Goedemorgen,
Mijn schoonzuster heeft een Renault Clio 1.2 16V quickshift E4 uit 2004.
Nu heeft ze het probleem dat de automaat niet meer naar z'n versnelling schakelt. Dit is gekomen van het ene op het andere moment. Ze had geen problemen met moeilijk schakelen of een klap tijdens het schakelen daarvoor.
Nu is ze bij de garage geweest, die zeggen een reparatie van 1800 euro.
Dat was even te gek. Het is mij niet bekend wat de monteur haar precies verteld heeft. Ze komt met het verhaal dat de 'hydraulische unit' vervangen moet worden. Ik ken de clio niet, heb alleen ervaring met volvo automaat. Maar zal allemaal dicht bij elkaar in de buurt komen.
Het lijkt mij dat het de elektrische aansturing is. Bijvoorbeeld iets van een standenschakelaar (lijkt mij dat die erop zit?). Maandag haal ik de auto op en ga eens kijken of ik wat kan betekenen voor haar.
Vooral omdat het van het ene op het andere moment is lijkt het mij sterk dat het bijvoorbeeld door langdurig vervuilde olie komt. Dan zou je van tevoren al tekenen van moeilijk schakelen krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt
Niels
automaat schakelt niet in versnelling
Re: automaat schakelt niet in versnelling
Ja, zowel bij de Clio van mijn oma als de Clio van mijn tante hebben ze het hydraulisch blok moeten vervangen. Duur grapje, al kan ik me niet herinneren of het echt € 1.800,- was. En het kan zich inderdaad zonder voorbode voordoen.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
Re: automaat schakelt niet in versnelling
Trouwens, ik zou het eens aan ons forumlid Henny vragen. Als ik het me goed herinner, zijn de klepjes in het hydraulisch blok vaak de boosdoener, en kunnen deze apart vervangen worden. Maar voor Renaultmonteurs is dat te omslachting en vervangen ze liever de hele handel.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3890 Weergaves
-
Laatste bericht door Jurien
-