Auto wil niet meer starten.
-
o8-Carni-8o
Re: Auto wil niet meer starten.
Het enige wat mij te binnen schiet is een probleem in het contactslot, danwel de bijbehorende bedrading.
Heb je daar al eens naar gekeken?
Wellicht zou je vraagtekens kunnen zetten bij het feit dat hij bij warme motor wel start. Echter mijn contactsleutel is warm wanneer ik hem uit het contactslot haal. Door de warmte zet het materiaal in/rond het contactslot misschien uit, waardoor hij net contact maakt en dan wel start(zomaar een gedachtekronkel hoor
)
Succes iig want er is niets zo vervelend als een niet startende auto!
Heb je daar al eens naar gekeken?
Wellicht zou je vraagtekens kunnen zetten bij het feit dat hij bij warme motor wel start. Echter mijn contactsleutel is warm wanneer ik hem uit het contactslot haal. Door de warmte zet het materiaal in/rond het contactslot misschien uit, waardoor hij net contact maakt en dan wel start(zomaar een gedachtekronkel hoor
Succes iig want er is niets zo vervelend als een niet startende auto!
Ik zou het zoeken in de aansturing van de startmotor. Aangezien je de startmotor vervangen hebt zoek zou ik dat even op een zijspoor zetten. Ik zou zo op afstand gokken dat de hoofdstroom naar de startmotor niet ingeschakkeld wordt. Zoek is naar het relais dat de solenoid van de start motor aanstuurt. Controleer de kwaliteit van de draad naar de startmotor (niet die dikke, maar de dunne).
-
pelupach
Alvast bedankt voor de mogelijke oplossingen!
Ik ga het één en ander even proberen en zodra ik meer nieuws heb zal ik het hier posten.
Ik ga het één en ander even proberen en zodra ik meer nieuws heb zal ik het hier posten.
-
pelupach
Het is opgelost!
Uiteindelijk bleek dat een weerstand van de startmotor niet meer in orde was. Deze is vervangen.
De contacten van de startmotor aansluitingen (elektrisch) zijn ook schoongemaakt en met contactspray ingespoten.
Bedankt voor alle hulp en tips!
Uiteindelijk bleek dat een weerstand van de startmotor niet meer in orde was. Deze is vervangen.
De contacten van de startmotor aansluitingen (elektrisch) zijn ook schoongemaakt en met contactspray ingespoten.
Bedankt voor alle hulp en tips!

Hoi pelupach,
Uuh..
Is het de weerstand van de oude startmotor? .. of Alleen de contacten van de startmotor ?
Omdat je aangeeft... " met de nieuwe startmotor 4x normaal gestart "
...
"Inmiddels heb ik de startmotor vervangen voor een nieuwe en toen heeft de auto 4x normaal gestart, maar daarna keerde het probleem weer terug. Dus ook met deze nieuwe startmotor blijft het probleem hetzelfde."
" Het is opgelost!
De contacten van de startmotor aansluitingen (elektrisch) zijn ook schoongemaakt en met contactspray ingespoten "
grt
bennie
Uuh..
Is het de weerstand van de oude startmotor? .. of Alleen de contacten van de startmotor ?
Omdat je aangeeft... " met de nieuwe startmotor 4x normaal gestart "
...
"Inmiddels heb ik de startmotor vervangen voor een nieuwe en toen heeft de auto 4x normaal gestart, maar daarna keerde het probleem weer terug. Dus ook met deze nieuwe startmotor blijft het probleem hetzelfde."
" Het is opgelost!
De contacten van de startmotor aansluitingen (elektrisch) zijn ook schoongemaakt en met contactspray ingespoten "
grt
bennie
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht