Missen van vermogen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Rickovic

Missen van vermogen

Bericht door Rickovic »

Hallo mede cliorijders, ik rij een clio 2.0 16v sport uit 2001 reed prima tot de moter kapot ging moter vervangen allemaal goed!! Alles netjes vervangen heeft nu ongeveer een 100.000 gelopen dus een veel jonger blok!!Alleen met dit blok heb ik een probleem ik lijk topsnelheid te missen op de teller rijd ik niet veel harder als 195/200 dit vind ik erg vervelend, niet dat ik constant volle bak 200 plus wil rijden maar mis het wel lijkt ook in optrekken minder te zijn!! Aan de slijtage lijkt het niet te liggen lijkt mij met een vrij lage kmstand!! Heb al 1 en ander proberen rond te vragen maar is allemaal van van ja geen idee, hoor wel steeds vaker dan moet hij misschien op de rollerbank/ software tunen!! Maar dit grapje zit tussen de 300 en 700 euro erg veel geld voor iets wat misschien op te lossen is of wat dan ook!! Hoop dat jullie me verder kunnen helpen want word niet veel wijzer ervan!! Groetjes Rick alvast bedankt
Frank [Factory]
Oud-beheerder
Contacteer:

Re: Missen van vermogen

Bericht door Frank [Factory] »

Wie heeft het blok geleverd/gemonteerd? Ik denk dat je daar aan moet kloppen i.v.m. garanties. Anders wordt het een lastig verhaal ben ik bang. Kan van alles zijn...
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

Als je hem even op de dynojet in goes zet dan weet je meteen hoeveel pk je hebt.
Maar wat frank zegt dit kan echt van alles zijn, of misschien zelfs een "lui" blok en moet hij nog een beetje wennen.

Je hebt wel de RS blok genomen en niet de gewone 2.0 ?
Groeten, Vincent.
Rickovic

Bericht door Rickovic »

Voor zover ik weet zit er hetzelfde blok in maar dan van 1 uit 2005 geloof ik kan morgen even navragen zit zo een kap overheen staat clio sport op zal ff foto toevoegen als dat kan via mobiel miss zien jullie het dan heb er weinig verstand van namelijk excuses
scully

Bericht door scully »

Als het blok uit 2005 komt, zou die zelfs meer vermogen moeten hebben dan je oude uit 2001, als het tenminste een RS blok is. ;)
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

scully schreef:Als het blok uit 2005 komt, zou die zelfs meer vermogen moeten hebben dan je oude uit 2001, als het tenminste een RS blok is. ;)
Waarom dat dan?
Een kale motor is vervangen neem ik aan?
Daar zit nooit spruitstukken en randorganen als starter, aircopomp enzo bij.

Dus zonder de spruitstukken zal het sowiso een 172 zijn.

Ik verdenk je nokkenasversteller.
Bij 190 zit je rond de 5500rpm en daar moet hij zijn werk gaan doen.
Ook zal je met optrekken die boost rond dat toerental wat missen als je aangeeft dat hij sowiso al minder lijkt op te trekken.
kelvin1990
forum member
Contacteer:

Bericht door kelvin1990 »

ik het precies het zelfde probleem gehad, het was de nokkenasvervroeger, tot ongeveer 4500/5000 rpm had je weinig tot geen koppel en daarna liep hij weer lekker. Nadat deze vervangen was heb ik er geen problemen mee nee gehad. ik zou dat eerst eens nakijken voordat je misschien grotere kostenposten gaat maken.
Rickovic

Bericht door Rickovic »

Hardstikke bedankt voor de reacties ik zat al bijna op het punt om naar dynojet te gaan om hem te laten kietelen....!! Maar dacht eerst maar is even vragen hierzo!! Ik ga binnekort ff langs de garage dan maar!! En het is dat ik er niet zoveel verstand van heb maar voor zover ik nog weet is er 1,5 jaar geleden hetzelfde blok ingegaan als dat erin zat maar gewoon klote dat die vermogen mist hoop dat het makkelijker op te lossen is dan er gelijk honderden euros in te pompen
D-Jay
forum starter
Contacteer:

Bericht door D-Jay »

Voordat je begint met software/remappen op de dyno, is het belangrijk dat je blok in goede conditie is. Vermogensverlies heb je
immers niet zomaar. Ik denk dat jouw probleem inderdaad, zoals Daniel al aangaf, bij je nokkenasversteller ligt.
Wat je verder kunt (laten) doen is b.v compressie van de cilinders testen, de bougies controleren, de staat van de cilinders,
zuigers, kleppen, klepzittingen inspecteren met een endoscoop en tot slot componenten zoals gasklephuis en luchtfilter schoonmaken.
Dat weet je vrijwel zeker dat het blokje gezond is :thumbsup:
RS 182 & 172 Tracktool
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Wordt dan alsnog een duur geintje. Tenminste, wanneer net als bij de 1.6 ook bij de 2.0 de distributie riem er af moet als je de nokkenas versteller moet vervangen. Voor een RS ook een dure grap. Ik zou dan ook nog maar even gaan babbelen met degene die je blok er in heeft gezet of je daar nog garantie op hebt. Hoewel dat na een jaar niet zo zal zijn ben ik bang.
Daniel de Rijke

Bericht door Daniel de Rijke »

Ik zou mij de moeite niet doen om garantie te klemen ergens.
Dit is immers een bekend mankement aan de rs motor en de overige motoren die een versteller erop hebben.
Versteller kost 157euro en een nieuwe d-riem.
Leuk is anders en je zit er niet op te wachten maar dit is wel een moment om er over te denken wat meer mee te pakken dan alleen de riem :wink:
Rickovic

Bericht door Rickovic »

Hey bedankt allemaal voor de tips en Cuijk is wel eindje weg he Harry;) haha wat gaat dit grapje me allemaal kosten eigenlijk?? Distributieriem is gelijk vernieuwd bij het nieuwe blok heb nu zeg maar 15000 a 20000 gelopen dus voorlopig nog klein tonnetje mee rijden. Ik ga binnekort ff naar de garage waar blok vandaan kom word er altijd wel goed geholpen:) groetjes hoor het allemaal wel
Rickovic

Bericht door Rickovic »

Hey Henny zal het in overweging nemen om naar Cuijk te komen. Het is tog even een flink kostenplaatje snapje? Je hoort het eventueel wel even heb hem gisterochtend vroeg na me werk tog nog een keer op ze staart getrapt en komt tot 190 en dan heel langzaam tikt ie inderdaad net de 200 aan mis het vermogen gewoon erg zonde!! Het motorblok zit er net in en dan baal ik ervan dat het zo moet lopen, maar kan er lang tragisch over doen, of ik kan actie ondernemen en weer een goeie clio ervan maken plus hem nog goed kunnen verkopen. Groetjes goed weekend
Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”