ik heb iets "raars" ontdekt (wel... 1 ding raar, 1 ding niet raar)
toen ik van de ring kwam (nurburg ring) had ik de wagen even "los" gereden dat hij beetje gekoeld was, geparkeerd en binnen de 5 minuten moest ik de Clio even verzetten.
Het probleem: starte niet (sloeg niet over en als hij over sloeg barslecht alsof je batterij bijna plat staat.
ik weet via het lezen van allerhande fora dat dit denkelijk gewoon de startmotor is die last heeft van de warmte. Nu is mijn vraag:
wat kan ik hier aan doen ? Hitteschild ? andere startmotor ? ...
kan ik hier uberhaupt iets aan doen of moet ik gewoon de wagen wat beter koud rijden ? :lol:
2de probleem heb ik gemerkt toen ik terug thuis was (na 300km perfect rijden dus).
aan het rode licht zette ik hem in neutraal en viel de toeren onder de 800 rpm. Hij ging richting de 400 ... bleef even tot je voelde dat de motor wat schokte (alsof hij dus dra ging stilvallen) en toen corrigeerde de ECU het terug naar de 800 toeren stationair.
even het gas aantikken (dus > 1000 toeren) en hij deed het terug. even een dipje naar 400 rpm, en dan herpakte hij zich terug naar 800.
dit klinkt mij als een falende sensor of dergelijke maar, ben ik niet zeker van.
Is op zich geen groot probleem, vond het gewoon raar
iemand die me wat info kan geven over wat dit kan zijn ? Slechte kabel ergens ofzo ?