hallo
mijn clio 1.6 16v wil niet starten
van morgen starten hij niet,ik ging kijken onder de motorkap en kwam naar even zoeken een breuk in een kabel tegen.
het is de roze kabel van de ecu stekker.
ik heb de kabel aan elkaar gesoldeerd en krimpkous er om heen gedaan.
toen deed ie het weer maar na heel even te hebben gereden en ik hem weer wilde starten kreeg ik hem niet meer aan.
het volgende heb ik gedaan:
voor heen heb ik de lambdasonde in het spruitstuk vervangen
vandaag een nieuwe bdp-sensor erop gezet
benzine zit erin
startonderbreker gaat eraf
motor draait goed rond maar slaat niet aan
ook geen storinglampjes die branden
bougie's gecontroleerd maar waren naar veel starten ook niet nat/vochtig dus droog
ik heb ook gecontroleerd of ik vonk heb ,maar die heb ik niet,volgend de ouderwetse methode
bougie in de bobine en dan tegen het motorblok
later wilde ik hem nog een keer starten en toen wilde hij aanslaan maar ging meteen weer uit
vorige keer toen ik de auto heb laten uitlezen was dus de lambda stuk,maar er stond ook een melding
dat de spanning naar de ecu was LOST
nu weet ik het even niet meer
dus als er mensen zijn met veel kennis van renault clio graag U hulp,
met wat ik nog meer na zou kunnen kijken
BVD Patrick
clio 2 1.6 16v bj 2000 start niet motorcode K4M-748
- Rickert
- Oud-beheerder
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: 26 apr 2009 23:27
- Locatie: Wijk bij Duurstede
- Contacteer:
Re: clio 2 1.6 16v bj 2000 start niet motorcode K4M-748
Als ik het zo lees krijg je ECU geen spanning. Zoals je je klacht schrijft lijkt het net de start onderbreker -> gaat er pas af als de ECU spanning krijgt 
Verder kan de garage je bobine's meten met een Scope.. maar ik denk niet dat er een bobine kapot is dan zal die op 3 cilinders lopen omdat je pen bobine's heb.
Verder kan de garage je bobine's meten met een Scope.. maar ik denk niet dat er een bobine kapot is dan zal die op 3 cilinders lopen omdat je pen bobine's heb.
Renault 5 GT Turbo ''Restauratie''
Technisch Specialist autotechniek
Technisch Specialist autotechniek
-
patrickvm41
Re: clio 2 1.6 16v bj 2000 start niet motorcode K4M-748
Bedankt voor de snelle reactie
Hoe kan ik dit nameten/nakijken?
Ik dacht zelf ook al dat het niet aan de bobine,s kon liggen.
BVD Patrick
Hoe kan ik dit nameten/nakijken?
Ik dacht zelf ook al dat het niet aan de bobine,s kon liggen.
BVD Patrick
Re: clio 2 1.6 16v bj 2000 start niet motorcode K4M-748
Ik denk dat dit probleem lastig op te lossen is via een forum.....
Je kan controleren of de ECU wel spanning heeft, je moet dan even achterhalen op welke pinnen van de stekker de spanning zou moeten staan. Wellicht zal je toch naar de dealer moeten gaan.
Ik heb nog een ECU van een 1999 k4m 748 motor liggen, wellicht heb je daar wat aan?
Je kan controleren of de ECU wel spanning heeft, je moet dan even achterhalen op welke pinnen van de stekker de spanning zou moeten staan. Wellicht zal je toch naar de dealer moeten gaan.
Ik heb nog een ECU van een 1999 k4m 748 motor liggen, wellicht heb je daar wat aan?
-
patrickvm41
Re: clio 2 1.6 16v bj 2000 start niet motorcode K4M-748
Ik ga nu even ermee verder als het echt niet lukt hoor je zeker nog van mij
Wat moet de ecu kosten eventueel?
BVD patrick
Wat moet de ecu kosten eventueel?
BVD patrick
-
patrickvm41
Re: clio 2 1.6 16v bj 2000 start niet motorcode K4M-748
De clio doet het weer
Vannacht de accu eraf en onder de lader gezet,door het vele starten was hij leeg
Vanmiddag erop gezet
Ik denk dat het probleem in de botsschakelaar zat
Geen vonk en geen benzine willen hier ook wel eens mee temaken hebben
Heb de schakelaar ff goed een paar keer op en neer gedaan en toen gestart
En tot mijn verbazing deed ie het hoorde ook tot mijn verbazing de benzinepomp weer lopen
Mocht het weer terug komen dan eerst de draden van de schakelaar doorlussen en botsschakelaar verwijderen
Alle mensen die hebben gedacht hartelijk bedankt
Kan een slotje op
Vannacht de accu eraf en onder de lader gezet,door het vele starten was hij leeg
Vanmiddag erop gezet
Ik denk dat het probleem in de botsschakelaar zat
Geen vonk en geen benzine willen hier ook wel eens mee temaken hebben
Heb de schakelaar ff goed een paar keer op en neer gedaan en toen gestart
En tot mijn verbazing deed ie het hoorde ook tot mijn verbazing de benzinepomp weer lopen
Mocht het weer terug komen dan eerst de draden van de schakelaar doorlussen en botsschakelaar verwijderen
Alle mensen die hebben gedacht hartelijk bedankt
Kan een slotje op
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3576 Weergaves
-
Laatste bericht door Clioto
-
- 2 Reacties
- 4426 Weergaves
-
Laatste bericht door Atzuuh
-
- 5 Reacties
- 5950 Weergaves
-
Laatste bericht door Erik76
-
- 1 Reacties
- 2164 Weergaves
-
Laatste bericht door StadiumIII
-
- 2 Reacties
- 2717 Weergaves
-
Laatste bericht door SGN