Ervaringen en rijgedrag Clio IV

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Ervaringen en rijgedrag Clio IV

Bericht door klmklmklmklm »

Mijn cliootje 90 dci is toch wel een + punt tegenover mijn clio III .

+ Zuiniger - de spiegel die het zicht wegneemt
+ zetels -Geen tot weinig info over rlink
+ Rijstijl
+Audio installatie

Als me nog iets invalt schrijf ik het wel bij. :thanks:
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Bart646

Re: Ervaringen en rijgedrag clio IV

Bericht door Bart646 »

Ten opzichte van de clio 3 die we hebben.

+ Directer en scherper op het stuur
+ Merkbaar lichter
+ Mooier interieur

- minder luxe standaard (t.o.v ) uitloop model nicht en day
- relatief duur als he hem aan kleed komt de gt snel in beeld.
ClioCaro

Bericht door ClioCaro »

Hey hey!

Ik ben anderhalve maand geleden met mijn 2 voeten - maar ook met mijn vol verstand - in DE verkoopstruuk getrapt: Clio III moest op onderhoud en ik kreeg een Clio IV als vervangwagen ... Duuuus werd mijn Clio III 2Oth 1.2 een week geleden ingeruild voor een Clio IV Authentique 0.9 TCe (ja rap, 'k weet het, had er eentje te 'pakken' die al in productie was) :-) en dit zijn mijn bevindingen:

+ wegligging
+ kracht vd motor
+ rijPLEZIER
+ verbruik
+ sportieve look
+ interieur
+ luxegevoel

En dan ook:

- koplampen moeten handmatig afgezet worden (gingen bij de III automatisch uit als je de deur bestuurderskant open deed), geen ramp maar wel even wennen :-)
- elektrische ruit bestuurderskant moet je knop blijven vasthouden (bij de III kon je doorklikken en ging ze vanzelf helemaal open of dicht), ook weer niet onoverkomenlijk maar even wennen :-)

Ik vond mijn Clio III een superleuk bakske maar mijn Clio IV ... daar ben ik SMOORverliefd op! Ik sta er echt van versteld hoeveel verschil er tussen die 2 versies is, het is (bij manier van spreken want ik wil geen Clio III fans op de tenen trappen ;-) ) alsof je van een brommer naar een moto overstapt. En ik ben dan wel een 'vrouwke', mijn vader was rallyepiloot, ik weet dus echt wel waar ik over praat ;-)
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

elektrische ruit bestuurderskant moet je knop blijven vasthouden (bij de III kon je doorklikken en ging ze vanzelf helemaal open of dicht), ook weer niet onoverkomenlijk maar even wennen :-)
koplampen moeten handmatig afgezet worden (gingen bij de III automatisch uit als je de deur bestuurderskant open deed), geen ramp maar wel even wennen :-)
Gaat bij mij wel hoor Clio IV Authentique 0.9 Dci de lichten moet je dan op automatisch zetten aan het hendeltje.Het raam aan bestuurders zijde gaat bij mij in een klik.
Afbeelding
Kevin De Smet

Bericht door Kevin De Smet »

Nee, raam aan bestuurderszijde is bij mij ook inhouden. Waarom wie zal het zeggen! was bij m'n oude Clio 2 ook.
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

Bij mijn clio IV is dat ook zo aan de bestuurders kant 1 keer drukken geheel naar beneden aan de bijrijders kant moet je hem vast houden.
Als er op je lichtschakelaar auto staat werk hij automatische als je ingedrukt houd een tijdje..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
ClioCaro

Bericht door ClioCaro »

Ik heb het nog even gecheckt en ik heb geen 'auto knop' voor de lichten?!? Van die ramen vind ik ook zo vreemd! Ik had indertijd bij mijn Clio 3 ook wel gemerkt dat er verschillen waren bij de standaarduitrustingen in België en Ned erland, ik vermoed dan ook dat het nu ook daaraan ligt?

Voor de rest nog altijd de koning te rijk met mijn Clio IV ;-)
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Heb je wel de extra uitvoering dan met elektrische ramen achter?beschrijf de config van je wagen eens.
Afbeelding
Kevin De Smet

Bericht door Kevin De Smet »

Ja, sorry guys, raam aan bestuurderszijde is inderdaad één keer drukken en het raam gaat volledig naar beneden. Zou ook wel mogen aan de passagierskant vind ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 4 Algemeen”