Beste Clio'ers,
Ik ben nu sinds een week in het bezit van een Renault Clio en het bevalt me tot nu toe prima, wel zijn er een paar dingen die me opvallen:
*Het koppelingspedaal gaat vrij stroef omhoog (Lijkt al soepeler te gaan dan sinds ik hem gekocht had)
*Het stuur lijkt een beetje zwaar te sturen ( Clio eigen? ) Stuurbekrachtiging werkt wel gewoon.
Is het mogelijk dat het stroeve koppelingspedaal komt doordat de auto lange tijd stil gestaan heeft?
De vorige eigenaar heeft er namelijk maar 15 000 km in 3,5 jaar mee gereden, bovendien lijkt de koppeling weer steeds soepeler te gaan.
Clio 1.2 16V - Stroeve koppeling
Re: Clio 1.2 16V - Stroeve koppeling
Kan zijn dat de kabel wat droog is geworden, die moet overigens wel soepel terugkomen anders zou je koppeling kunnen gaan slippen. Even in de gaten houden en anders een nieuwe kabel erop.
Bedankt voor je reactie,Arjan schreef:Kan zijn dat de kabel wat droog is geworden, die moet overigens wel soepel terugkomen anders zou je koppeling kunnen gaan slippen. Even in de gaten houden en anders een nieuwe kabel erop.
Het is niet zo dat de koppeling slipt, en zoals ik al aangafgaat het steeds soepeler dus zal wel komen omdat de auto niet zoveel gebruikt was waardoor de kabel wat droog is geworden.
Ik houd het komende tijd wel goed in de gaten zou zonde zijn om de koppeling om zeep te helpen.
Het kan ook gewenning zijn en dat het lijkt alsof hij soepeler gaat
Het zijn niet veel km's, maar voldoende om de boel op gang te houden hoor. Daar kan het niet aan liggen.
Het zijn niet veel km's, maar voldoende om de boel op gang te houden hoor. Daar kan het niet aan liggen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties