bagage
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Re: bagage
Als er iets los achter in ligt kan het ook bewegen in de bochten, dus eerst alles er uit halen en dan nog geluid is het iets anders.
Kan ook onder de bekleding iets liggen rollen, dus eerst goed leeg halen..
Kan ook onder de bekleding iets liggen rollen, dus eerst goed leeg halen..
De meest saaiste aankoop ooit Witte Clio 2012 naar Witte Clio 2016
...................................Jos Goodje.................................
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Clioberna,
Dit is een bekend probleem bij de Clio 4. Mijn garage loste het op doot een stukje isolatie tape rond de beugel van het slot te draaien. Dit zit er nu ruim 6 maanden en het gerammel is weg.
Gewoon de isolatie tape rond de beugel draaien die hier met geel staat aangegeven. Een klein beetje experimenteren met hoeveel (dus niet teveel en niet te weinig). Dit is ook de manier waarop ze het bij Renault oplossen. Een nieuw slot plaatsen helpt niet altijd en ook niet altijd permanent.
Succes!

Dit is een bekend probleem bij de Clio 4. Mijn garage loste het op doot een stukje isolatie tape rond de beugel van het slot te draaien. Dit zit er nu ruim 6 maanden en het gerammel is weg.
Gewoon de isolatie tape rond de beugel draaien die hier met geel staat aangegeven. Een klein beetje experimenteren met hoeveel (dus niet teveel en niet te weinig). Dit is ook de manier waarop ze het bij Renault oplossen. Een nieuw slot plaatsen helpt niet altijd en ook niet altijd permanent.
Succes!

- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Dan hadden ze dit dikker moeten maken toch?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Volgens mij gaat het weer alle kanten op, ze hoord iets schuiven "bagage los is en op en neer gaat" heeft denk ik niet te maken met de sluiting van de klep en volgens mij heeft zij niet een Estate..
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Goodje,
Uit de vele posts die er good Berna zijn geschreven begrijp ik intussen dat zij met "bagage" het kofferbakdeksel bedoelt. Ze is een Belg van Turkse komaf las ik in een van haar andere posts en haar Nederlands is nogal gebrekkig (ze heeft ook al gepost over een kras in de "bagage", waarin ze omschrijft waar die kras zit)
De sluiting van de Estate en hatchback zijn hetzelfde. Volgens diverse Renault monteurs hebben verschillende Renault modellen dit probleem al en blijkt dat die sluiting niet ideaal is. Zelfs als ze een nieuwe plaatsen gaat die vaak na een paar maanden rammelen. Er werd mij verteld dat de oude Espace en zelfs de Clio 3 al last hadden van dit euvel en er nooit echt iets aan is gedaan.
Klm, als ik het goed begrijp hadden ze hem niet dikker moeten maken, maar moeten voeren of bekleden met een laagje rubber.
Uit de vele posts die er good Berna zijn geschreven begrijp ik intussen dat zij met "bagage" het kofferbakdeksel bedoelt. Ze is een Belg van Turkse komaf las ik in een van haar andere posts en haar Nederlands is nogal gebrekkig (ze heeft ook al gepost over een kras in de "bagage", waarin ze omschrijft waar die kras zit)
De sluiting van de Estate en hatchback zijn hetzelfde. Volgens diverse Renault monteurs hebben verschillende Renault modellen dit probleem al en blijkt dat die sluiting niet ideaal is. Zelfs als ze een nieuwe plaatsen gaat die vaak na een paar maanden rammelen. Er werd mij verteld dat de oude Espace en zelfs de Clio 3 al last hadden van dit euvel en er nooit echt iets aan is gedaan.
Klm, als ik het goed begrijp hadden ze hem niet dikker moeten maken, maar moeten voeren of bekleden met een laagje rubber.
Met een lubber laagje los je dit niet op. Die is binnen de kortste keren eraf gesleten omdat de vergrendeling er steeds langs tordeert. Als ik in mijn Clio 3 kijk lijkt de sluitconstructie zeer solide, maar ook bij mij kraakt het als een gek. Hoe dit elegant op te lossen heb ik ook nog niet kunnen vinden. Een laagje smeervet aanbrengen zal zeker helpen, maar je zal dit wel jaarlijks moeten herhalen.
- goodje
- über forummer
- Contacteer:
Zo veel reacties maar geen meer van onze Turkse / België jonge dame Clioberna..
ADHD gehalte is vrij hoog op dit draadje whahahahaha
ADHD gehalte is vrij hoog op dit draadje whahahahaha
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
laten we dan maar met zijn allen naar een oplossing zoeken.Siliconen erop?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Zoals gezegd werkt bij mij een winding van 2 lagen zwarte isolatie tape al 6 maanden. Die heb ik nog nooit hoeven vervangen (zit er goed strak omheen) en hij rammelt ook niet meer. Voor mij is dit een mooie oplossing. Gewoon laten zitten, niets meer aan doen. 
- Paul
- forum starter
- Contacteer:
Klopt! Mijn huidige Twingo II heeft/had dit ook. Opgelost met een stukje tape, zoals eerder omschreven.Volgens diverse Renault monteurs hebben verschillende Renault modellen dit probleem al en blijkt dat die sluiting niet ideaal is
Volgens mij zou dit vanaf fabriek met een kunststof "hoesje" moeten worden geleverd, dan is het probleem definitief over.
maar ja, dat kost weer een dubbeltje en dat kan Renault niet lijden waarschijnlijk.
Groeten,
Paul.