spuiten motorcover.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
kelvin1990
forum member
Contacteer:

spuiten motorcover.

Bericht door kelvin1990 »

Ik zit erover na te denken om mijn motorcover te spuiten in de kleur van de auto. Heb je daar alleen hittebestendige verf voor nodig? neem aan dat de rest na verloop van tijd weer gaat bladderen. Zou kaalschuren, 1/2 laagjes primer, 2/3 lagen lakkleur en 1/2 lagen balnke lak voldoende zijn, en blijft dat dan ook mooi ondanks de hitte?

:thumbsup:
o8-Carni-8o

Re: spuiten motorcover.

Bericht door o8-Carni-8o »

Bedoel je de motorafdekking van plastic? Bij mij wordt deze niet al te warm en kan het volgens mij prima op de manier zoals jij omschrijft. Ik heb al meerdere (tunings) auto's gezien waarbij het op dezelfde manier gedaan is.
kelvin1990
forum member
Contacteer:

ik weet dat ik het inlaatspruitstuk wel met hamerite moet spuiten, moet hittebestendige lak.
Maar word het met hittebestendige lak net zo netjes als met ''normale'' lak? zal best een andere structuur in zitten lijkt me..
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Idd, dan kan je binnen een aantal dagen of weken weer overnieuw beginnen. Laatst had in jouw topic ackten een aantal foto's doorgestuurd wat er erg netjes uitzag, zoiets had ik ook in gedachten, maar ben bang dat hittebestendig de enigste oplossing is!!
pjbosvelt
forum member
Contacteer:

Bericht door pjbosvelt »

Heb je geen hittebestendige verf voor nodig...... Ik heb het gedaan met
de verf van de action. En het zit er nog steeds goed op.
Opel Astra J GTC 1.4 Turbo
kelvin1990
forum member
Contacteer:

dus eventueel wat ik in mijn eerste post aangaf is mogelijk? en dan het inlaatspruitstuk met bijv. hamerite spuiten. Dan zou verf van bijv. motip voor de cover voldoende moeten zijn?
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Frank [Factory] »

Kan me ook voorstellen dat het wel wat uit maakt wat voor blok er ligt. De 1 zal wel wat warmer worden dan de ander...
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Denk dat het toch beter is om de primer en de kleur met hittebestendige lak te doen, als het gaat bladderen begin ej weer van vooraf aan. ik neem aan dat je hittebestendige kleurlak ook in de kleur van je auto kan laten mengen?
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Durf eerlijk gezegd geen prijs te noemen. En misschien maak ik er wel een heel ander project van. Bijvoorbeeld geel en dan de remklauwen ook geel maken i.c.m. met de mistlampen. of rood en dan de remklauwen ook rood. Wil het inlaatspruitstuk zelf matzwart maken en dan de letters renault sport gepolijst houden. Aircoleidingen ben ik al mee bezig om te polijsten ;)
We zullen er eens over gaan denken :thumbsup:
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”