clio estate authentique ervaringen gevraagd

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
marcmaniak

clio estate authentique ervaringen gevraagd

Bericht door marcmaniak »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Daarom maar kort even een introductie. Momenteel heb ik een Laguna II 2.0 benzine met een LPG tank erin. Van mijn baas mag ik een lease auto uitzoeken, alleen is het budget niet erg hoog. Daarbij komt ook dat ik 80% werk waardoor
het budget ook lager wordt. Gelukkig is de clio estate een in de basis goed geprijsde auto.

Ik heb proef gereden in een dynamique versie. Eerst maar eens een aantal opvallende pluspunten:
- de vormgeving buitenkant is wel erg mooi
- rouge flamme kleur is wel erg mooi (ik moet verplicht metallic lak, rouge flamme is E100 duurder, dus dat gaat hem worden)
- ruimte, maar natuurlijk, mijn huidige laguna heeft meer ruimte, maar toch vind ik de geboden ruimte heel behoorlijk.

Zelf geef ik niet zo heel veel om of er nu wel of geen licht metalen velgen op zit. Ook word ik niet warm of koud van een lederen
stuurwiel (bij luxere uitvoeringen zit daar alsnog delen plastic op,tja) een touch screen (heb een nette iphone 5)
en een chrome rand is best mooi, begrijp mij niet verkeerd, maar voor rond 30E minder lasten per maand kan ik daar nog wel
overheen kijken!

Alleen nou komt de vraag, wat mij opviel bij de authentique versie is dat de bestuurder stoel niet in hoogte verstelbaar is, nu ben ik gelukkig van redelijk normale lengte (1,78m), maar hoe wordt dat ervaren door clio berijder(s) met een authentique versie??

Als laatste zag ik dat er geen interval optie is op de ruitwisser voorzijde, klopt dat??

Zijn er verder nog punten opgevallen waardoor wordt afgeraden om toch voor de authentique versie te gaan??

Eerst volgende optie zou zijn expression met rouge flamme en dan verder niets, maar ja, daarvan stijgt de prijs
wel weer..

Input is zeer gewenst. En ik hoop dat er ook reacties zullen komen van authentique berijder(s). Op sites als autoweek staan wel
reviews, maar niet van de authentique versie. :shock:

greetz,
Marc
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Re: clio estate authentique ervaringen gevraagd

Bericht door Surreallistic »

Geen ervaring, maar de authentique is heeeeeeel kaal natuurlijk. Oa geen airco, en zeker voor een zakelijke rijder lijkt me dat wel zo prettig. Ik meen dat de rouge flamme bijan 700 meer is tov reguliere metallic lak.

Succes met de keuze.
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Hoi Marc,

Allereerst: Welkom :thumbsup:

Ik denk dat je niet snel een reactie zal krijgen van een Authentique eigenaar. Zover ik weet is er geen op het forum.

Kwa rijden, wegligging etc. kan je wel uitgaan van de reviews die er al zijn voor de Expression en Dynamique uitvoeringen. Het onderstel is niet verschillend. Metallic kost € 595,- meer dan de standaard lak en Rouge Flammé inderdaad € 695,- extra.
Ik weet niet wat het verschil in bijtelling tussen de Authentique en Expression, Expression kost € 2000,- meer maar dan heb je dit er extra op t.o.v. de Authentique:

Airco (handbediend)
MediaNav, Navigatie met Bluetooth® handsfree telefoonbediening en audiostreaming (A2DP), USB en 3.5mm Jack aansluiting uitgevoerd
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Ruitenwissers vóór met variabele interval
Eco-mode2

Maar dat zijn net wel de zaken waar je vraagtekens bij hebt en die op een Authentique niet verkrijgbaar zijn, ook niet als optie. En nog wat cosmetische extra's.
marcmaniak

Bericht door marcmaniak »

bedankt voor de reacties zover:)

airco ben ik net als metallic lak verplicht om te nemen...

dat was ik wel mooi vergeten bij de vergelijking... dit zit samen met een radio in het essentials pakket.
Die moet er natuurlijk wel worden bijgeteld aan de authentique kant. Aangezien die toch ook 995E is,
wordt het verschil tussen authentique en expression al wel kleiner naar 1005E.

grt,
Marc
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Dan wordt het bijtelling verschil wel erg klein denk ik. Misschien dan toch maar voor de Expression gaan.
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

Ik heb een clio authentique.
Ik ben met een lengte van 1.84 ook gemiddeld.
en ik heb nergens last van.
En de interval op de ruitenwisser, tjaaaa , meestal staat tie toch op continue(blijft nederland)
goodje
über forummer
Contacteer:

Bericht door goodje »

@r0bb3rt Ik heb een clio authentique.
Ik ben met een lengte van 1.84 ook gemiddeld.
en ik heb nergens last van.
En de interval op de ruitenwisser, tjaaaa , meestal staat tie toch op continue(blijft nederland)

Daar ben ik het dus niet mee eens staat vaak op de interval..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016😎
...................................Jos Goodje.................................
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

marcmaniak schreef: Als laatste zag ik dat er geen interval optie is op de ruitwisser voorzijde, klopt dat??
Even de prijslijst erbij genomen en dat klopt niet helemaal...

Bij Authentique staat er "Ruitenwissers vóór met twee snelheden en interval"
Bij de overige uitvoeringen is het "Ruitenwissers vóór met twee snelheden en variabele interval"

Dat betekent dus dat je op de Authentique niet zo'n draaiknopje krijgt om de snelheid van je interval te regelen, maar de interval zit er wel op.

Overigens zou ik, zoals hier al gezegd, voor de Expression gaan. Veel completere auto t.o.v. de Authentique, zeker aangezien je werkgever nog een aantal eisen stelt.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
66 kW powerrr
forum starter

Bericht door 66 kW powerrr »

De bestuurdersstoel: ik heb het idee op de bok te zitten als de stoel niet (veel) lager kan worden gezet, maar dat is mijn ervaring (en daar vraag je naar).
Verder geef je als eerste punt aan wat je opvalt aan de Dynamique: uitstraling (of vormgeving, zoals jij het noemt). Laatst zag ik een witte Authentique, zonder opties. Die vond ik er vrij droevig uitzien met z'n kleine wielen met plastic doppen, chromeloze accenten, een kaal dak (zonder rails) en zwarte doppen, waar mistlampen horen te zitten. Maar dat is allemaal smaak. De auto rijdt niet anders.
Clio Estate TCe 90 Expression [Rouge Flamme lak| Passion Noir wielen | 3 Packs | trekhaak]
r0bb3rt
forum starter
Contacteer:

Bericht door r0bb3rt »

Ik vond het niet waard om mijn clio voor 2000 euro extra te voorzien van
stoel in hoogte, ruitenwisser interval ,airco, en media nav touch screen, aangezien mijn ervaring met de media nav niet erg prettig waren toen der tijd.

ik vond de stoel prima zitten, heb een prima tom tom, en vond het niet erg om wat vaker aan de slinger te zitten van de ruitenwissers.
Maar dit is ieder zijn smaak.

Natuurlijk zijn extra opties welkom!, alleen heb je het echt nodig, en wil je er zoveel geld aan uitgeven?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 4 Algemeen”