Als ik aan het rijden ben in m'n auto dan hoor ik een soort piepend aanlopend geluid. Links bij m'n voorwiel.
Het is niet constant en maakt niet uit of ik schakel,gasteer of rem.
Ik heb de auto in goed vertrouwen van een kennis overgenomen. En die zegt dat de pakolie vervangen moet worden?
Ik heb geen idee?
Het gaat om een Clio uit 2000 met 134500 km op de teller.
Groetjes
Dennis
Piepend sleepend geluid
-
Dennisheijerman
Re: Piepend sleepend geluid
Aanlopende remblokken waarschijnlijk. Dat gaan ze doen als er te veel vuil, remstof tussen de blokken en zadels op de klauwen zit.
De bakolie (versnellingsbakolie wordt denk ik bedoeld?) laat niks piepen. En als dat wel zo is, terug naar die kennis met de Clio. Dan is het niet best.
De bakolie (versnellingsbakolie wordt denk ik bedoeld?) laat niks piepen. En als dat wel zo is, terug naar die kennis met de Clio. Dan is het niet best.
-
Dennisheijerman
Ik heb net een gesprek met z'n vader(30 jr monteur) en die zei, dat de oude olie te dun is geworden en dat er nieuwe dikke olie in moet en dan hoor je niks meer. Ik zeg lastig dit.
Wanneer iemand zoveel ervaring heeft als monteur had ik wel verwacht dat een dergelijk simpel klusje allang even gedaan was. Is voor iemand met 30 jaar ervaring een peulenschil om te doen. Maar goed, je kan het proberen. Maar het kan best dat je dan aanwezige slijtage verdoezeld, of dat nou handig is...
Begrijp het niet verkeerd. Met zo'n vader kan het onderhoud tiptop in orde zijn. Maar ze weten ook hoe je dingen verbergen kan
Begrijp het niet verkeerd. Met zo'n vader kan het onderhoud tiptop in orde zijn. Maar ze weten ook hoe je dingen verbergen kan
-
Dennisheijerman
Ik ga er binnenkort mee naar de garage. En dan weet ik zeker wat er aan te doen is. In ieder geval bedankt voor de raad en advies. Groet Dennis
Zijn er veel korte ritjes met de auto gemaakt misschien en zit er misschien condens in de olie? Gebeurd dan met de motorolie ook.
Voor de versnellingsbak moet je overigens 75W80 hebben. Gooi er geen 75W90 in, die blijft wel wat dikker wanneer de olie warm is maar het kan funest zijn voor de synchromesh ringen. En dat wil je echt niet
Voor de versnellingsbak moet je overigens 75W80 hebben. Gooi er geen 75W90 in, die blijft wel wat dikker wanneer de olie warm is maar het kan funest zijn voor de synchromesh ringen. En dat wil je echt niet
-
Dennisheijerman
Ja er zijn niet echt lange ritten mee gemaakt.
En het geluid komt ook pas wanneer ik wat langer aan het rijden ben.
Morgen ga ik samen met een monteur luisteren en dus ook even kijken voor zover dat kan.
Bedankt ook voor je info.
En ik laat het nog wel horen.
Groetjes
En het geluid komt ook pas wanneer ik wat langer aan het rijden ben.
Morgen ga ik samen met een monteur luisteren en dus ook even kijken voor zover dat kan.
Bedankt ook voor je info.
En ik laat het nog wel horen.
Groetjes
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 9714 Weergaves
-