Hallo best leden,
Sinds een tijdje heb ik een Clio Initiale 1.6 16v (2003), maar heb eigenlijk vanaf het begin af aan al een 'onbekend probleem' met de auto. Het onbekende probleem is als volgt:
(bijna) Elke keer wanneer ik de koppeling (na het schakelen, maakt niet uit of ik bij de 2500, 3000 of 3500 toeren schakel) los laat hoor je een (best wel harde) tik. Het is een eenmalig tik, wat lijkt te komen van ergens onder (bij de motor) maar het is niet zien of duidelijk te zeggen.
Zijn er enige leden die hier al eerdere ervaringen mee hebben gehad? Of wat meer over weten?
Met vriendelijke groet,
Em
(ik heb helaas geen filmpje of geluidsfragment, omdat de auto al enige tijd in de garage staat voor reparatie. De monteurs zelf hebben ook niet echt een idee waarvan/waardoor het getik komt.)
-Waterpomp en Distributieriem zijn kort geleden vervangen
Tik na loslaten koppeling
Re: Tik na loslaten koppeling
Heb je het ook bij stilstand, én ook als de motor uit staat. Dus wanneer je gewoon alleen je koppeling intrapt?
-
Trppn
Hydraulische druklager waarschijnlijk kapot.

Niet leuk, dan moet de versnellingsbak er af. Heb dat bij mijn Scénic (vorige auto) een keer gedaan. 12 uur werk...

Niet leuk, dan moet de versnellingsbak er af. Heb dat bij mijn Scénic (vorige auto) een keer gedaan. 12 uur werk...
-
Trppn
Bedankt voor je snelle reacties Arjan! Heb je toevallig een geluidsfragment of filmpje van het getik? (van je Scenic, of ergens op het internet. Kan het zelf niet vinden..)
Nee, ik heb toen de bak er niet afgehaald omdat het druklager kapot was maar omdat er lekkage inde leiding er naar toe zat. Maar het werk is hetzelfde en toevallig heb ik dan wel deze foto hoe het er uit ziet.
-
Trppn
Ah zo, toch bedankt. Zal eens een gesprek aan gaan met de monteur, eens kijken wat hij hier over te zeggen heeft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 11027 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioChrissie
-
- 3 Reacties