Originele radio inbouwen
-
rdg0680
Originele radio inbouwen
Hallo allemaal, aangezien het morgen een mooie dag is (vrij van werk;-)) wil ik de radio in m'n Clio 2 vervangen voor een originele, zodat ik ook weer het display volledig benut. Nu is de vraag, hoeveel aansluitpunten moeten er zijn. Vooralsnog zag ik alleen een witte en een zwarte (beide groot en breed) en een gele (kleiner vierkant). Zijn er nog meer stekkers nodig om alles werkend te krijgen? En licht het display meteen op als je de juiste stekkers aansluit? Dit was namelijk niet het geval toen ik het even snel wilde doen om te kijken of het display werkte. (tijd en temperatuur, doen het wel). Ook hoorde ik een luide piep nadat ik op een willekeurige toets drukte. Alle hulp is welkom.
Re: Orginele radio inbouwen
Heb je wel een orginele radio Renault?
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
-
rdg0680
Jep het is een originele renault radio inclusief sticker met nummers én renault erop.
Ah verkeerd gelezen :P!
Je moet nog een radio code hebben om hem helemaal werkend te krijgen. Deze kan je bij de dealer opvragen
!
Je moet nog een radio code hebben om hem helemaal werkend te krijgen. Deze kan je bij de dealer opvragen
-
rdg0680
Deze heb ik ook, alleen gaat het mij om welke stekkers ik allemaal moet aansluiten, heb er 3 kunnen vinden, een witte en een zwarte beide breed en plat en een vierkant kleiner geel blokje. Mis ik nog een stekkertje? want als deze 3 aangesloten zitten, dan gebeurt er niks in het display.(heeft deze misschien ook nog een stekker?)... en als de radio aangezet wordt, en ik druk op een willekeurige toets hoor ik alleen maar een luide piep. Toch vast bedankt 
misschien heb je hier wat aan?
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 83&t=13994
kan je gelijk kijken of het de juiste zijn.
verkeerd aansluiten zal denk ik niet het probleem zijn.
een luide piep is wel een teken dat er geluid via de speakers komt
http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 83&t=13994
kan je gelijk kijken of het de juiste zijn.
verkeerd aansluiten zal denk ik niet het probleem zijn.
een luide piep is wel een teken dat er geluid via de speakers komt
-
rdg0680
Re: Originele radio inbouwen
Nee stekkertjes kunnen alleen op 1 bepaalde manier erin, maar denk dat ik er één mis, of het display zou kapot zijn, ondanks dat tijd en temperatuur rechts wel prima worden weergegeven.
Ja er komt zeker geluid uit de speakers..... alleen die piep is ontzettend hard
En verschrikkelijk irritant
. Maar het is me nog niet gelukt om het display dan wel de stuurbediening werkzaam te krijgen, dus vrees dat ik er zo niks mee kan...
Iemand nog een idee?
Ja er komt zeker geluid uit de speakers..... alleen die piep is ontzettend hard
Iemand nog een idee?
-
rdg0680
Ja dat had ik al geconcludeerd, maar kun jij me wel vertellen welke kleur stekker van het display is?
Je display zit gewoon in 1 van de 2 grote stekkers. Die Gele is voor je stuurwielbediening. Dus als je alles hebt aan gesloten en die piept hoor dan hoor je eigenlijk in je display 0000 moet zien knipperen.
Weet niet of deze dat heeft, maar zijn de lampjes van het display nog heel? zitten er volgens mij 2 in.
Zekeringen ook heel?
En anders weet ik het zo gauw ook niet meer.
Weet niet of deze dat heeft, maar zijn de lampjes van het display nog heel? zitten er volgens mij 2 in.
Zekeringen ook heel?
En anders weet ik het zo gauw ook niet meer.
-
rdg0680
Even een update, het is inmiddels gelukt! De radio die ik had was een update list, deze had wel dezelfde aansluitstekkers, maar via via hoorde ik dat dit fysiek wel paste, maar dat er geen signaal doorheen kwam. Deze is dus niet te gebruiken in een clio 2002! Dus gekeken voor een tunerlist, (en gevonden) en deze sprong na het aansluiten en aanzetten meteen in de 0000 stand, code zat erbij, alleen na de eerste (verkeerde) poging sprong de radio in 'code' stand... Vervolgens moet je dus contact aan laten of gewoon gaan rijden. Na verloop van tijd springt code weer op 0000 en kun je de code invoeren. De eerste 0 met behulp van knop 1 (drukken op knop 1 tot aantal van de code), vervolgens knop 2 voor het 2e cijfer in te voeren, 3 voor het derde en 4 voor de vierde. Na de juiste code blijven drukken op knop 6 en de radio springt naar de laatste instellingen!
En vervolgens even kijken of je favoriete zenders erbij staan, en hoe het ongeveer werkt. Maar wel fraai gezicht dat nu het hele display wordt gebruikt! Een ieder in ieder geval bedankt voor het meedenken, extra dank voor diegene met suggesties! 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2667 Weergaves
-
Laatste bericht door Matramur
-
- 1 Reacties