Witte Aanslag / Interieurfilter?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Vorkje

Witte Aanslag / Interieurfilter?

Bericht door Vorkje »

Onderstaande verhaal gaat over een Clio II Phase II 1.4 16v.

In aanloop van wat onderhoud wat ik wil uitvoeren heb ik net even onder de motorkap gezeten. Daarbij viel mij op dat er onder een slang:
Afbeelding

een hoop witte aanslag zit:
Afbeelding

Het zit ook op de stekker/bedrading die zich onder de slang bevinden (vanuit de slang erop gelekt waarschijnlijk oid). Wat is dit? En kan/moet ik er iets aan doen?

Daarnaast moet ook de KVS nodig bijgevuld worden (staat nu iets onder het minimum). De KVS is 2 jaar geleden (45dkm) voor het laatst ververst; is het dan beter om het weer geheel te verversen? Hoe kan ik het systeem ontluchten, als ik het ververs?

Ik vroeg me ook af waar het interieurfilter zit. Ik had ergens gelezen dat dit in de auto onder het dashboard kastje in/bij de middenconsole zit. Ik zag zo snel niets herkensbaars though.

Als laatste nog een vraagje over de olie. Vroeger heeft er zowel 10W40 als 5W40 in gezeten, klopt het dat het het beste is om nu te verversen met 10W40?

Thx :)
cliozwart
forum starter
Contacteer:

Re: Witte Aanslag / Interieurfilter?

Bericht door cliozwart »

Hier zit het interieurfilter....Links van de witte sticker kan je 2 of 3 schroeven los draaien en het klepje verwijderen....

Afbeelding
Vorkje

Re: Witte Aanslag / Interieurfilter?

Bericht door Vorkje »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”