Zaterdag kreeg ik geen warme lucht in de auto.....onder de motorkap gekeken, ontdekt dat de reservoir van koelvloeistof leeg was. Gelijk bij tankstation een fles vloeistof gekocht en in de auto gedaan.
Gisterenavond wilde ik dit nakijken, blijkt het weer leeg te zijn.
Routeservice gebeld en er kwam een takelauto aan.
Auto is vanochtend nagekeken en blijkt een gat/scheur in de slang te zitten.
De dealer gaat bij Renault navraag doen over garantie/coulance, hier hoor ik nog over vandaag.
Nu mijn vraag...auto is net over de 80k km heen, bijna 3 jaar oud....kan/mag dit gebeuren?.
Gat in slang koelvloeitstof
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Gat in slang koelvloeitstof
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Re: Gat in slang koelvloeitstof
Ligt eraan wat de oorzaak is. In het verleden is bij mij al aan div. slangen (ook koelvloeistof) geknaagd door marters. De kosten hiervan kwamen mooi voor mijn eigen rekening. Ik hoop dat je het slangetje hebt bewaard, daar is doorgaans mooi in te zien of er knaagsporen in zitten.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Inmiddels bericht... 243 euro voor nieuwe slang en arbeidsloon...
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
En de slang gezien of het door marters komt,want mijn neef had dit ook bij zijn nieuwe wagen de dag erop zagen we de marter weer rond de auto sluipen?
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK

- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Nee, zal ik morgen wel zien, als ik de auto weer mag ophalen.
Ik ben afgelopen maand wel in Duitsland geweest, misschien is het daar wel gebeurd, in Lelystad heb ik nog nooit een marter gezien.
Ik ben afgelopen maand wel in Duitsland geweest, misschien is het daar wel gebeurd, in Lelystad heb ik nog nooit een marter gezien.
- s_jansen66
- forum starter
- Contacteer:
Mochten het marters zijn dan is er een relatief eenvoudige optie:
Koop een stuk kippengaas en knip dat zodat het tussen de voorwielen onder je motor compartiment past. Evt. an wat latjes een houten frame eromheen. Elke avond dat gaas onder de auto. Die stomme marters kunnen daar niet overheen lopen en laten je auto links liggen. Bij mij heeft het jaren lang geholpen. Woon nu in de binnenstad dus sowieso geen last meer van marters.
Koop een stuk kippengaas en knip dat zodat het tussen de voorwielen onder je motor compartiment past. Evt. an wat latjes een houten frame eromheen. Elke avond dat gaas onder de auto. Die stomme marters kunnen daar niet overheen lopen en laten je auto links liggen. Bij mij heeft het jaren lang geholpen. Woon nu in de binnenstad dus sowieso geen last meer van marters.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3311 Weergaves
-
Laatste bericht door rob401
-
- 1 Reacties