Renault Clio 1.5dci 2003

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
whoopa

Renault Clio 1.5dci 2003

Bericht door whoopa »

Hallo,

Ik heb niet zoveel ervaringen met motor onderdelen maar de moment is gekomen dat mijn distributie riem moet vervangen worden.
De onderdelen wil ik online kopen alleen moet ik weten wat er allemaal in de set zit
Ik weet dat er een waterpomp bij komt
Dus misschien dat jullie mij willen helpen en willen vertellen wat ik nodig heb.

Bedankt
1.2 frikandel

Re: Renault Clio 1.5dci 2003

Bericht door 1.2 frikandel »

whoopa schreef:Hallo,

Ik heb niet zoveel ervaringen met motor onderdelen maar de moment is gekomen dat mijn distributie riem moet vervangen worden.
De onderdelen wil ik online kopen alleen moet ik weten wat er allemaal in de set zit
Ik weet dat er een waterpomp bij komt
Dus misschien dat jullie mij willen helpen en willen vertellen wat ik nodig heb.

Bedankt
Als je er niks vanaf weet kun je het beste niet eraan gaan beginnen want als je een klein inimini foutje maakt kan je blok al in de soep lopen.
Manuel

Bericht door Manuel »

Als je een handig iemand kent en je durft het aan kan je gerust zelf de onderdelen bestellen. Er zijn genoeg websites waar je alleen een kenteken hoeft in te vullen en zo de benodigde onderdelen kunt zien, denk aan Brezan, Winparts, Mister-Auto, onderdelenzoeker, etc. etc..

Weet wel dat als je het door een bekende laat doen je geen garantie hebt dat het goed gaat en je blok op een bult kan lopen.
Shiftgear

Bericht door Shiftgear »

vooral de lockingtools zijn belangrijk ( pin voor de nokkenas en pin voor de krukas). Zoals hierboven vermeld, wees voorzichtig, de K9K heeft niet bepaald een reputatie van oersterk te zijn.

edit: vergis je ook geen tand op de pomp timing (18 groeven-19 tanden, als ik me niet vergis, vanaf het merkteken op de nokkenaspoulie gemeten).
whoopa

Bericht door whoopa »

Heyy,

Sorry dat ik niet eerder heb reageert.
Het vervangen van de onderdelen ga ik niet zelf doen maar een goede vriend die een garage heeft alleen wilde ik weten wat ik zal moeten vervangen.
Op dit moment staat de teller op 268 (woon werk km) wanneer de DR voor het laatst is vervangen is onbekend.

Wat ik al heb vervangen is (5000km geleden):
Remblokken voor en achter
Luchtfilter
Olie filter
Olie
Motorsteun aan de onderkant
Stuurhoes (kwam gisteren achter dat er een scheur in zit)
---------------------------------------------------------------------
Wat moet ik nu vervangen
Distributie riem
Waterpomp
Dieselfilter
De overige motor steun's

Misschien dat jullie nog wat weten.
-------------------------------------------------------------------------------
Daarnaast de afgelopen dagen maakt de auto een hele rare geluid

Wanneer je een bocht maakt komt er een geluid aan de bestuurders kant bij de wiel lijkt het wel of wanneer je schakelt koppeling in houdt en los laadt
of als je remt als ik aan de bestuurders kant kijk bij het wiel toen zag ik dat de stuurhoes gescheurd is en dat er veel vieze olie is (kan wel een foto van maken indien nodig ) weet iemand wat dit kan zijn.

Sorry voor de vele informatie hier boven.
Shiftgear

Bericht door Shiftgear »

dan is je aandrijfas stuk.
whoopa

Bericht door whoopa »

-Jo- schreef:dan is je aandrijfas stuk.

Is dat niet de wiellager ?
whoopa

Bericht door whoopa »

iemand ???
Wizard
forum member
Contacteer:

Bericht door Wizard »

Homokineet naar de haaien. ;) Kan zijn dat deze niet los te bestellen zijn waardoor je de aandrijfas komt te vervangen. Vandaar de reactie van Jo. Wiellager hoor je meer een fluittoon waar een defecte homokineet meer een klak-geluid veroorzaakt met het maken van bochten.
Shiftgear

Bericht door Shiftgear »

wat hij zegt ^^^^

Ashoes gescheurd, vet/olie weg, zand/troep erin, ... stuk, dat is de volgorde. Een wiellager kan je heel makkelijk testen en horen door te belasten (linkse-rechtse bocht). Een "goed" stuk lager en je kan je wiel bewegen (speling).
whoopa

Bericht door whoopa »

-Jo- schreef:wat hij zegt ^^^^

Ashoes gescheurd, vet/olie weg, zand/troep erin, ... stuk, dat is de volgorde. Een wiellager kan je heel makkelijk testen en horen door te belasten (linkse-rechtse bocht). Een "goed" stuk lager en je kan je wiel bewegen (speling).

Het is inderdaad waar iemand heeft er nagekeken en zei meteen stuurhoes kapot dus die heb ik meteen besteld.
1.2 frikandel

Bericht door 1.2 frikandel »

Wizard schreef:Homokineet naar de haaien. ;) Kan zijn dat deze niet los te bestellen zijn waardoor je de aandrijfas komt te vervangen. Vandaar de reactie van Jo. Wiellager hoor je meer een fluittoon waar een defecte homokineet meer een klak-geluid veroorzaakt met het maken van bochten.
Normaal kan je die toch wel los bestellen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”