probleempje clio2 ph2

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
Jennifer_extreme

probleempje clio2 ph2

Bericht door Jennifer_extreme »

heey allemaal , het probleem van mijn clio is dat ik constant beslagen ramen heb.

geen lekkage of iets dergelijke en de kachel werkt op iedere stand gewoon goed.
nu is dus het probleem (denk ik) dat de klep die je afsluit van de buitenlucht vast of verstopt zit... en misschien zelfs wel stuk is.
Vroeger als ik hem aan of uit zette hoorde je de klep open of dicht gaan.
Nu hoor ik dat niet meer als ik hem aan of uit zet (het lampje in het knopje werkt nog wel) en zodra ik harder ga rijden en de kachel zacht heb staan hoor je lucht suizen/piepen ... door het rooster aan de bijrijderskant...

iemand enig idee hoe dit op te lossen?

groetjes Jennifer
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: probleempje clio2 ph2

Bericht door Arjan »

Draait de knop een stuk soepeler dan eerst? Dan is waarschijnlijk de kabel gebroken. Anders zal je inderdaad achter je middenconsole de klep op moeten zoeken en zien of die nog werkt. Beslagen ramen door het vocht kan overigens ook komen door een te vervuild interieurfilter.
Jennifer_extreme

Re: probleempje clio2 ph2

Bericht door Jennifer_extreme »

de knoppen werken naar behoren , geen veranderingen in opgemerkt...
heb het boeltje uit elkaar gehaald en de klep zat dicht... deze open geduwd en daarna werkte het lampje van het knopje niet meer.
vanochtend na het starten brandde het knopje en is de klep waarschijnlijk weer dicht gegaan. vervolgens knopje uitgezet maar de klep ging niet open... het interieurfilter heb ik er ook uit gehad en deze was grijzig (word jaarlijks bij de grote beurt vervangen als ze eerlijk zijn :wink: ) verder wel wat blaadjes en plukken stof tussen de harmonica vandaan gehaald... de grote stekker schoongemaakt en ingesprayd met contact spray en idem dito met de kleine groene/blauwe stekker.
dit is de enige stekker die volgens mij naar binnen gaat (?) zou deze van de klep zijn en misschien stuk zijn?
had helaas geen multi meter bij de hand om te kijken... :dozey:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Elektronica (vraag & antwoord)”