (niet slopen, goed uitkijken want plastic kan zo broos zijn dat je de hele plug kapot trekt met alle dure gevolgen van dien)
als je denkt dat dan alles los is van het zwarte gedeelte kun je hem los trekken. houd wel rekening met de kabelboom die eraan vast zit. deze krijg je niet helemaal los dus je zal een 2e man nodig hebben om het inlaat traject voor je vast te houden terwijl jijstraks schoonmaakt.
beetje trekken en wringen en je hebt em los. eigenlijk heb je een nieuw spruitstukpakking nodig na deze handeling maar ik heb dat niet gedaan.
dan heb je hem dus los en zie je in het midden het gasklephuis zitten. hier gaat het allemaal om. je zal waarschijnlijk zien dat er een zwart bruine waas zit aan de rand van de schuif en in het gat waar het asje zit van de schuif. spuit die goed schoon met remreiniger en als je er de beschikking over hebt daarna met perslucht wegblazen.
daarna alles weer terug bouwen. vooral benzine slang terug doen anders spuit je je hele motorkap onder als je het contact aanzet. als laatste doe je de accupool er weer op.
weet wel dat als je de standaard radio hebt je wel de code moet weten anders heb je hierna niks meer aan je radio. of je zou even naar de dealer moeten.
ps.
die olie achter het luchtfilter heb ik ook. is de carterontlucting die af entoe wat olie spuugt. niks aan de hand.