sport luchtfilter
-
Dirk-Jan
sport luchtfilter
heey ik heb een vraag
ik heb nu een k&n lucht filter
maar laatst zij een man van de anwb dat ik die in de winter weer moest vervangen voor een originele omdat anders mijn injector wel een zou kunnen bevriezen
is het idd beter om dat te doen of zeggen jullie dat het niet hoeft?
mij lijkt het dat ik het niet hoef te veranderen
ik heb nu een k&n lucht filter
maar laatst zij een man van de anwb dat ik die in de winter weer moest vervangen voor een originele omdat anders mijn injector wel een zou kunnen bevriezen
is het idd beter om dat te doen of zeggen jullie dat het niet hoeft?
mij lijkt het dat ik het niet hoef te veranderen
-
Wouter
- forum member
- Contacteer:
Re: sport luchtfilter
Tja als het goed vriest kan je bevroren lucht naar binnen zuigen. Dan loopt ie niet of niet lekker.
Als je motor warm is lijkt me dit geen probleem want volgens mij zit het luchtfilter bij die Engery blokjes bovenop en trekt ie op die manier genoeg warmte
Als je motor warm is lijkt me dit geen probleem want volgens mij zit het luchtfilter bij die Engery blokjes bovenop en trekt ie op die manier genoeg warmte
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
-
woemClio
ik heb gelezen dat die sportfilter warme lucht opzuigt van de motor?
dan is het niet egt gezond toch?
raden jullie een sportfilter aan of af?.
-
SanderRs
Licht er aan waar je de filter plaats. Weet niet wat voor een clio je heb maar een inlegfilter is altijd goed 
Heb al jaren een K&N open luchtfilter en nooit last gehad met starten of wat dan ook. Ja tijd geleden, maar dat was omdat me accu gaar was.
Voor oud en nieuw ook nog paar keer weggeweest, ook geen problemen. Op oudjaarsdag was 't geloof ik iets van -4 ofzo, gewoon starten
Ik heb er zolang ik dat ding heb geen problemen mee gehad.
Heb wel die slang die er bij zat bij de bumper geplakt en die wijst naar me filter. Zit alleen niet zo'n schild omheen dus denk dat het nog niet veel helpt dan maar goed.
En aan / afraden ? ... Geloof dat het wel uitmaakt of je veel op de snelweg rijd of niet.
Had er eerst een vervangingsfilter ingedaan, stukkie gereden en ...pfffff. Toen toch maar zo'n openlucht ding er in getimmerd, stukkie mee gereden enne
Of het veel uitmaakt qua benzineverbruik, pk's of weet ik veel weet ik niet maar vind het wel leuk klinken. Da's voor mij wel genoeg.
Voor oud en nieuw ook nog paar keer weggeweest, ook geen problemen. Op oudjaarsdag was 't geloof ik iets van -4 ofzo, gewoon starten
Ik heb er zolang ik dat ding heb geen problemen mee gehad.
Of het gezond is weet ik niet eigelijk. Wat ik wel weet is dat het 'beter' is om koude lucht aan te zuigen. Je hebt ook (K&N) kits met een soort van hitteschild zegmaar. En je kan ook tussen dat benzineding en filter een stuk pijp of slang maken zodat je het filter verder van je motorblok af kan monteren. Moet ik ook nog steeds een keer doen trouwens.woemClio schreef:ik heb gelezen dat die sportfilter warme lucht opzuigt van de motor?
Heb wel die slang die er bij zat bij de bumper geplakt en die wijst naar me filter. Zit alleen niet zo'n schild omheen dus denk dat het nog niet veel helpt dan maar goed.
En aan / afraden ? ... Geloof dat het wel uitmaakt of je veel op de snelweg rijd of niet.
Had er eerst een vervangingsfilter ingedaan, stukkie gereden en ...pfffff. Toen toch maar zo'n openlucht ding er in getimmerd, stukkie mee gereden enne
Of het veel uitmaakt qua benzineverbruik, pk's of weet ik veel weet ik niet maar vind het wel leuk klinken. Da's voor mij wel genoeg.
-
woemClio
hmm okey, ik ben ook van plan om eentje te halen vandaar..
ik heb een clio II ph 1. '99 (van duistland geimporteerd)
welke raden jullie aan, een K&N?.
klopt, heb ook gehoord dat het lkkr klinkt.
ik heb een clio II ph 1. '99 (van duistland geimporteerd)
welke raden jullie aan, een K&N?.
klopt, heb ook gehoord dat het lkkr klinkt.
Hey!
Ik heb ook een geimporteerde Clio 2 ph 1 (1.4 8kleppertje) uit Duitsland.
Toen ik mijn luchtfilter ging halen had ik eerst de verkeerde gekocht.
Wanneer ik op de zoekmachine op de K&N site mijn gegevens van de Clio invoerde kwam er dit filter uit:

Deze paste niet. Ik had deze nodig:

Dit is een kitje voor de motoren uit het jaar 2000, terwijl mijn auto uit '99 komt.
Hoe dit komt, is mij nog steeds een raadsel, ik houdt het er maar op dat het te maken heeft met het feit dat 'ie geimporteerd is.
Dus let er goed op dat je in 1 keer het goede filter koopt.
Succes!
Wellicht klein beetje offtopic, maar goed.
Ik heb ook een geimporteerde Clio 2 ph 1 (1.4 8kleppertje) uit Duitsland.
Toen ik mijn luchtfilter ging halen had ik eerst de verkeerde gekocht.
Wanneer ik op de zoekmachine op de K&N site mijn gegevens van de Clio invoerde kwam er dit filter uit:

Deze paste niet. Ik had deze nodig:

Dit is een kitje voor de motoren uit het jaar 2000, terwijl mijn auto uit '99 komt.
Hoe dit komt, is mij nog steeds een raadsel, ik houdt het er maar op dat het te maken heeft met het feit dat 'ie geimporteerd is.
Dus let er goed op dat je in 1 keer het goede filter koopt.
Succes!
Wellicht klein beetje offtopic, maar goed.
-
woemClio
ow ya. dat had ik ook vaag maarja..
okey goed dat je het zegt trouwens straks kocht ik ook de verkeerde.
thanks.
okey goed dat je het zegt trouwens straks kocht ik ook de verkeerde.
thanks.
Wat voor Clio heb je trouwens dan? Ik heb namelijk nog dat andere setje (ongebruikt) hier thuis liggen Wellicht dat 'ie wel op die van jouw past.
-
Dirk-Jan
wat voor clio heb je ?woemClio schreef:ik heb gelezen dat die sportfilter warme lucht opzuigt van de motor?
ik heb een clio 1 met het luchtfilter bovenop de ,motor
en ik heb een clio 16v motorkap die luchthapper
en die zit toevallig precies boven het luchtfilter dus koudelucht genoeg denk ik :P
Heb het vage vermoeden dat het niet zo heel toevallig isDirk-Jan schreef:en ik heb een clio 16v motorkap die luchthapper
en die zit toevallig precies boven het luchtfilter
denk dat ze er over nagedacht hebben
-
Wouter
- forum member
- Contacteer:
neej, want normaal heb je geen open filter daar zitten en zit er ook geen luchthapper in je motorkap. Die is bij een 16v ervoor om je spruitstuk te koelen.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
-
Jeff 16V
over koude lucht opzuigen jongens dan loopt je auto dus juist harder, dat verbrand namelijk beter krijg je beter mengsel....
-
diesel
Nee, koude lucht heeft een grotere dichtheid, waardoor er meer zuurstof per m3 aanwezig is.Jeff RSI schreef:over koude lucht opzuigen jongens dan loopt je auto dus juist harder, dat verbrand namelijk beter krijg je beter mengsel....
mvg Rick
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
[mierenn#uk mode]diesel schreef:Nee, koude lucht heeft een grotere dichtheid, waardoor er meer zuurstof per m3 aanwezig is.Jeff RSI schreef:over koude lucht opzuigen jongens dan loopt je auto dus juist harder, dat verbrand namelijk beter krijg je beter mengsel....
mvg Rick
volgensmij heeft warme lucht een grotere dichtheid dan koude lucht
waarom zou warme lucht anders stijgen en koude lucht zakken[/mierenn#uk mode]
maargoed koude lucht is beter dan warme lucht voor de motor
Groeten, Vincent.
- Marcus
- Oud-beheerder
- Contacteer:
@Vinnie_86
Koude lucht heeft een hogere dichtheid dan warme lucht.
Voor de duidelijkheid:

Daarom stijgt warme lucht op, en blijft koude lucht dichter bij de grond. (kijk maar eens bij die koelbakken bij de supermarkt).
Koude lucht heeft een hogere dichtheid dan warme lucht.
Voor de duidelijkheid:

Daarom stijgt warme lucht op, en blijft koude lucht dichter bij de grond. (kijk maar eens bij die koelbakken bij de supermarkt).
Renault Clio IV RS 200 EDC
- Marcus
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Maakt niet uit, we zijn er om wat van elkaar te leren. 
Renault Clio IV RS 200 EDC
Kweet niet hoor maar volgens mij zitten spruitstukken juist 'onder' je auto.Wouter schreef:neej, want normaal heb je geen open filter daar zitten en zit er ook geen luchthapper in je motorkap. Die is bij een 16v ervoor om je spruitstuk te koelen.
Dan helpt zo'n luchthapper ook geen ruk.
Bij die 'muscle cars' enzo hebben ze vaak zo'n grote ronde luchtfilter onder de motorkap zitten, en daar zitten ook altijd van die flinke luchthappers op.
En sommige zijn echt extreem en dan steekt die hele zooi gewoon boven de motorkap uit.
-
hehehe,...de happer van een 16v kap zit er om het uitlaat spruitstuk te koelenneonic schreef:Kweet niet hoor maar volgens mij zitten spruitstukken juist 'onder' je auto.Wouter schreef:neej, want normaal heb je geen open filter daar zitten en zit er ook geen luchthapper in je motorkap. Die is bij een 16v ervoor om je spruitstuk te koelen.
Dan helpt zo'n luchthapper ook geen ruk.
Bij die 'muscle cars' enzo hebben ze vaak zo'n grote ronde luchtfilter onder de motorkap zitten, en daar zitten ook altijd van die flinke luchthappers op.
En sommige zijn echt extreem en dan steekt die hele zooi gewoon boven de motorkap uit.
Dus toch ?Daan2D *16V schreef:hehehe,...de happer van een 16v kap zit er om het uitlaat spruitstuk te koelen
Maar hoe werkt dat dan ? bij een 16v zit een spruitstuk toch ook onder je auto of ...
-
Heb je uberhaupt enig idee wat een spruitstuk is dan?
bij,...hij zit gewoon aan de achterkant van het blok en daar gaat hij na beneden, de lucht die door de happer gaat komt dus direct op het uitlaatspruitstuk uit
bij,...hij zit gewoon aan de achterkant van het blok en daar gaat hij na beneden, de lucht die door de happer gaat komt dus direct op het uitlaatspruitstuk uit
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3490 Weergaves
-
Laatste bericht door Clioto
-
- 3 Reacties