Stationair schommelen nadat hij net gestart is, koud.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Beerkeeper

Stationair schommelen nadat hij net gestart is, koud.

Bericht door Beerkeeper »

Hallo :)

Ik heb een Renault Clio II Phase II 1.5dCi, welke ietwat begint te schommelen/af te slaan sinds afgelopen weekend (ik heb hiervoor een ultrazuinige tank gereden met 1:26,6!). Zodra ik één keer een dot gas heb gegeven, is het probleem weg.

Ik wil zelf eerst de luchtfilter en brandstoffilter vervangen om te kijken of dit het probleem is (en het is sowieso eens tijd, heb hem nu al bijna 30k, olie + filter is intussen al vervangen :) ). Maar wat kan er nog meer aan de hand zijn?

En nog een vraag: Hoe vervang ik mijn brandstoffilter? De luchtfilter zit onder de afdekkap (en volgens mij 4 parkers?), maar ik zie geen schroeven o.i.d. op mijn brandstoffilterhuis. Als iemand een how-to heeft of tips, graag! :D
Nelis
spammer
Contacteer:

Re: Stationair schommelen nadat hij net gestart is, koud.

Bericht door Nelis »

Bij de ene is het een compleet huis wat je moet vervangen. Bij de ander zit er bovenop een lange torx bout die je meot los draaien en dan kan je, je filter eruit halen.

Vergeert natuurlijk niet weer wat diesel aan te zuigen na het vervangen van het filter!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Beerkeeper

Ah duidelijk, dan ga ik eerst naar de automaterialenzaak om te kijken wat ze me meegeven :P Het aanzuigen gaat via het handpompje?

Ik heb overigens gistermiddag een flesje injectiereiniger voor diesel erin gegooid (op een kwart tank) en daarna 70 km gereden. Toen ik hem vanmorgen startte, liep hij keurig stationair :O Dat is in ieder geval weer een probleem verholpen :D
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Ja precies paar keer die bol indrukken tot dat die bijna niet meer ingedrukt kan worden. Dan starten de kans bestaat dat die dan meteen uitvalt. Dan moet je nog een keer pompen en daarna zou die het moeten doen!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Beerkeeper

Ik heb nu voor een tweede keer getankt (tweede tank dus zonder zo'n additief), maar het koud stationair schommelen/uitvallen probleem is weer terug....

Dan ga ik maar wat vaart zetten achter het filters vervangen :) Heeft iemand anders nog suggesties wat het probleem kan veroorzaken?
Beerkeeper

Ik kreeg net de opmerking dat ik mogelijk een lekkende verstuiver heb. Als ik dit via google opzoek, zie ik inderdaad diverse fora met dezelfde reacties... Ik ga binnenkort maar eens de garage bellen hierover.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”