Hoi Allen,
Ik heb een probleempje met onze clio. We hebben deze clio nu ongeveer een jaar en eigenlijk heeft hij dit probleem al vanaf het begin een beetje alleen laatste paar weken wordt het wel erg vervelend.
Het probleem is;
Hij start soms erg slecht, de startmotor gaat netjes rond maar hij slaat niet aan. Soms als je lang doorgaat slaat hij ineens aan en loopt hij meteen netjes. Het is dus niet zo dat hij echt moeite heeft met starten maar iets lijkt het te blokkeren ofzo.
De auto heeft laatst een grote beurt gehad inclusief distrubutieriem vervanging. Er was volgens onze monteur niks aan de hand, alles in orde.
De auto heeft nu ineens al meerdere keren per week en gisteren een paar op een dag dat hij echt heel slecht start.
Ik heb een tijdje terug zon injectiereiniger erin gedaan en dit leek wel te helpen, sterker het probleem was zo goed als weg maar nu ineens komt het weer.
Het is ook met beide sleutels, de auto een keer sluiten en openen met de sleutel helpt dan ook niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Kan ik nog iets proberen wanneer hij niet wil starten?
Ik heb even geen idee meer, ik heb al wat topics gelezen maar dit is toch weer net anders,
het is ook niet altijd met een warme motor maar meestal wel, vanmorgen was het ook erg slecht maar toestraks toen ik op mijn werk weg wilde rijden startte hij meteen ... echt een vreemde kwaal...
Alvast bedankt.
Gr Danny
1.6 16v 2001 start soms erg slecht
-
ser
Re: 1.6 16v 2001 start soms erg slecht
Zelfde probleem gehad en bij mij was het de BDP sensor. Zit aan de bovenkant van je versnellingsbak. 15 minuten werk om hem te vervangen
-
danny032
bedankt voor de reacties maar afgelopen week start hij dan ineens weer goed… ik snap het niet en kijk het nog even aan.
Dan is het zeker een BDP probleem, als het weer terug komt weet je hem te vinden 
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties