Clio lekt olie

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
mroldmanjenkinz

Clio lekt olie

Bericht door mroldmanjenkinz »

Hey,

Ik heb een probleem athans mijn clio heeft een probleem haha.. Hij lekt sinds 2 weken ineens ernstig veel olie,
als ik onder de auto hang zie je de druppels gewoon aan de carterpan hangen. Maar je ziet het ook nat zijn van
de olie op plekken hoger dan de carterpan. Hierdoor vraag ik me dus af of het die pakking is tussen de carterpan
of dat het mischien hoger zit. Maar waar zou het dan vandaan kunnen komen ? koppakking ? wat me erg sterk lijkt.

Mischien dat jullie een idee hebben, ik dacht zelf dat die pakking tussen de pan zo lek is dat het gewoon overal
heen spuit op hoge toeren en dat de rijwind het nog verergerd.

Mijn vraag is dus eigenlijk waar deze lekkage allemaal vandaan zou kunnen komen, omdat het dus ook een stukje
hoger zit dan de carterpan.

Grtz en alvast bedankt !
bassyyyy
forum member
Contacteer:

Re: Clio lekt olie

Bericht door bassyyyy »

ik denk dat het de pakking van het oliefilter is, hij is iig goed ingevet voor aankomende winter :lol:
Groet, Bas Jan.

klik op de auto's hier onder voor mn oude en nieuwe project
AfbeeldingAfbeelding
Clio 16v ombouw & BMW 118D
mroldmanjenkinz

true true hahah, het zit zelfs tot het midden van de bodemplaat, maar dat is een goeie,
daar had ik nog niet aangedacht. Zit deze aan de voorkant van het blok ? dan ga ik dit
gelijk even nakijken.
mroldmanjenkinz

het gaat trouwens om een clio 1.8 16v grandprix
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Moeilijk om te beoordelen vanuit mijn kantoor. ;) Meest voor de hand liggend zijn kleppendekselpakkingen. Die willen nog wel eens lekken. Daarnaast oliefilterrubbers die poreus worden alsook karterpanpakkingen en ringetjes. Kan eigenlijk alle kanten op. Blok kun je schoonmaken met een ontvetter, laten draaien en kijken of je wat ziet. Anders even een stuk rijden zodat je kunt detecteren waar het begint te lekken. Let wel: houdt je oliepeil in de smiezen!
mroldmanjenkinz

yoww,

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden, de pakking van de kleppendeksel was gescheurd aan de kant van de tandwielen, hierdoor spoot het daar allemaal in en druipte het zo helemaal door naar beneden, ook kon ik mijn bougies niet meer zien omdat daar zoveel olie was opgevangen. Vandaag helemaal schoongemaakt en van de week nieuwe pakking steken en hopen dat dit het probleem was.

grtz
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 1 Motorisch (vraag & antwoord)”