Toen ik zaterdag na een korte rit terug thuiskwam ging de temperatuurmeter van mijn clio plots de hoogte in.
Stoplampje brandde toen ik net thuis aankwam. Daarna onder de motorkap gekeken en zag ik geen koelvloeistof meer. Heb daar dan 2 liter bijgedaan zodat die terug in het midden tussen min & max zat.
Heb dan ook gekeken onder de oliedop en zag dat een mokka kleurige smurrie op de oliedop en in de leiding zelf (zie fotos).
In de garage heb ik dit uitgelegd (ze hebben er nog niet naar gekeken) en ze dénken dat de koppakking vervangen moet worden (samen met distributieriem, die 6 maand terug pas vervangen is geweest). Dit zou neerkomen op 1500€ en als ik pech heb moeten de cilinders ook vervangen worden en dan komt daar nog eens zo'n 900€ bij :-s
Ben niet van plan om dit nog te laten repareren omdat de auto binnenkort 11 jaar wordt, maar heeft slechts 90 000km op de teller.
Daarom misschien best zo snel mogelijk een nieuwe auto aanschaffen.
Heb de voorbije 2 dagen nog zo'n 60 km gereden nadat ik dit probleem heb voorgehad, merk voor de rest niets, ook de koelvloeistof lijkt niet meer te dalen en blijft in het midden tussen min en max zitten. De temperatuurmeter komt tijdens de ritten ook nooit over de helft.
Nu vroeg ik me af of iemand dit al eens aan de hand heeft gehad en dat dit zeker de koppakking is (en dat ik zeer binnenkort afscheid ga moeten nemen van mijn clio), of dat ik geluk heb (wellicht niet) en het toch iets anders kan zijn.
Groeten