Sinds een paar weken gaat de koplamp (dimlicht) vanzelf aan bij het starten van de auto (Clio 2 RS phase 2). Na 10-15 seconde gaat ie ook weer vanzelf uit. Dit gebeurt iedere ochtend als ik om kwart voor 8 wegrijdt, als ik om 12 uur de auto weer start gebeurt dit niet.
Dat de koplamp vanzelf aangaat is gebeurt nadat de accu is vervangen en de systemen zijn uitgelezen en gereset.
Heel erg vervelend is het niet, maar ik wil het toch wel graag weer oplossen. Weet iemand toevallig hoe dit is op te lossen?
Koplamp gaat vanzelf aan
Re: Koplamp gaat vanzelf aan
Dat is normaal. De rs heeft namelijk een lichtsensor. Rij maar eens door een tunnel, dan gaan de lampen ook automatisch aan en weer uit.
Misschien "denkt" de lichtsensor dat het 's ochtends te donker is maar stelt zich daarna weer bij.
Ik heb een theorie dat het misschien ook aan het tijdstip gekoppeld is en dat zoals 's ochtends het zekere voor het onzekere genomen wordt door het systeem, en dus de lichten aangaan. Ziet de sensor dan vervolgens dat het licht genoeg is dan gaan ze weer uit.
Misschien "denkt" de lichtsensor dat het 's ochtends te donker is maar stelt zich daarna weer bij.
Ik heb een theorie dat het misschien ook aan het tijdstip gekoppeld is en dat zoals 's ochtends het zekere voor het onzekere genomen wordt door het systeem, en dus de lichten aangaan. Ziet de sensor dan vervolgens dat het licht genoeg is dan gaan ze weer uit.
-
fvdberg
Okee, bedankt voor de reactie!
Nooit geweten dat er een lichtsensor in zit...
Nooit geweten dat er een lichtsensor in zit...
Ja, ook een regensensor
Voor de automatische ruitenwissers.
Maar dat ze "even" gaan branden vind ik niet normaal. Ik denk dat er met resetten en inlezen dan iets niet goed is gegaan.
Lichtsensor functie kun je ook zelf "definitief" uitzetten.
Totdat je accu weer eens los is geweest; dan schakelt het automatisch weer in.
Maar dat het maar even inschakelt is idd niet de bedoeling.
Totdat je accu weer eens los is geweest; dan schakelt het automatisch weer in.
Maar dat het maar even inschakelt is idd niet de bedoeling.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
-
fvdberg
Okee dan ga ik zo proberen die functie uit te zetten
Misschien heeft het er ook mee te maken dat de Clio onder een carport staat. Als ik de auto dan start is het wel net even wat donkerder. En dat ie weer uitgaat als ik uit de carport ben gereden...
Misschien heeft het er ook mee te maken dat de Clio onder een carport staat. Als ik de auto dan start is het wel net even wat donkerder. En dat ie weer uitgaat als ik uit de carport ben gereden...
Nooit te oud om te leren Tom.
En dat van die carport zou dan best de reden kunnen zijn.
En dat van die carport zou dan best de reden kunnen zijn.
Om deze functie in of uit te schakelen: Contact aan en de lichtschakelaar waarmee je normaliter je licht aan zet 2 keer van stand "uit" naar de stand markerings / stadslichtjes draaien.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 5653 Weergaves
-
Laatste bericht door StadiumIII
-
- 0 Reacties