Elektronische Storing Clio 1999
-
baksteen
Elektronische Storing Clio 1999
Goedenavond,
afgelopen vrijdag heb ik een Clio 1.6 RN automaat uit 1999 gekocht (via een handelaar) met nog geen 80.000 km op de teller. Tijden het keuren voor de nieuwe APK is de katalysator vervangen. De eerste dag dat we auto wilden gebruiken wilde deze niet starten. Met startkabels startte deze gelijk, maar het elektronische storing lampje ging wel branden. De accu bleek defect en deze is ondanks dat de auto zonder garantie gekocht was nog netjes door de handelaar vervangen. Vandaag de auto terug gekregen en na een paar kilometer rijden schokte de auto een keer en ging het elektronische storing lampje wederom branden. Ik heb het gevoel dat de auto, zodra het betreffende lampje gaat branden, niet bijzonder snel meer is. Ik kan nog met gemak de snelweg op, maar de automaat schakelt niet terug wanneer ik het gas volledig intrap. 120 km/h Per uur (of harder) rijden is echter geen probleem. Ik heb in dit forum (en elders op het internet) veel gelezen over een mogelijke stekker bij het gaspedaal welke geen juiste verbinding meer maakt. Ik kan een dergelijke stekker echter niet vinden. Weet ook niet of de auto in noodloop draait aangezien ik nog wel een aardige snelheid kan bereiken onlangs het feit dat auto er wat langer over doet. Uiteraard bel ik morgen weer met de handelaar, maar kan me voorstellen dat hij niet alles onder garantie blijft repareren. Vandaar de vraag, weten iemand hier wellicht wat dit kan zijn?
Onwijs bedankt alvast!
afgelopen vrijdag heb ik een Clio 1.6 RN automaat uit 1999 gekocht (via een handelaar) met nog geen 80.000 km op de teller. Tijden het keuren voor de nieuwe APK is de katalysator vervangen. De eerste dag dat we auto wilden gebruiken wilde deze niet starten. Met startkabels startte deze gelijk, maar het elektronische storing lampje ging wel branden. De accu bleek defect en deze is ondanks dat de auto zonder garantie gekocht was nog netjes door de handelaar vervangen. Vandaag de auto terug gekregen en na een paar kilometer rijden schokte de auto een keer en ging het elektronische storing lampje wederom branden. Ik heb het gevoel dat de auto, zodra het betreffende lampje gaat branden, niet bijzonder snel meer is. Ik kan nog met gemak de snelweg op, maar de automaat schakelt niet terug wanneer ik het gas volledig intrap. 120 km/h Per uur (of harder) rijden is echter geen probleem. Ik heb in dit forum (en elders op het internet) veel gelezen over een mogelijke stekker bij het gaspedaal welke geen juiste verbinding meer maakt. Ik kan een dergelijke stekker echter niet vinden. Weet ook niet of de auto in noodloop draait aangezien ik nog wel een aardige snelheid kan bereiken onlangs het feit dat auto er wat langer over doet. Uiteraard bel ik morgen weer met de handelaar, maar kan me voorstellen dat hij niet alles onder garantie blijft repareren. Vandaar de vraag, weten iemand hier wellicht wat dit kan zijn?
Onwijs bedankt alvast!
Re: Elektronische Storing Clio 1999
Zou de lambda sensor kunnen zijn. Ze hebben de katalysator vervangen dus moest de lambda eruit en later weer in de nieuwe kat dus misschien is er iets gebeurd met de bedrading oid.
Maar als er een foutmelding is geweest dan zal het makkelijkste zijn om die uit te lezen.
Als je niet gelijk terecht kan bij die handelaar misschien iemand uit dit topic: https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 30&t=14174
Maar als er een foutmelding is geweest dan zal het makkelijkste zijn om die uit te lezen.
Als je niet gelijk terecht kan bij die handelaar misschien iemand uit dit topic: https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 30&t=14174
-
baksteen
Bedankt voor je reactie Ezra! Ik wilde vandaag met het storingslampje aan naar de handelaar rijden, maar het lampje vertikt het nu om aan te gaan. Heb een half uurtje gereden, maar het storingslampje blijft uit. Op zich een goed teken lijkt mij, of niet? Kan het dan nog steeds de lambda sensor zijn? Of eerder een slecht contact? Is het overigens zo dat de storing alleen uitgelezen kan worden wanneer het lampje brand of kan dit altijd? Tevens bedankt voor link!!
Ik denk dat het een probleem met je ontsteking is, bougies, bougiekabels of Bobine.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Als het goed is dan wordt de storing opgeslagen. Ik heb alleen wel eens gehad dat een garage het bij mij niet kon uitlezen maar dit kwam omdat het een universele obd lezer was. Bij Renault of iemand met een rstuner kunnen de opgeslagen storingen sowieso wel uitgelezen worden.
En dat het lampje nu uit blijft, dat is bij heel veel clios (en andere auto's) zo. Meestal is er dan een contact wat net niet goed zat oid. Als het niet meer terugkomt dan os er meestal niets aan de hand.
Wel zou je zelf een kleine diagnose kunnen doen. Zal even een uitleg daarvan voor je opzoeken.
En dat het lampje nu uit blijft, dat is bij heel veel clios (en andere auto's) zo. Meestal is er dan een contact wat net niet goed zat oid. Als het niet meer terugkomt dan os er meestal niets aan de hand.
Wel zou je zelf een kleine diagnose kunnen doen. Zal even een uitleg daarvan voor je opzoeken.
-
baksteen
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb gisteren even de volledige historie opgehaald van de dealer waar de auto in onderhoudt is geweest en zie dat een kleine 8000 km geleden de bougies zijn vervangen. Heb gisteren wederom een aardig stuk gereden en het lampje bleef uit. Heb tevens zelf een diagnose proberen te stellen d.m.v. de link die jij mij stuurde Ezra, maar volgens mij heeft mijn Clio geen boordcomputer aangezien de betreffende knop niets uithaalt. Ik neem aan dat een boordcomputer optioneel is? Ik denk dat ik de computer nog wel een keer uit laat lezen door een forumlid zodra ik twee maand actief ben.
Ik zal het voorlopig eerst maar even aanzien. Mocht het probleem zich weer voordoen dan update ik dit topic. Thanks!
-
baksteen
De kleine lettertjes in de 4e post in de link (viewtopic.php?f=130&t=14174) die je mij gaf. Met een knipoog naar ik aanneem.
-
baksteen
Kom je trouwens nog wel eens in Zwolle Ezra? Daar woon in namelijk. Misschien dat jij de foutcode dan een keer uit kan lezen? Of dat ik naar je toe rij uiteraard.
Ja.. Dat is maar wat een ieder voor "eisen" stelt. Net als het resetten van foutcodes. Dat is maar 1 muisklik extra dus niet echt heel veel moeite.
En ja ik ben een deel van de week in Zwolle (meestal). Ik zou volgende week de rstuner wel mee kunnen nemen. PM me anders maar of je dit wil doen en wanneer!
En ja ik ben een deel van de week in Zwolle (meestal). Ik zou volgende week de rstuner wel mee kunnen nemen. PM me anders maar of je dit wil doen en wanneer!
-
baksteen
Bedankt dat je dat wil doen Ezra ik stuur je zo gelijk een PM. Overigens heeft het probleem zich vandaag wel weer voorgedaan. Het storings lampje gaat aan en de motor verliest vermogen.
Ben benieuwd wat eruit komt. Ga morgen in ieder geval ook weer even met de handelaar bellen.
-
baksteen
De auto is ondertussen bij de handelaar geweest ter reparatie. Zij stelden de diagnose dat de druksensor in de bak kapot was. Deze is ondertussen, ongeveer twee weken geleden, vervangen. Tot op heden heeft het lampje nog niet weer gebrand, hoop dat het zo blijft! Bedankt iedereen!
Dat waardeer ik wel, dat je de uitkomst ook nog laat weten
Verder fijn dat het weer opgelost is!
Verder fijn dat het weer opgelost is!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 30795 Weergaves