Hallo,
Ik weet dat hier al een aantal topics over zijn maar ik wordt er nog niet echt wijs uit.
Mijn probleem is dus dat wanneer ik knipperlicht naar links inschakel of rem, dat op het dashboard wordt aangegeven dat mijn mistachterlicht brandt of knippert. Als ik achter de auto kijk ik dit ook lichtelijk het geval.
Het is dus een massa probleem zoals ik gelezen heb. Nu lees ik dat ik een draadje van de printplaat van het achterlicht naar de carrosserie moet maken om dit op te lossen. Ik heb ook al met de pinnetjes liggen klooien, dus probren omhoog te duwen zodat ze beter contact maken en een beetje met de vinger en een schroevendraaiertje schoon proberen te maken.
Hoe is dit dus op te lossen? Ik weet dus ook niet welke kleur de massa kabel heeft, waar de masse op de printplaat zit en hoe en waar de nieuwe kabel op de carrosserie moet bevestigen.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit moet?
Alvast heel hartelijk dank!!!!!
Massa probleem achterlicht ph1
-
Guido0w
Re: Massa probleem achterlicht ph1
Dit verschilt. Van de ph1 zijn ze anders aangesloten.
Als je de stekker los haalt van je achterlamp, zie je op deze stekker nummers staan.
Aansl. Omschrijving
1 Massa
2 Achteruitrijlicht
3 Knipperlicht
4 Mistachterlicht
5 Remlicht
6 Richtingaanwijzer
Als je van deze eerste massakabel nu een aftakking maakt, draadje aan vast knijpen of solderen, en deze naar een plek op het carosserie vastmaakt (wel eerst blank maken, en zorgen dat deze plek niet nat wordt of behandelen met blanke lak.
Als het goed is is je massastoring verholpen.
NB: kijk even in je stekker of de contactpunten niet verkoold zijn. Zo had ik laatst een Megane binnen met dat probleem.
Succes!
Als je de stekker los haalt van je achterlamp, zie je op deze stekker nummers staan.
Aansl. Omschrijving
1 Massa
2 Achteruitrijlicht
3 Knipperlicht
4 Mistachterlicht
5 Remlicht
6 Richtingaanwijzer
Als je van deze eerste massakabel nu een aftakking maakt, draadje aan vast knijpen of solderen, en deze naar een plek op het carosserie vastmaakt (wel eerst blank maken, en zorgen dat deze plek niet nat wordt of behandelen met blanke lak.
Als het goed is is je massastoring verholpen.
NB: kijk even in je stekker of de contactpunten niet verkoold zijn. Zo had ik laatst een Megane binnen met dat probleem.
Succes!
-
Hekkie
Iedereen bedankt voor de reactie's!
Ik heb de contactjes schoon gemaakt en alles werkt weer naar behoren!
Ik heb de contactjes schoon gemaakt en alles werkt weer naar behoren!
-
FCZZ
Heel herkenbaar probleem
Bij mij is het zelfs al eens voorgekomen dat de snelheidsmeter het niet meer deed door dit probleem.
Bij mij is het zelfs al eens voorgekomen dat de snelheidsmeter het niet meer deed door dit probleem.
ik moest bij mij de contacten schoon maken en iets verbuigen en toen was het weer prima 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2230 Weergaves
-
Laatste bericht door StadiumIII
-
- 23 Reacties