Hoelang duurt de productie van een Renault Estate?

Voor algemene Clio 4 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Bericht door Maurice van Munster »

Dus van af nul tot af leveren dealer.
Daar ben ik erg benieuwd naar.
Clio Estate DCI 90 E S&S Dynamique Noir met 1 toeter en bijna alle bellen.
In afwachting van een Estate TCE 120 Bose
klmklmklmklm
spammer
Contacteer:

Re: Hoelang duurt de productie van een Renault Estate?

Bericht door klmklmklmklm »

3 maanden
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Afbeelding
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Ik bedoel niet de levertijd :lipssealed:
Maar de productie tijd in de fabriek.
Transport enznez.
Lutecia
forum starter
Contacteer:

Bericht door Lutecia »

Mijn Estate dCi 90 EDC Dynamique is op 28 november bij Renault besteld, op 11 november in My Renault gezet, 7 februari gebouwd, transport volgt nu. Verwachting is dat deze in week 13 bij de dealer komt. Maar het kan ook sneller als je dealer zelf al een (demo)model in bestelling heeft staan en hij deze nog kan wijzigen. Dat bespoedigd de levering.
Maurice van Munster
forum starter
Contacteer:

Ik las namelijk ergens dat de totale montage 1 dag duurt en dat er iedere minuut een Clio van de lijn afrolt.
Kona74

Bericht door Kona74 »

Ik hoop wel wat sneller dan 3 maanden... Heb de mijne 22 april besteld, en toen werd gezegd dat in juni zou worden geleverd. komt goed uit, want in de tweede helft van juni heb ik vakantie, kan ik em mooi inrijden! Maar ik ga er maar niet van uit als ik deze reacties zo es lees. Bevalt ie trouwens?
Wazige!
forum starter
Contacteer:

Bericht door Wazige! »

11 februari besteld, levertijd eind mei, begin juni.. Ik hoop dat ze het waar kunnen maken..
zo snel als jou belooft is, heb ik nog niet eerder gehoord :shocked:
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Mij is ook vertelt bij de bestelling van de Clio Estate dCi SL Night & Day dat de levertijd 3 maanden is. Eind april besteld, eind augustus levering. De langere levertijd komt ook nog door de fabrieksvakantie in juli.

Nog ff geduld dus.
Koeien
forum starter
Contacteer:

Bericht door Koeien »

Maurice van Munster schreef:Ik las namelijk ergens dat de totale montage 1 dag duurt en dat er iedere minuut een Clio van de lijn afrolt.
Hoe lang zo'n assemblage effectief duurt weet ik niet, maar waarschijnlijk gaat dat vrij snel ja, die productielijnen zijn eng efficient. Maar de productietijd op zich is natuurlijk ook niet de belangrijkste bijdrage aan de levertijd. Dat is de hele logistiek eromheen. Bestelling, planning van productie, beschikbaarheid van onderdelen en opties, wachten op verscheping etc. etc.
Clio IV Phase 1 TCe 90 Dynamique Bleu de France (Augustus 2014)
Comfort extra, R-Link, City extra, Passion Noir
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

epicje schreef:Mij is ook vertelt bij de bestelling van de Clio Estate dCi SL Night & Day dat de levertijd 3 maanden is. Eind april besteld, eind augustus levering. De langere levertijd komt ook nog door de fabrieksvakantie in juli.

Nog ff geduld dus.
Kan aan mij liggen hoor, maar April is maandnr 4 en augustus maandnr 8. 8-4= 4 maanden levertijd. Of de opgegeven 3 maanden klopt niet, of eind augustus klopt niet.
epicje
forum starter
Contacteer:

Bericht door epicje »

Klopt maar ze doen een maand bijna niks i.v.m. fabrieksvakantie, dus de normaal gesproken 3 maanden klopt in principe wel maar wordt dus nu 4 maanden :)

Mocht het eerder worden alleen maar beter want dan kunnen we er mee op vakantie, scheelt meteen een hoop in de brandstof en is de auto meteen goed ingereden. :thumbsup:
martijnm
forum starter
Contacteer:

Bericht door martijnm »

Levertijd is inclusief eventuele vakantie. Als de dealer zegt dat het 3 maanden is, dan zal dat niet veel afwijken.
Ghostleader1NL

Bericht door Ghostleader1NL »

Ik werd netjes gebeld vorige week door de dealer, dat er enige vertraging was ( lees 3 weken ) 11 feb besteld, word rondom vaderdag geleverd. Staat nu ook in my renault, gereed voor transport..
Kona74

Bericht door Kona74 »

Ik kijk vanochtend op Myrenault wat de status is van mijn auto, en deze staat op 'Productie afgerond'. Klaar om vervoerd te worden dus. Wellicht een kleine kans dat eind juni toch gehaald gaat worden? 22 April besteld, vooralsnog zit het tempo er dus goed in :thumbsup: Iemand ervaring mee met hoe lang het nu nog duurt voordat ik hem inderdaad kan afhalen?
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Ligt eraan hoe je het bekijkt. Wij hebben 25/3 besteld en sinds 1 week nu op status "afgerond". Transport moet dus nog, daarna vanaf Renault NL naar de dealer.Ik reken op nog eens 6 weken, dus begin juli. Ik blijf me verbazen over de verschillen op myrenault.nl. Is echt een slechte raadgever naar mijn idee. Lijkt wel op periodiek de status geupdate wordt en dus zeker niet realtime is.

Wat heeft je dealer gezegd over de levertijd/-datum? Ik woon namelijk relatief dichtbij (Vlissingen).
Kona74

Bericht door Kona74 »

Toen werd gezegd dat de levertijd juni zou zijn. Heb zelf op augustus gerekend, gezien de ervaringen van andere leden... Dus juli zou me ook meevallen.
jhbosma

Bericht door jhbosma »

Ik heb ook op 22 april een Renault Clio Estate Night & Day TCe90 besteld. Er werd toen gezegd dat ze uit voorraad leverbaar waren, we zouden hem binnen twee weken kunnen rijden. Dit is achteraf een verkooppraatje gebleken. Inmiddels heb ik een brief ontvangen met de verwachting dat de auto in week 26 (eind juni) bij de dealer geleverd wordt, daarna kan het nog 5 tot 10 werkdagen duren voor dat de auto klaar is op opgehaald te worden. Bij myrenault.nl kan ik zien dat de auto gereed is voor transport.

Ben erg benieuwd wanneer de auto daadwerkelijk geleverd gaat worden. Mijn gevoel zegt ergens halverwege juli, maar we wachten het maar rustig af!
Kona74

Bericht door Kona74 »

Kreeg vandaag bericht dat de auto bij de dealer wordt verwacht op 25 juni. Daarna nog een paar dagen wachten op het kenteken, en dan gaan! Valt me mee, iets meer dan 2 maanden levertijd.
Surreallistic
forum starter
Contacteer:

Bericht door Surreallistic »

Das al lekker rap.men je status op myrenault?

Ik heb nog geen datum gehoord. Staat nog steeds op afgerond, wacht op transport.
Rare situatue dus. Bestemmin logistiek gezien lijkt gelijkwaardig (BoZ en Vlissingen), jij besteld latr, maar hebt m sneller. Day n Night besteld toevallig?
Kona74

Bericht door Kona74 »

Nee, een Estate Expression. Niet met heel veel opties hoor. Heb de dealer een mail gestuurd met de melding dat ik op Myrenault kon zien dat de auto is geproduceerd, en ik benieuwd was naar de levertijd. Reactie was dus dat de verwachte leverdatum 25-6 is, en dan dus nog kenteken aanvragen, wat weer een paar dagen duurt. Ik zag op dit forum dat MyRenault niet echt betrouwbaar was, dus was benieuwd wat de dealer kon zien. Hij zat er dus niet ver naast met zijn geschatte leverdatum in juni... :thumbsup:
Ghostleader1NL

Bericht door Ghostleader1NL »

Ghostleader1NL schreef:Ik werd netjes gebeld vorige week door de dealer, dat er enige vertraging was ( lees 3 weken ) 11 feb besteld, word rondom vaderdag geleverd. Staat nu ook in my renault, gereed voor transport..
Dus 13 mei heb ik dit geschreven, nu is mijn auto aangekomen in NL volgens de Renault site.. Zal wel binnenkort gebeld worden voor een afspraak. Dus de auto is theoretisch 3 weken onderweg geweest naar NL
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Klopt dus ook wel zo'n beetje. Afhankelijk van waar de auto is geproduceerd (Frankrijk of Turkije) duurt transport 4 á 5 weken. Weekje erbij voor afleveren...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 4 Algemeen”