Ik heb sinds enkele dagen dat mijn Clio 2 Phase 1 bij 80 km trilt en een soort bonkt. Ik denk zelf dat het een homokineet is die defect aan het raken is, maar dat lijkt mij sterk, dat moet je bij lagere snelheden ook horen. Bovendien is de vethoes heel. Als ik gas geef is het over, als ik gas los laat wordt het erger. Zou het ook een wiellager kunnen zijn?
Is een homokineet eenvoudig te vervangen? Ik kan beschikken over een brug bij een sleutelclub. Als het het wiellager is dezelfde vraag? Hoeveel tijd moet je ongeveer voor die reparatie's rekenen?
Graag jullie advies.
Trillen bij 80km uur
Re: Trillen bij 80km uur
Zitten de wielbouten goed vast?
Wiellager gaat zingen, niet bonken en is het best hoorbaar tussen de 40 en 60 km/u.
Homokineet kan, maar kan ook een fusee zijn, toplager, gebroken veer.
Is allemaal wel zelf te doen, afhankelijk van je ervaring en durf
Tijd die je nodig hebt... reken voor het gemak maar een halve dag.
Wiellager gaat zingen, niet bonken en is het best hoorbaar tussen de 40 en 60 km/u.
Homokineet kan, maar kan ook een fusee zijn, toplager, gebroken veer.
Is allemaal wel zelf te doen, afhankelijk van je ervaring en durf
Wat doet je versnellingspook als je gas los laat?
Wellicht het " hondebotje " stuk? ( versnellingsbak steun).
Wellicht het " hondebotje " stuk? ( versnellingsbak steun).
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
-
MartinS
Ik heb vandaag het zondebotje vervangen, nieuwe rubber is stugger zag ik. Kreeg hem wat moeilijk gemonteerd omdat ik toen ik de oude loshaalde zag dat hij een heel stuk naar achter schoot. Met een breekijzer en wat getob de steun naar voren kunnen drukken en de steun vervangen. Nu hoorde ik nog af en toe een harde tik, zou dit de andere motorsteun kunnen zijn Ik kon die links onder de accubak zit niet goed controleren, kan er niet goed bij. Zo te zijn leek de rechter wel goed.
Klopt het dat er bij de montage een stuk naar voren gedrukt moest worden?
Is de linkersteun eenvoudig te vernieuwen?
Het trillen is volgens mij wel een stuk minder geworden.
Klopt het dat er bij de montage een stuk naar voren gedrukt moest worden?
Is de linkersteun eenvoudig te vernieuwen?
Het trillen is volgens mij wel een stuk minder geworden.
MartinS schreef:zondebotje
Was de nieuwe even lang als de oude? Dan is het goed
-
MartinS
Het hondebotje (ja ik weet het geen zondebotje.....) is evenlang, klopt het dan dat er nog steeds spanning op stond om hem te monteren?
Het trillen zit er nog steeds in, ik weet het even niet meer. Aandrijfas, andere motorsteun? Iemand nog tips?
Het trillen zit er nog steeds in, ik weet het even niet meer. Aandrijfas, andere motorsteun? Iemand nog tips?
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Hoort wel met wat spanning gemonteerd te worden.
Haal de accu bak even los en controleer ook de andere motor steun.
Zet de auto op een assteun/krik en draai heen en weer aan de voorwiel terwijl de auto in de vrij staat.
Als deze een hard tikkend/schrapend geluid heeft is het de differentieel.
Haal de accu bak even los en controleer ook de andere motor steun.
Zet de auto op een assteun/krik en draai heen en weer aan de voorwiel terwijl de auto in de vrij staat.
Als deze een hard tikkend/schrapend geluid heeft is het de differentieel.
Groeten, Vincent.
-
MartinS
Klinkt vreemd, maar n.a.v. apk keuring links de stuurkogel vervangen omdat deze teveel speling zou hebben en nu lijkt het of het trillen over is. Van de week nog even verder testen. Vindt het wel vreemd, ik kreeg het idee dat het aan de rechterkant het probleem zou zitten, maar nu met het vervangen van de linker stuurkogel lijkt het opgelost.
Verder voor de apk moeten vervangen, remslang voor rechts, deze was wat geroest. Stuurkogel kan ik voorstellen dat deze vervangen moest worden, maar de remslang vond ik onzin, ook het lampje van de richtingaanwijzer moeten vervangen omdat deze witlicht zou zijn (was echt geel, zelf ik als kleurenblinde heb dit verschil gezien....). Morgen weer langs de apk om de reparaties te laten zien en dan is hij goedgekeurd. Kosten nu ongeveer 45 euro, bij de dealer ruim 400 euro. Leek mij toch een geval van kaalplukken van een klant.
Verder voor de apk moeten vervangen, remslang voor rechts, deze was wat geroest. Stuurkogel kan ik voorstellen dat deze vervangen moest worden, maar de remslang vond ik onzin, ook het lampje van de richtingaanwijzer moeten vervangen omdat deze witlicht zou zijn (was echt geel, zelf ik als kleurenblinde heb dit verschil gezien....). Morgen weer langs de apk om de reparaties te laten zien en dan is hij goedgekeurd. Kosten nu ongeveer 45 euro, bij de dealer ruim 400 euro. Leek mij toch een geval van kaalplukken van een klant.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3614 Weergaves
-
Laatste bericht door Barney88
-
- 3 Reacties