Bedankje en vraagje over zigzag beweging bij het remmen.
-
NewClio
Bedankje en vraagje over zigzag beweging bij het remmen.
Hallo allemaal,
Ik wil als eerste iedereen bedanken hier op het forum. Ik heb me een hele tijd terug voor het eerst aangemeld en ben sindsdien aan het zoeken geweest naar een clio. Waar ik in het begin op zoek was naar een benzine, heb ik uiteindelijk toch een Clio 1.5 dci (expression) uit 2002 gekocht. De auto ziet er leuk uit en rijdt ook lekker en ik ben er ontzettend blij mee, MAAR....
De verkoper gaf al aan dat de homokineten links vervangen moeten worden, omdat deze stuk waren en de auto hierdoor een tikkend geluid maakt in de bochten.
Ik heb deze na aankoop gelijk laten vervangen aan beide kanten. Het getik is weg.
De auto maakte toen ik deze kocht bij het remmen een soort van schijnbeweging zeg maar. Op het moment dat ik rem maakt de auto een beweging van links naar rechts of rechts naar links. Ik dacht dat dit ook door de kapotte homokineten kwam. Dit is nu veel minder dan eerst, maar het is nog steeds aanwezig.
De beide voorbanden zijn aan de binnenkant gaan slijten door het rijden met kapotte homokineten, en ook moeten deze uitgelijnd worden.
Nu vraag ik me af of het ligt aan de "versleten" banden en het niet uitgelijnd zijn hiervan of aan iets anders? Kan iemand mij hierbij helpen?!
Ik wil als eerste iedereen bedanken hier op het forum. Ik heb me een hele tijd terug voor het eerst aangemeld en ben sindsdien aan het zoeken geweest naar een clio. Waar ik in het begin op zoek was naar een benzine, heb ik uiteindelijk toch een Clio 1.5 dci (expression) uit 2002 gekocht. De auto ziet er leuk uit en rijdt ook lekker en ik ben er ontzettend blij mee, MAAR....
De verkoper gaf al aan dat de homokineten links vervangen moeten worden, omdat deze stuk waren en de auto hierdoor een tikkend geluid maakt in de bochten.
Ik heb deze na aankoop gelijk laten vervangen aan beide kanten. Het getik is weg.
De auto maakte toen ik deze kocht bij het remmen een soort van schijnbeweging zeg maar. Op het moment dat ik rem maakt de auto een beweging van links naar rechts of rechts naar links. Ik dacht dat dit ook door de kapotte homokineten kwam. Dit is nu veel minder dan eerst, maar het is nog steeds aanwezig.
De beide voorbanden zijn aan de binnenkant gaan slijten door het rijden met kapotte homokineten, en ook moeten deze uitgelijnd worden.
Nu vraag ik me af of het ligt aan de "versleten" banden en het niet uitgelijnd zijn hiervan of aan iets anders? Kan iemand mij hierbij helpen?!
Re: Bedankje en vraagje over zigzag beweging bij het remmen.
Trekkende beweging kan ook komen door te lage bandenspanning, slappe of versleten spoorstangrubbers vervuiling van de remmen.
Maar kijk eerst eens wat uitlijnen brengt. Moet na vervangen van de homokineet sowieso gebeuren.
Maar kijk eerst eens wat uitlijnen brengt. Moet na vervangen van de homokineet sowieso gebeuren.
-
NewClio
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga zodra ik er tijd voor heb nieuwe bandjes opgooien, balanceren en uitlijnen.
Vervolgens zal ik hier wel neerzetten of het probleem verholpen is.
Mocht er iemand anders nog ideeen hebben, dan hoor ik dat graag.
Ik ga zodra ik er tijd voor heb nieuwe bandjes opgooien, balanceren en uitlijnen.
Vervolgens zal ik hier wel neerzetten of het probleem verholpen is.
Mocht er iemand anders nog ideeen hebben, dan hoor ik dat graag.
-
NewClio
Het is zo dat beide voorbanden aan de binnenkant afgesleten zijn -wel gelijkmatig- maar ik denk dat het gevaarlijk is om er nog lang mee te blijven rijden.
Dus wil ik 2 andere bandjes erop zetten, balanceren en dan pas te gaan laten uitlijnen.
Dus wil ik 2 andere bandjes erop zetten, balanceren en dan pas te gaan laten uitlijnen.
-
NewClio
Ik heb vandaag 2 nieuwe bandjes erop laten zetten voor en gelijk ook uit laten lijnen.
Bij het uitlijnen merkte de man van de garage op dat alles schots en scheef was afgesteld, de waarden liepen ver uiteen. Dit bevestigde voor mij het vermoeden dat het zigzaggen hieraan lag.
Helaas voor mij, na het uitlijnen bleek het zigzaggen nog steeds aanwezig te zijn wanneer ik rem.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!
Bij het uitlijnen merkte de man van de garage op dat alles schots en scheef was afgesteld, de waarden liepen ver uiteen. Dit bevestigde voor mij het vermoeden dat het zigzaggen hieraan lag.
Helaas voor mij, na het uitlijnen bleek het zigzaggen nog steeds aanwezig te zijn wanneer ik rem.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt!
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Even kijken op de remmen test bank.
Kan zijn vervuilde remolie, kapotte rem cilinder, een klauw die niet lekker meer werkt, ect.
Kan zijn vervuilde remolie, kapotte rem cilinder, een klauw die niet lekker meer werkt, ect.
Groeten, Vincent.
-
NewClio
Ik ben vandaag naar de garage geweest en het schijnt dat de draagarm linksvoor krom is en dat de rubbers ook kapot zijn.
Woensdag komt er een nieuwe draagarm op en dan hopen dat het hiermee opgelost is.
Wel is er een nieuw probleem opgedoken. De motor loopt stationair heel onrustig, je voelt de auto gewoon schokken. Waarschijnlijk is een verstuiver kapot
. Kan iemand mij een indicatie geven van wat een vertuiver kost voor een clio uit 2002 1.5 dci?
Woensdag komt er een nieuwe draagarm op en dan hopen dat het hiermee opgelost is.
Wel is er een nieuw probleem opgedoken. De motor loopt stationair heel onrustig, je voelt de auto gewoon schokken. Waarschijnlijk is een verstuiver kapot
- Entity_Razer
- forum member
- Contacteer:
verstuiver (lees: Injector) kost volgens mij iets van een 250 ongeveer + dan nog eens de kosten van het inleren.
reken zeker een 300 euro ongeveer dat je kwijt bent.
reken zeker een 300 euro ongeveer dat je kwijt bent.
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Metal under tension beggin' you to touch and go !
-
NewClio
Draagarm vandaag vervangen en de auto trekt niet meer bij het remmen!
One problem down, one left to tackle.
One problem down, one left to tackle.
-
NewClio
De monteur heeft vandaag mijn verstuivers getest en nr. 2 is kapot.
Weet iemand waar ik kan kijken voor een 2ehands verstuiver? Waar ik in eerste instantie een nieuwe wilde halen, zijn er wat onverwachte kosten opgedoken, dus zal het met een 2e handse moeten doen.
Weet iemand waar ik kan kijken voor een 2ehands verstuiver? Waar ik in eerste instantie een nieuwe wilde halen, zijn er wat onverwachte kosten opgedoken, dus zal het met een 2e handse moeten doen.
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Je kan ze ook laten reviseren 
Groeten, Vincent.
-
NewClio
Ik heb gebeld naar een revisiebedrijf, als ik mijn kapotte verstuiver afgeef dan krijg ik een gereviseerde. Kostenplaatje 186 euro.
2e hands vind ik ze rond de 100 euro, dus dat scheelt.
Maar nu kreeg ik te horen dat de clio verschillende verstuivers heeft, namelijk:
Siemens en Delphi. Het meest waarschijnlijke is dat ik een Delphi verstuiver heb (2002 hebben meestal Delphi), maar hier heb je weer verschillende codes tussen. Deze code schijnt op de verstuiver te staan, dus de verstuiver zou er uit moeten. Ik heb de auto dagelijks nodig, dus ik kan het me niet permitteren dagen zonder de auto te zitten. Als de verstuiver eruit gaat moet ik gelijk de juiste verstuiver op kunnen gaan halen om te vervangen.
Weet iemand welke code er hoogstwaarschijnlijk er op de verstuiver staat. ERJ of ERG code was het dacht ik.
Update
Verstuiver eruit gehaald en de code is bekend.
2e hands vind ik ze rond de 100 euro, dus dat scheelt.
Maar nu kreeg ik te horen dat de clio verschillende verstuivers heeft, namelijk:
Siemens en Delphi. Het meest waarschijnlijke is dat ik een Delphi verstuiver heb (2002 hebben meestal Delphi), maar hier heb je weer verschillende codes tussen. Deze code schijnt op de verstuiver te staan, dus de verstuiver zou er uit moeten. Ik heb de auto dagelijks nodig, dus ik kan het me niet permitteren dagen zonder de auto te zitten. Als de verstuiver eruit gaat moet ik gelijk de juiste verstuiver op kunnen gaan halen om te vervangen.
Weet iemand welke code er hoogstwaarschijnlijk er op de verstuiver staat. ERJ of ERG code was het dacht ik.
Update
Verstuiver eruit gehaald en de code is bekend.
-
NewClio
Het is lastig vinden zo een Delphi verstuiver voor een clio.
Past een verstuiver van bv. een Twingo of megane er ook in?
Past een verstuiver van bv. een Twingo of megane er ook in?
-
PaulM
boeit het eigenlijk wel of je een andere code hebt dan wat je erin stopt? misschien werkt het voor een ander merk precies hetzelfde 
-
NewClio
Het is inderdaad van belang dat je de juiste code hebt, als de waardes van de verstuivers te ver uit elkaar liggen, dan werken ze niet goed.
Ik heb uiteindelijk de juiste verstuiver gevonden. De code van de verstuiver is sinds 2002 2 maal veranderd, dus het was lang zoeken voor mij.
Ik heb de verstuiver vervangen en de motor loopt nu erg goed. Ik heb het op advies van de monteur niet laten inleren, omdat deze zegt dat je ze alleen in moet leren als de motor niet goed loopt. Ik weet niet wat jullie mening is hierover.
Ik heb uiteindelijk de juiste verstuiver gevonden. De code van de verstuiver is sinds 2002 2 maal veranderd, dus het was lang zoeken voor mij.
Ik heb de verstuiver vervangen en de motor loopt nu erg goed. Ik heb het op advies van de monteur niet laten inleren, omdat deze zegt dat je ze alleen in moet leren als de motor niet goed loopt. Ik weet niet wat jullie mening is hierover.
Verstuiver is kort geleden ook bij mijn 1.5dci vervangen.
Zie ook http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 82#p329582
Heb ik laten doen door vaste monteur, lokale kleine garage in Assen.
Hij heeft revisie verstuiver besteld, en ingeleerd.
Koste me wel 425.
Het wel of niet inleren, waarom niet inleren zou ik zeggen???
Heb er verder geen inhoudelijke kennis over.
De Clio rijdt sindsdien weer als vanouds, en blaast weer vrolijk door.
Zie ook http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 82#p329582
Heb ik laten doen door vaste monteur, lokale kleine garage in Assen.
Hij heeft revisie verstuiver besteld, en ingeleerd.
Koste me wel 425.
Het wel of niet inleren, waarom niet inleren zou ik zeggen???
Heb er verder geen inhoudelijke kennis over.
De Clio rijdt sindsdien weer als vanouds, en blaast weer vrolijk door.
did drive Clio II PhAseIII 1.5 dci 82pk dynamique luxe
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
Now drive a
Volvo V40 1.9d
Clio IV Dynamique 1.5dci 90pk
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht