Hallo,
Ik ben deze week naar 2 clio rsjes wezen kijken (ph1)
Ik heb ze allebei laten staan omdat er een raar geluid uit de cilinderkop kwam.
Beide clio's maakte echter exact het zelfde geluid. Een soort van getik in de kop. Niet hard, voornamelijk bij een warme motor en ook voornamelijk bij stationair lopen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Is dit een vaker voorkomend probleem bij rsjes of hebben ze dit geluid allemaal en moet ik me er niet druk om maken?
Zou het graag willen weten want als het niks ergs is wil ik 1 van de 2 alsnog gaan halen.
gegroet,
Thijs
Clio RS vraagje
Re: Clio RS vraagje
Getik kan geen kwaad, ik rij er al meer dan 2 jaar zo, getik hoor je inderdaad als
dE motor warm word
dE motor warm word
2.0 16v RS
Re: Clio RS vraagje
Dat getik van de nokkenas versteller kan geen schade aanrichten,het is alleen irritant dat getik, inpricipe kan je zo rijden ,ik rij al meer dan 2 jaar zo rond ,dus kan geen kwaad,
2.0 16v RS
Re: Clio RS vraagje
Wij hebben ook klanten die jaren met dat getik rijden van een kapotte nokkens versteller
in principe moet het kunnen, maar zou het zelf niet echt te lang doen.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Re: Clio RS vraagje
Ik rij al bijna 7 jaar met een kapotte nokkenasversteller in de Scénic...
Regelmatig is het niet alleen getik, maar heftig geratel bij het starten en dan slaat de motor alleen aan als je flink gas bijgeeft. We hebben het bij de vorige dealer, waar de auto nieuw is gekocht, aangegeven toen de auto nog in de garantie zat maar ze "konden het niet constateren" en hebben het dus ook niet gerepareerd. Anderhalf jaar terug heeft de dealer waar ik nu kom voor APK het opgemerkt en kwam, zoals ArjanRS ook aangeeft, met een offerte van € 1200,- voor reparatie. Dat was net 5 maanden na het vervangen van de DR á € 880,-
We rijden nog wel even zo rond tot de volgende DR wissel of inruil. Net welke eerder komt
Regelmatig is het niet alleen getik, maar heftig geratel bij het starten en dan slaat de motor alleen aan als je flink gas bijgeeft. We hebben het bij de vorige dealer, waar de auto nieuw is gekocht, aangegeven toen de auto nog in de garantie zat maar ze "konden het niet constateren" en hebben het dus ook niet gerepareerd. Anderhalf jaar terug heeft de dealer waar ik nu kom voor APK het opgemerkt en kwam, zoals ArjanRS ook aangeeft, met een offerte van € 1200,- voor reparatie. Dat was net 5 maanden na het vervangen van de DR á € 880,-
We rijden nog wel even zo rond tot de volgende DR wissel of inruil. Net welke eerder komt
- zarok
- forum starter
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 sep 2010 21:13
- Locatie: Alkmaar/Zevenhuizen Zh
- Contacteer:
Re: Clio RS vraagje
Ik zou geen auto met getik kopen, maar als je een auto heeft die tikt en het maakt niet zo uit zal ik wachten tot de volgende db wissel. Dus die rsjes lekker laten staat.
Heeft elke clio trouwens zo'n nokkenasverstelding? Mijn motor tikt ook maar dat zijn waarschijnlijk de kleppen die ietsiepietse ruimer gesteld zijn ivm lpg.
Heeft elke clio trouwens zo'n nokkenasverstelding? Mijn motor tikt ook maar dat zijn waarschijnlijk de kleppen die ietsiepietse ruimer gesteld zijn ivm lpg.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
-
DimitriA
Re: Clio RS vraagje
heb het ook in de Clio RS sinds vorig jaar ('s winters blijft tie binnen).
Dit jaar gaat de DB er af dus kan het worden aangepakt.
thx.
Dit jaar gaat de DB er af dus kan het worden aangepakt.
thx.
- zarok
- forum starter
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 sep 2010 21:13
- Locatie: Alkmaar/Zevenhuizen Zh
- Contacteer:
Re: Clio RS vraagje
Hallo Henny,
ik denk dat er eerst een keer goed gekeken moet worden of de cilinderkop nog een tonnetje mee kan gaan als ik de distibutieriem/koppeling etc laat vervangen. Als de kop uitgesteld is vlak na dat grote onderhoud lopen de kosten wel erg op.
Het liefste heb ik dan een 1.6 op lpg ipv een 1.2 haha
ik denk dat er eerst een keer goed gekeken moet worden of de cilinderkop nog een tonnetje mee kan gaan als ik de distibutieriem/koppeling etc laat vervangen. Als de kop uitgesteld is vlak na dat grote onderhoud lopen de kosten wel erg op.
Het liefste heb ik dan een 1.6 op lpg ipv een 1.2 haha
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
- zarok
- forum starter
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 sep 2010 21:13
- Locatie: Alkmaar/Zevenhuizen Zh
- Contacteer:
Re: Clio RS vraagje
Hallo Henny,
ik weet niet of het zin heeft om de stelbouten te vervangen. Volgens mij omdat ik op lpg rij slijten de kleppen en klepzetels harder, totdat de kleppen niet meer goed te stellen zijn. Dan zou er een koprevisie moeten komen met geharde klepzetels.
De kleppen had je in december gesteld, nu is het ongeveer 13000km verder. Ik zit nu op 142000 km en de distibutie zou bij 185000 moeten gebeuren. Vaak lees ik dat de kop bij ongeveer 2 ton is uitgesteld en dat hij dan gereviseerd dient te worden.
Daarom zit ik erg te twijfelen om bij 185k de distibutie te laten doen
ik weet niet of het zin heeft om de stelbouten te vervangen. Volgens mij omdat ik op lpg rij slijten de kleppen en klepzetels harder, totdat de kleppen niet meer goed te stellen zijn. Dan zou er een koprevisie moeten komen met geharde klepzetels.
De kleppen had je in december gesteld, nu is het ongeveer 13000km verder. Ik zit nu op 142000 km en de distibutie zou bij 185000 moeten gebeuren. Vaak lees ik dat de kop bij ongeveer 2 ton is uitgesteld en dat hij dan gereviseerd dient te worden.
Daarom zit ik erg te twijfelen om bij 185k de distibutie te laten doen
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
- zarok
- forum starter
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 14 sep 2010 21:13
- Locatie: Alkmaar/Zevenhuizen Zh
- Contacteer:
Re: Clio RS vraagje
Zullen we anders bij de volgende x kleppen stellen eens even kijken hoe goed me huidige kop is? Ik weet niet of het te zien is maar als blijkt dat hij nog prima is dan kachelen we lekker door.
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht