fred heeft weer een klusje.

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
fsmidt

fred heeft weer een klusje.

Bericht door fsmidt »

bij het optrekken en koppelen hoor ik een bonk onder de auto,waarschijnlijk de baksteun denk ik.
krik ik het zaakje omhoog ,zie ik tot mn verbazing enorm afgesleten banden (na 20.000 km)

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-W4TMQT4N.jpg

na een check bleek de fuseekogel (veel)ruimte te hebben.
de bonk die ik hoorde kan dat de fuseekogel zijn i.p.v baksteun,geeft deze ook een bonk bij versnellen of koppelen?

-fuseekogel is reeds vervangen

echter bij het los wrikken is de aandrijfas uit de bak getrokken(bestuurderkant),veel olie over de vloer gelukkig nog een emmer in de buurt. :(
is dit een kwestie van terugdrukken , nieuwe olie erin en hoes opnieuw vastzetten?

-hoes moet nog vast,lijkt me een redelijke klus,hoes is erg stug en kan er moeilijk bij,,,tips???

als toetje waren de remblokken aan beide kanten versleten maar per kant is er 1 versleten en de ander is nog bijna nieuw.hebben jullie hier ook een verklaring voor?

-nieuwe remblokken geplaatst

de slagroom is een vermoeden dat de turbo ziek is,er zit olie rechtonder de turbo en turbo zweet olie.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XTAECGI3.jpg

zal nog een linkje zetten voor test baksteun en nog een aantal foto`s

groet freddie
fsmidt

Re: fred heeft weer een klusje.

Bericht door fsmidt »

hoi Henny, bedankt voor je altijd snelle reactie.

bij quickfit in mei nieuwe banden en uitgelijnt, in oktober voor keuring geweest,vlgs mij een wiellager vervangen, weet niet meer welke zal straks onderzoekje plegen.

de(verkeerde) afslijtperoide zal tussen okt en nu zijn.
fusee is ook niet opgemerkt tijdens keuring.

wel zie ik bij de bevestigingspunt boven van de veerpoten aan rechterkant een speling,je kan het geheel 1cm optillen,je kan het horen op hobbelig weggetje.

heb een linkje geplaatst van baksteun zou deze te slap zijn?

meer tips voor afslijten band,je zou zeggen dat met zo`n hawkeye alles perfect wordt afgesteld.

freddie.
fsmidt

Bericht door fsmidt »

hoes zit ook weer vast ,ik heb een nieuwe slangenklem gebruikt 45-56mm daar ik niet zo`n tang heb van een originele klem.
olie verder afgetapt,laat het de nacht even uitdruppen ik moet toch nog een koperen ringetje halen.
morgen afvullen met olie (mobil 75w80).4x1ltr
ik zag een 5liter staan met 75w90 echter deze werd mij afgeraden omdat deze te dik is,heeft hij gelijk?

henny ,ik heb weer naar de speling gevoeld bij veerpoot echter deze is nu verdwenen na vervangen van de fuseekogel,opzich logisch omdat er hier dezelfde ruimte op zat.
welk lager vervangen is weet ik nog niet

freddie
fsmidt

Bericht door fsmidt »

ooh ja, wat denken jullie van de stugheid van de baksteun?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”